Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door desiree
#2118
HOi,
Vitamine C krygt hy elke dag en ook af en toe een nekkie/wat yoghurt/stukje vis en wat rauwe groente ,honing enz
Groetjes Desiree
Door Lizzy
#2119

Wat betreft die melk; sommige honden zijn lactose intolerant. Dan is iets gefermenteerds (yoghurt, kefir) beter. Want zo'n uk aan de diarree; moet ik niet aan denken...
Vitamine C; mijn holistische dierenarts zegt; het eerste levensjaar dagelijks 1000 mg ester C
En natuurlijk gedoseerd bewegen e.d. (5 minuten per wandeling per levensmaand)
......

Krijg ik nou mijn 3e sterretje nog een keer ???
Hoi Sylvie, de meeste honden gaat niet aan de diarree van rauwe melk. JdBL haar honden groeien bijna allemaal op, op rauwe melk... Daarom wilde ik Roger zijn mening daarover weten! Hij is JdBL expert...!

Groetjes, Lizzy
p.s., je krijgt meer sterretjes als je meer berichten plaatst ;D!
Door roger
#2120
<< te geven met een theelepeltje RAUWE honing. Roger, wat vind jij daarvan?<<


Onze pup kreeg regelmatig een beetje honing , meestal door de graanvlokken.

Bu nog op de vleesloze dag doe ik honing door hun granen, en op de vastendag doe ik al eens wat honing door het drinkwater.
Door Lizzy
#2121
Hoi Roger, en hoe zit het met de rauwe geitenmelk van JdBL?

Groetjes, Lizzy
Door roger
#2122
<<Hoi Roger, en hoe zit het met de rauwe geitenmelk van JdBL?<<

"morgens een vloeibare maaltijd van ongekookte geitemelk of koeiemelk (niet in poedervorm en zo mogelijk niet gepasteuriseerd) De melk word versterkt met wat honing en de bast van de gladde iep"

Zo beschrijft zij het maar dat heb ik nooit gedaan ik heb van in het begin vlokken geweekt , gewoon in koeiemelk of soms in water en dan honing eronder.
Pas op , honing mag niet mee verhit worden; als ie boven de 60 graden komt zou hij waardeloos worden, heb ik ooit eens horen vertellen door een echte imker.



Gr.
Roger.
Door sylvia
#2123

Hoi Sylvie, de meeste honden gaat niet aan de diarree van rauwe melk. JdBL haar honden groeien bijna allemaal op, op rauwe melk... Daarom wilde ik Roger zijn mening daarover weten! Hij is JdBL expert...!

Groetjes, Lizzy
p.s., je krijgt meer sterretjes als je meer berichten plaatst ;D!
Sommige honden die gewoon na het zogen geen melk meer krijgen,ontwikkelen een natuurlijke intolerantie tegen melkprodukten,dus het is uitproberen,ikzelf geef eigenlijk geen melk,af en toe mogen ze een vla schaaltje of yochurt schaaltje schoonlikken maar dat was het (dat is denk ik 3x per jaar)
Door ine
#2124
Hoi,
Ja met 2 maanden zou hij inderdaad 5 kilo moeten zijn maar ik geloof dan wel dat hij dus al vry mager was toen we hem meenamen want dat is afgelope vrydag en sinds die tyd is hij zwaarder en levendiger geworden.Dus ik denk dat hy al een achterstand had.
Groetjes Desiree
Kijken wat hij over 3 weken is aangekomen.Wat zou hij aan mogen komen ongeveer per week?
Gek he heb ze allebei vanaf pup en nog niet zolang geleden maar het gewicht intresseerde me eigenlijk niet wel hoe ze er uit zagen en hoe aktief ze waren.
Hoi Desiree,
Ik heb wel geen herders, maar die weegschaal vind ik niet zo belangrijk! Het is belangrijk om te kijken en te voelen. Mijn laatste pup heb ik ook zo gedaan. Geen schrik, dat hij iets teveel of te weinig aangekomen is op de weegschaal, maar gewoon de hoeveelheid desnoods wekelijks iets aanpassen om te zorgen, dat hij niet te dik of niet te mager werd!
Door desiree
#2125
Hoi,
Ja en eigenlijk is het jammere dat ze gelijk de volgende dag eukanuba heeft gekocht en nu dus ook brokken krygt.Baal er een beetje van want het ging juist lekker maar dan zegt de dierenarts wat en ze durft gelijk niks meer.
Nouja het zal allemaal wel ook te veel werk zijn ,brokken is natuurlijk een stuk makkelijker(erger ergererger)
Groetjes Desiree
Door Sylvie
#2126

Hoi Sylvie, de meeste honden gaat niet aan de diarree van rauwe melk. JdBL haar honden groeien bijna allemaal op, op rauwe melk...
Zucht, ik zie me op mijn tachtigste nog steeds ijverig bijleren over rauwe voeding. ;D
Je raakt gewoon niet uitgeleerd!
Door Twanneke
#2127
Hoi,
Ja met 2 maanden zou hij inderdaad 5 kilo moeten zijn maar ik geloof dan wel dat hij dus al vry mager was toen we hem meenamen want dat is afgelope vrydag en sinds die tyd is hij zwaarder en levendiger geworden.Dus ik denk dat hy al een achterstand had.
Groetjes Desiree
Kijken wat hij over 3 weken is aangekomen.Wat zou hij aan mogen komen ongeveer per week?
Gek he heb ze allebei vanaf pup en nog niet zolang geleden maar het gewicht intresseerde me eigenlijk niet wel hoe ze er uit zagen en hoe aktief ze waren.
Ik hou voor mijn honden (pups) altijd aan dat ze zeker niet meer als een kilo in de week mogen aankomen, ook niet als ze ondergewicht zouden hebben.
Door Nelly
#2128
Sh.t! Wat jammer nou! Zo'n kl..e dierenarts ook! En dan ook nog Euk.! Zeker ook nog puppybrokken! Sorry hoor, dat ik zo uitval, maar daar kan ik nou zó boos om worden hè. Die da is gewoon een nieuwe vaste klant aan het kweken! >:(
Hoi,
Ja en eigenlijk is het jammere dat ze gelijk de volgende dag eukanuba heeft gekocht en nu dus ook brokken krygt.Baal er een beetje van want het ging juist lekker maar dan zegt de dierenarts wat en ze durft gelijk niks meer.
Nouja het zal allemaal wel ook te veel werk zijn ,brokken is natuurlijk een stuk makkelijker(erger ergererger)
Groetjes Desiree
Door desiree
#2129
Hoi,
Hehe bedankt voor je reactie dat doet me goed want je schryft precies wat ik voel.En inderdaad puppybrok en dat is juist voor een dh funest.Dus dalijk weer mank lopen van de groeipijn.Sjit wat baal ik,het ging juist erg lekker maarja een da weet meer als iemand die zich intresseert voor voeding en probeert alles te lezen en te leren.Nouja geloof dat ik het maar naast me neer leg kan het toch niet veranderen.Alleen loopt hy nu steeds met een dikke ronde buik terwijl hij ze achterbeentjes moeilijk overeind kan houden.
In ieder geval ben blij dat er mensen zijn die dus hetzelfde gevoel hebben.
Groetjes Desiree
Door desiree
#2130
Vind trouwens dat je erg mooie herders hebt.Heb je er 2 of 3 .Bij ons loopt een man die heeft er 3 vandaar.Misschien ben jij het wel :D
Groetjes Desiree
Zijn jouw pups ook groot geworden op Barf?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door