Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#389166
Vanavond hadden de hondjes een maal van vuile pens, biogarde en gf-mix en een kalfsstaart.

Ik ben in de keuken bezig en zie ineens Barousse verschijnen, ze slikt heftig, haar borstkas is opgezet, buik is compleet ingevallen, haar ogen tranen en ze probeert af en toe te kotsen. Shit! denk ik die stikt in een stuk bot. Ik trek haar bek open, haar tong is dik en blauwig. Ik ben boven haar gaan staan en heb twee maal hard haar ribbenkast ingedrukt met mijn armen, waarop ze flink piepte maar godzijdank kwam na de tweede keer een golf kots met voedsel naar buiten zetten, bot incluis. Ook een hoeveelheid hard slijm waar je u tegen zegt. Zij begon direct aan deze tweede kans en heeft met mij als strenge coach het bot stuk voor stuk gekauwd en niet als 1 stuk naar binnen gewerkt.

Ze was, denk ik, begonnen met het dunne stuk en het dikke stuk is blijven steken. Maar wat afgrijselijk, je hond zo stikkend te zien. Ik heb behoorlijk staan nashaken, het is dat ze er zelf heel kalm over deed nadien maar benauwd heeft ze het echt wel gehad.

Ik hoop nou maar dat ze voortaan wat kalmer gaat eten en echt kauwt.

Ze zijn behoorlijk gulzig geworden van barfen, vooral zij. De beide heren houden het beschaafd alhoewel ook Bolke er wel een handje van heeft dingen die hij echt lekker vindt veel te gauw te willen doorslikken.

Hebben jullie dit ook weleens gehad met je honden, wat is eigenlijk wijsheid in zo'n geval, wat ik deed is meer geluk dan wijsheid en wellicht is dat helemaal niet de reden dat ze uiteindelijk het voedsel uitkotste.
Laatst gewijzigd door bas rouge op di 20 sep 2005, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#389169
O wat zul jij zijn geschrokken :o Goeie actie van je. Gelukkig heeft Barousse er niets aan overgehouden. Ik vind staarten enge dingen vanwege de kleine werveltjes die kunnen losschieten. Ik zit er altijd bij als mijn honden eten. De kleinste wil nog wel eens te grote stukken naar binnen werken. Hij staat dan moeilijk te kijken en probeert de boel te laten zakken. Gelukkig lukt dat altijd. Het help ook als hij in alle rust kan eten zonder dat hij het idee heeft dat Petr op zijn eten aast. Volgens mij kan je bij honden ook de Heimlich maneuvre uitvoeren. Dus met twee vuisten vanaf het middenrif naar boven.
Ik zou zo zeggen, neem een borrel en hou voorlopig lastige dingen maar samen vast.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#389171
:o :o Jeetje wat schrikken zeg :o, ik vind wel dat je uiterst koelbloedig hebt gehandeld hoor 8).. en dat je daarna staat te shaken lijkt me heel logisch ;).
Gelukkig heb ik zoiets nog nooit bij de hand gehad.
Misschien kun je Barousse beter apart van de andere honden te eten geven (en er voortaan even bij blijven) :-\.

Gitte heeft ook al een paar keer een kalverstaart gegeten, maar zij kauwt er heel netjes op.

Ik hoop dat Barousse er wat van heeft geleerd..
Door Ster
#389179
:o :o Jeetje wat een geweldige reactie van je!!! Pfff is al vervelend om te lezen, dus kan me indenken wat een afschuwelijke schrik dat idd was...
Door tieneke
#389180
Moet ik niet aan denken,alhoewel...met iedere botmaaltijd hou ik Tinussie goed in de gaten,het is een vreselijk asociaal barfvarken,met iedere maaltijd staat hij nog konstant te piepen ::)
Ondertussen maar kauwen en slikken,zo erg dat hij soms half de moord steekt :-X
Zeker voor hem geen staarten etc..ook de zeer grote recreatie runderbotten(poten)kauwt hij binnen zeer korte tijd grotere stukken vanaf.
Krijgt hij soms nog onder streng toezicht 8)zit ik er ook konstant bij,Tara is gelukkig normaal.
Het blijft wel eng zulke honden,kan me heel goed voorstellen dat je je helemaal lam geschrokken bent!
Laatst gewijzigd door tieneke op di 20 sep 2005, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bas rouge
#389184
Ja, poeh, in eerste instantie dacht ik direct "dierenarts", maar voordat ik daar ben ......

