Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sofie
#385619
Hey!

Ik ging even voor orgaanvlees voor Lady en heb ondertussen een kwartel (reeds dood) gekocht.
Nu zag ik dat deze heel dik was: maar wat ik me afvraag: is deze nu opgevuld of is dat zo?

En nog iets over orgaanvlees: ik geef Lady dus Duck en 3 avonden in de week BARF en als ik het goed begrepen heb geef ik dan best orgaanvlees. Nu momenteel kan ik enkel aan kippenmagen, kippenlevers, kippenhartjes, konijnenlevers en runderlever geraken. Is dit voldoende is zoek ik best nog wat meer afwisseling?

Thanks! :D
Door Doedels
#385631
Sofie schreef: Hey!

Ik ging even voor orgaanvlees voor Lady en heb ondertussen een kwartel (reeds dood) gekocht.
Nu zag ik dat deze heel dik was: maar wat ik me afvraag: is deze nu opgevuld of is dat zo?

En nog iets over orgaanvlees: ik geef Lady dus Duck en 3 avonden in de week BARF en als ik het goed begrepen heb geef ik dan best orgaanvlees. Nu momenteel kan ik enkel aan kippenmagen, kippenlevers, kippenhartjes, konijnenlevers en runderlever geraken. Is dit voldoende is zoek ik best nog wat meer afwisseling?

Thanks! :D
Kwartels zijn hele kleine vogeltjes. Ik weet niet hoe het met die van jou zit. Heb je er al in gegluurd?
Als aanvulling op kvv geef je het beste vleessoorten die niet in kvv zitten. Dus vis, konijn, kwartel eend, geit enz. In alle kvv's zit behoorlijk wat orgaanvlees. Dat hoef je dus niet per sé te geven. De dagen dat je barft geef je juist extra spiervlees. Het liefts grote stukken en botten natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#385739
Als je voor het merendeel Duck geeft kun je beter op de BARF dagen GEEN orgaanvlees geven, om de reden die Doedels ook al gaf, er zit al genoeg orgaanvlees in Duck. Kies dus op die dagen het liefst voor spiervlees.
Je kan wel 1 maaltijd vervangen door een lap koeien of schapenpens, da's dan gelijk weer goed voor de tandjes ;).
Voor de afwisseling is die kwartel een hele goeie, en wat dacht je van lamsribben naast de al genoemde soorten zoals vis, konijn, eend enz..
Door Sofie
#386572
Bedankt voor te antwoorden...

Hmm...en ik dacht juist dat hier eens gezegd werd dat ik op barf dagen beter orgaanvlees geef. Mja....ik zal wel verkeerd gelezen hebben.... ;)

Ik doe 3 avonden barf. Ik zou het eventueel zo doen:
- 1 dag orgaan vlees
- 1 dag een vleesbot (kippenbout, kippenvleugel, ribben,...)
- 1 dag spiervlees (wat ik vind)

Is dat goed?

Andere diersoorten: eend kan ik nergens vinden. Konijn wel, maar niet veel keuze. Er zijn wel hele konijnen maar daarvoor ben ik te "soft"...(heb er hier zelf nl 4 zitten... ;))Je ziet echt nog zo die ogen en tanden van dat nijntje....ik vraag wel stukken konijn ofzo... ;D Vis....heb ik nog niet naar gezocht...is allemaal ook zo duur...Over vis: ik heb begrepen dat ik best geen vette vis neem zeker?
Ook kan ik ergens duifjes vastkrijgen....is dat ook goed?

Ik doe trouwens geen groenten bij op deze barf-avonden...dat kan geen kwaad veronderstel ik?
Door Doedels
#386629
Sofie schreef: Bedankt voor te antwoorden...

Hmm...en ik dacht juist dat hier eens gezegd werd dat ik op barf dagen beter orgaanvlees geef. Mja....ik zal wel verkeerd gelezen hebben.... ;)

Ik doe 3 avonden barf. Ik zou het eventueel zo doen:
- 1 dag orgaan vlees
- 1 dag een vleesbot (kippenbout, kippenvleugel, ribben,...)
- 1 dag spiervlees (wat ik vind)

Is dat goed?

