Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#389148
Vandaag stond er hier kopvlees met kalfsrib op het menu. En Bruin vond het zoooo lekker, dat hij het wel twee keer wilde eten ::) Daarom had hij een Plan: als ik het meteen weer uitkots, dan kan ik er nóg een keer van genieten! Zo gezegd, zo gedaan. ;D ;D ;D

Waarmee ik maar wil zeggen dat ik het wel interessant vind om te zien hoe ze nu precies eten. Het kopvlees was in één grote lap naar binnen gegloekt, en het bot in gedeeltelijk flinke stukken, maar ook wat kruimels. Hij kraakt het bot in het botvlies, maar dat houdt de boel ook bij elkaar, dus dan verdwijnt er een soort 'botjesslang'naar binnen. Voordeel van Bruin z'n methode is, dat hij in de herkansing die grote stukken nog even wat kleiner kon crunchen.

Overigens bleek dat hij in het bos net wel een voorgerechtje heeft genuttigd. Want hij werd betrapt op een flinke hap vermolmd hout. Ik vond dat ik best een toegewijde stippelmoeder was toen ik die troep keurig voor hem uit de kots heb gepulkt, zodat hij weer aan de rest kon beginnen. 8).

Van Sam geniet ik op een heel andere manier. Het is geweldig om te zien dat ze het BARFen zo leuk vindt. Ze was voorheen met geen stok aan het knagen te krijgen. En nu staat ze zichtbaar enorm te genieten van al die botjes en lapjes en visjes enzo.

Nou dat was mijn after-dinner verhaaltje.

Groeten, Judith
Door Lizzy
#389152
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik ben blij dat ik mijn dinner al een tijdje geleden op gegeten heb ;D!

Die Bruin, wat een boefje he! En jaaaa, jij bent zeker een hele lieve stippelmoeder!
Door Charlotte
#389894
;D Jammie!! (volgens mijn honden dan)

Als er hier wordt gekost laat ik ze het meestal opeten (als ze dat willen) Meestal zijn het ook de grotere stukken die ze uitkotsen, ik noem het altijd herkauwen.

Alleen die keer dat ik bij iemand op bezoek was mocht ze het niet opeten. Ze had waarschijnlijk die dag een stuk konijn kadaver gescoord en kotste netjes twee HELE voorvoetjes uit. (met nagels en al)
Ze staken goed af bij het witte vloerkleed van mijn stiefzusje :-[
Ik heb het natuurlijk meteen opgeruimd maar ik moest van binnen toch wel een beetje lachen.
Door tieneke
#389918
Charlotte schreef:
Alleen die keer dat ik bij iemand op bezoek was mocht ze het niet opeten. Ze had waarschijnlijk die dag een stuk konijn kadaver gescoord en kotste netjes twee HELE voorvoetjes uit. (met nagels en al)
Ze staken goed af bij het witte vloerkleed van mijn stiefzusje :-[
;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door