Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#396484
Als jullie het hebben over spiervlees, welke delen van het rund, lam, paard etc. doelen jullie dan?
Hebben we het dan over een kwaliteit 'stooflapjes' of iets dergelijks? Dat lijkt me een dure hobby?

Bij kip kan ik me er meer van voorstellen, maar kip/kuiken is dan ook een stuk goedkoper, maar ja je wilt ook variatie geven...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#396608
Spiervlees is al het vlees dat het skelet bekleed.

Kopvlees valt dus bv ook onder de noemer spiervlees,.
Door Borke
#396617
sylvia schreef: Kopvlees valt dus bv ook onder de noemer spiervlees,.
Dat is natuurlijk waar en goedkoper dan het 'mensenvlees'.
Probleem is allen dat ik geen slachthuisbezoeker ben, loont ook niet met een hond en een klein vrieskastje voor het BARF-en en ik zou niet weten hoe ik dan aan kopvlees moest komen...

Nu snap ik waarom veel mensen bij hun menu rundergehakt noemen, want dat is dan (naast kip) waarschijnlijk de voordeligste oplossing als je geen kopvlees hebt?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#396698
Ik gebruik naast rundergehakt ook regelmatig riblappen, die zijn af en toe bij de C1000 in de aanbieding, vorige week nog 3,49 p.kg
Door Borke
#396721
Ik zal toch eens vaker de vleesaanbiedingen van de C1000 in de gaten gaan houden.
Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#396735
Vleesribben bij de islamiet vallen ook onder spiervlees (zijn RMB's ) Inderdaad rundlees aanbiedingen. kopvlees kun je misschien bestellen bij je slager.
Door Borke
#396737
sylvia schreef:kopvlees kun je misschien bestellen bij je slager.
Ik kan eens informeren bij de islamitische slager.
Kopvlees kan van lam, geit, kalf, mag het ook van een rund zijn?

Krijg je er eigenljik de hersens bij?
Vroeger als kind moest ik kalfshersens eten, ik gruwel nog van het idee :o
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#396750
Zo af en toe hebben ze bij ons bij de C1000 het rundergehakt fors in de aanbieding (2,50 euro/kg).
Ik ga dan in het begin van de week er naar toe en vraag of ik een aantal kilo's ongemalen kan krijgen. Ze kijken me altijd wel aan of ik ze niet helemaal op een rijtje heb ;D, maar ik heb dan wel mooi weer een voorraadje spiervlees, aan stukken, en niet zo fijn vermalen. Misschien ook een tip voor jouw?
Door conleeuw
#396758
mb schreef: Zo af en toe hebben ze bij ons bij de C1000 het rundergehakt fors in de aanbieding (2,50 euro/kg).
Ik ga dan in het begin van de week er naar toe en vraag of ik een aantal kilo's ongemalen kan krijgen. Ze kijken me altijd wel aan of ik ze niet helemaal op een rijtje heb ;D, maar ik heb dan wel mooi weer een voorraadje spiervlees, aan stukken, en niet zo fijn vermalen. Misschien ook een tip voor jouw?
He daar had ik nog niet aan gedacht, om ongemalen te vragen.
Goeie, ga ik volgende keer doen. ;D
Door Borke
#396762
Ik wil wel geloven dat ze raar kijken als je om ongemalen gehakt vraagt, maar ik vind het een hele goede tip!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#396766
Ze sputteren dan tegen met opmerkingen als: het zijn gewoon snijsels, hoor! Dan zeg ik, dat dat ook de bedoeling is, dat ik niet verwacht dat het riblappen zijn ;)
Door Doedels
#396769
conleeuw schreef: He daar had ik nog niet aan gedacht, om ongemalen te vragen.
Goeie, ga ik volgende keer doen. ;D
;D ;D Als we dat met z'n allen gaan doen, staat er binnenkort in het krantje: nu nog voordeliger ongemalen rundergehakt!
Door Borke
#396771
Doedels schreef: ;D ;D Als we dat met z'n allen gaan doen, staat er binnenkort in het krantje: nu nog voordeliger ongemalen rundergehakt!
Ik denk dat ze dat dan als hachevlees of soepvlees willen verkopen, daar zit toch een hogere marge op...
Door Mevroi Kruim
#396786
Goed idee! Ga ik ook eens proberen
Kopvlees is vaak rund, schaap, lam of kalf doen veel slachters niet omdat het teveel werk is voor een beetje vlees. Hersens krijg je niet mee, tenminste niet van rund/kalf, evenmin als ruggenmerg, dit ivm BSE. De slachter moet dat allemaal inleveren en het gaat naar de destructie.
Schapenkop of lamskop kun je bij de islamiet wel inclusief hersens kopen.
Door Doedels
#396800
Kruimel schreef: Schapenkop of lamskop kun je bij de islamiet wel inclusief hersens kopen.
Euh, geen BSE??? Heeft de wetgever iets over het hoofd gezien?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door