Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#393830
Wat moet ik doen???

Ik had runderborst besteld (bot dus met redelijk wat vlees aan), kreeg net het bot geleverd, is het het volledige borstbeen, zeker ander halve meter lang!!!
Dit hoef ik boris dus niet te geven, want alles wat hij te zwaar vind om in de bek te dragen eet hij niet (en een grote stok draagt hij bijvoorbeeld dus al niet). Misschien wilt iemand hem wel hebben...
Door Nelly
#393837
Kun je het stuk niet fileren? Dan heb je in ieder geval het vlees nog.
Door Peet
#393838
:o wauw....anderhalve meter kluif...als Beau dat hoort ;D ;D...

Maar kan je het niet in stukken (laten) zagen?
Door Sofie
#393860
Amai....hij komt daar zeker een week mee toe.... ;D :o
Nu zoals gezegd: kan je het niet laten doorzagen bij een slager ofzo?
Door Lil
#393967
Hoe heel makkelijk...
Wat voor een zaag bedoel je?

Ik ben bang dat ik terug moet naar het slachthuis, (de slagers hier verkopen alleen, ze krijgen alles kant en klaar aangeleverd) en dat is redelijk ver rijden, maar goed ik zal eens kijken.
Door Mevroi Kruim
#393969
Gewoon, met een zaag zoals je ook voor hout gebruikt. Eerst een stuk bot vrijprepareren en dan zagen maar. Al dat vlees en die vliezen kruipen nl in je zaag en dan gaat hiet niet zo vlotjes meer. Gaat echt best goed als je zaag scherp is.
Door Peet
#393980
Ik weet niet precies waar je zit, maar Beau ( :P) wil wel komen zagen hoor....voor een deel van de buit.... ;D
Door kyra
#394271
dit soort botten zijn heel makkelijk met een hakbijltje te breken....even kijken waar je meppen moet.....tussen twee uitsteeksels in....verder zijn de uitsteeksels vrij zacht...gaan hier altijd op en nog geen problemen gehad.
Zit veel zachte onderdelen tussen

Linda
Door Lil
#394384
Ja, een bijltje heb ik wel, stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb, maar ik moet nog wat vertellen...
::)
mijn vader heeft vanochtend dat megabot dus gewoon op het grasveld gegooit en toen is Boris daar dus als een gek op af gevolgen :-[ , nu is het klein/licht genoeg om te verslepen (of lekker genoeg dat kan ook). Was dus geen probleem. ;)
Als het voor Beau niet te ver is om naar Zuid-Limburg te komen (en ik bedoel ook heel erg zuid) mag hij van mij rustig een stuk hebben. Moet het wel van tevoren eerst aankondigen, want ik geloof dat ik Boris dan even achter slot en grendel moet zetten. Hij had nog nooit een recreatiebot of iets dergelijks gehad, maar dit is dan ook extra speciaal voor hem, hij verdedigd het met zijn leven ;D
Door Peet
#394456
Lil schreef: maar dit is dan ook extra speciaal voor hem, hij verdedigd het met zijn leven ;D
In dat geval moet hij er maar lekker zélf van genieten hoor...beau krijgt wel wat anders ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door