Ik ben erg blij dat het goed is afgelopen en ga haar voortaan met argusogen in de gaten houden, als ik haar eten vasthoud, laat ze los en draait zich van het eten af, durft er niet naar te kijken, ze eet dan dus niets. Een braaf hondje maar niet echt handig in dit geval.
Door ikke
#389194
Heb dit zelf enkele weken geleden ook meegemaakt met onze Boef.
Exact het zelfde maar dan had hij geen pens maar kopvlees gegeten en daarna een knarsrib.
Stikte zowat in het taaie harde slijm wat ik met handenvol uit z'n keel moest trekken.
Daarna ook alle bot en kopvlees er weer uitgekotst en weer smakelijk opgegeten.
Vanavond was het de eerste keer dat hij weer een bot kreeg.
Ben er bij gaan zitten, vastgehouden met de waterpomp tang en het is god zei dank goed gegaan.
Je krijgt de stuipen van dat soort dingen.
Heb dus ook heel lang gewacht voor hij weer een bot kreeg ( is niet goed maar ja durfde eigenlijk niet meer)
Door Doedels
#389207
bas rouge schreef: Ja, poeh, in eerste instantie dacht ik direct "dierenarts", maar voordat ik daar ben ......

Ik ben erg blij dat het goed is afgelopen en ga haar voortaan met argusogen in de gaten houden, als ik haar eten vasthoud, laat ze los en draait zich van het eten af, durft er niet naar te kijken, ze eet dan dus niets. Een braaf hondje maar niet echt handig in dit geval.
Heb je al eens geprobeerd om haar alleen te laten eten zonder de andere honden in de buurt? Misschien gaat ze na een paar keer wel rustiger eten.
Door tieneke
#389213
Anna2 schreef: Ben er bij gaan zitten, vastgehouden met de waterpomp tang en het is god zei dank goed gegaan.


::) ::) ;D ;D
Door tieneke
#389217
Doedels schreef: Heb je al eens geprobeerd om haar alleen te laten eten zonder de andere honden in de buurt? Misschien gaat ze na een paar keer wel rustiger eten.
Bij sommige honden helpt dit volgens mij nog niet,bij Tinus helemaal niet :'(
Door Truus
#389218
Jeetje, als ik dit lees vind ik dat je nog aardig goed je koppie erbij hebt gehouden zeg, wat een schrik.
Door ikke
#389233
tieneke schreef: ::) ::) ;D ;D
bedoel bot vastgehouden ;D ;D ;D mijn hond past niet in de waterpomptang ;D ;D ;D
Door K@rin
#389268
:o :o :o
daarom krijgen mijn honden NOOIT lange dunne botten, die ze helemaal op kunnen eten ........
ALLEEN maar grote recreatiebotten ...........
Door Helen
#389282
Karin & Pyrs schreef: :o :o :o
daarom krijgen mijn honden NOOIT lange dunne botten, die ze helemaal op kunnen eten ........
ALLEEN maar grote recreatiebotten ...........
Mijn honden ook niet meer. Kuma krijgt alleen hele zachte eetbare botten die dan ook nog eens zijn stukgeslagen.Balou krijgt gewoon standaard barfmateriaal, maar ook enkel zachte botten en geen ribben. Balou kreeg sowieso geen geen recreatiebotten meer, zij is zo fanatiek dat zij haar tanden sloopt en Kuma krijgt ze al helemaal niet.
Een van mijn honden is 1 maal door het oog van de naald gekropen en ik ga de goden niet verzoeken. Iedere keer dat ik zulke verhalen lees, ben ik weer blij met mijn besluit om nog vreselijker voorzichtig te zijn met botten dan de gemiddelde barfer.
Door Helen
#389283
Maar ik vind dat je heel adequaat gehandeld hebt Sieneke!! Je hebt mogelijk het leven van je hond gered!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door