Andere diersoorten: eend kan ik nergens vinden. Konijn wel, maar niet veel keuze. Er zijn wel hele konijnen maar daarvoor ben ik te "soft"...(heb er hier zelf nl 4 zitten... ;))Je ziet echt nog zo die ogen en tanden van dat nijntje....ik vraag wel stukken konijn ofzo... ;D Vis....heb ik nog niet naar gezocht...is allemaal ook zo duur...Over vis: ik heb begrepen dat ik best geen vette vis neem zeker?
Ook kan ik ergens duifjes vastkrijgen....is dat ook goed?

Ik doe trouwens geen groenten bij op deze barf-avonden...dat kan geen kwaad veronderstel ik?
De meeste kvv bevat al kip. Dus als je bijvoorbeeld aan lamsribben, lamsnek of zo kunt komen, zou dat ook mooi aanvullen. Vette vis is het beste i.v.m. de omega 3 vetzuren. Dus sardines, wijting, makreel, zalm, verse haring... Sardines zijn betaalbaar en hebben een zachte graat voor beginners. Zalmkoppen worden vaak voor de vissoep verkocht of zelfs gratis weggegeven. Vraag maar eens naar visafval bij de visboer of op de markt.
Zit er in Duck groente? Dan hoef je je al helemaal niet druk te maken. Maar er zijn barfers die zowiezo geen groente geven.
Duif is prima, maar lang niet elke hond lust duif. Een kwestie van uitproberen, dus.
Door Sofie
#386794
Lam kan ik vastkrijgen ja. Was net in de winkel en heb daar een forel gekocht. Eens beneiuwd of ze het gaat lusten..... ;D

In Duck zit wel groenten dacht ik.
Door richard
#386801
Ik geef mijn honden van tijd tot tijd een kwarteltje. Meestal zijn ze eind van de zaterdag goedkoop, want dan kunnen ze niet meer terug de vriezer in. Ze vinden ze erg lekker (nadat ze geleerd hebben ze als voedsel te herkennen). Ik heb nog nooit gevulde kwartel gezien. Wij gooien ze hier gewoon compleet in de tuin en na een minuut of 5 komen de honden het huis weer in om nieuwe te halen.... Daar zijn ze echter te kostbaar voor! Wat betalen jullie hier voor?

Richard
Door Lil
#386814
Haal kwartels kant en klaar ingevroren bij de Makro. Ik geloof dat ze per vier zo'n vier a vijf euro kosten. Het zijn kleine kwarteltjes zonder poten met kop (snaveltje afknippen).
Door Sofie
#386933
Goh ik denk dat ik nog geen euro betaald heb voor die kwartel...ofwel 1.20euro.... Nu ik geef het af en toe dus dat valt dan nog mee!
Door Lizzy
#387070
Lil schreef: Haal kwartels kant en klaar ingevroren bij de Makro. Ik geloof dat ze per vier zo'n vier a vijf euro kosten. Het zijn kleine kwarteltjes zonder poten met kop (snaveltje afknippen).
Interessant! Ik heb ze eigenlijk nog nooit zien liggen... moet ik toch eens beter gaan zoeken.....
Door Lil
#387351
Hebben ze niet altijd. Liggen bij het gevogelte en het zijn van die kleine verpakkingen met vier stuks op een tray. Is van buitenaf al te zien dat het kwartels zijn, alleen de kop zie je niet. Het probleem is dat ze die dingen steeds verplaatsen van het gevogelte naar het wild en weer omgekeerd. Is zodat ik een goede conditie krijg van door de winkel racen :-\
Door Elise
#440008
Hhmmmz vandaag kwartels op de markt gehaald, maar volgens mij kan ik ook beter goed zoeken in de makro. Ik betaalde nu 6 euro voor 4 kwartels....
Door FB
#440022
Is er qua voedingswaarde of eiwitten of weet ik veel eigenlijk een groot verschil tussen kwartel en kip?
Ik bedoel : daar zit een gigantisch prijsverschil tussen.
Is dat te verantwoorden, of kan je beter kip voeren en meer geld aan andere dingen geven (bvb. lamsvlees).
Door Elise
#440025
FB schreef: Is er qua voedingswaarde of eiwitten of weet ik veel eigenlijk een groot verschil tussen kwartel en kip?
Ik bedoel : daar zit een gigantisch prijsverschil tussen.
Is dat te verantwoorden, of kan je beter kip voeren en meer geld aan andere dingen geven (bvb. lamsvlees).
Voor mij is kip geven geen optie, omdat Spike op een speciaal dieet zit. Zou hij dit niet zijn, dan zou ik niet elke week kwartel voeren, gewoon omdat het te duur is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door