Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~anna~
#32031
Tarwekiemen zijn afkomstig uit de gangbare landbouw net als zemelen een afvalproduct heb je weleens zemelen zien liggen bij de natuurwinkel? De biologische bakker laat deze stoffen lekker zitten daarom is biologisch brood ook rijk van nature aan vit.e.
Door Lizzy
#32041
Ja, ik heb wel zemelen zien liggen bij de natuurwinkel. En dus ook tarwekiemen. Deze zijn wel degelijk biologisch dus ik begrijp niet waarom ze geen tarwekiem-olie zouden kunnen maken van biologische tarwekimen....
Door Angelique
#32057
Hitam schreef: Lizzy, bij ons in de reformzaak zeiden ze dat er geen bologische tarwekiemolie bestond. Uiteraard zijn we dat aan het uitzoeken.

Sorry, 300gr is €1,95, vergissing.

Angelique, het is in elk geval niet van bioindustrievlees, wel biologisch, dus mag je het zo noemen. Er zit (nog) geen ekokeurmerk op, maar dat beweer ik ook niet.
Ik vraag nergens om een Ekokeurmerk. Ik merk alleen op dat je een produkt alleen biologisch mag noemen als het aan bepaalde eisen/regels voldoet, dit omdat je zelf opmerkt dat je wel scharrelvlees gebruikt, maar dat dat niet biologisch is. Dus bestempel je jouw produkt voor de wet ten onrechte als zijnde "biologisch". MIj kan het verder niet schelen hoor hoe je het noemt, maar voor de mensen die waarde hechen aan het biologisch zijn van een produkt en die bereid zijn daarvoor diep in de buidel te tasten is het niet meer dan eerlijk dat ze ook een echt biologisch produkt krijgen.

Wat is er trouwens ineens mis met bioindustrievlees dat je er nu zo'n opmerking over maakt die ik kan opvatten als "alles beter dan bioindustrievlees".
Volgens mij prijs je het nog steeds aan op je site, dus zo slecht kan het ineens niet zijn toch.
Door geer
#32059
Tannetje, heel veel succes!!!! Als ik in de buurt ben, kom ik eens een zakje Bandit halen (zo gaat het toch heten???)
Door Helen
#32075
geer schreef: Tannetje, heel veel succes!!!! Als ik in de buurt ben, kom ik eens een zakje Bandit halen (zo gaat het toch heten???)
Ook van mij heel veel succes toegewenst!!!Leuk initiatief!!Ik weet zeker dat je het goed gaat regelen.

groejes Helen
Door roger
#32103
<<Leuk initiatief!!Ik weet zeker dat je het goed gaat regelen.<<


Volledig mee eens.

En verder maakt dat niet veel uit, biologisch, ecologisch, noem maar op.
Maar persoonlijk zou ik , als ik de keuze moest maken , tussen scharrelvlees of vlees uit de bioindustrie wel weten wat kiezen.


En verder kan je het keren of draaien hoe je wilt , maar tot heden is er geen enkele fabrikant die , zelfs ook al zijn het maar minimum percentages , die vermeld op het etiket wat ie er precies instopt. (behalve Billinghurst barf TM, die het duidelijk vermeld in zijn boek)

En datgene is wat de prijs en de kwaliteit bepaald.

Longen, pens, runderlever edm. word voor een prikje opgekocht , spiervlees, dat bepaald de grootste kost van de ingredienten , en zolang een fabrikant geen concrete richting aangeeft op wat voor hoeveelheden ie in zijn producten stopt heeft de koper gewoon het raden naar de kwaliteit.

Het marktpotentieel is groot genoeg, hoe meer fabrikanten er op de markt komen, hoe groter de concurrentie en hoe beter de kwaliteit zal worden.

En dat is toch wat we met zijn allen willen , of niet soms !

Gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op wo 17 dec 2003, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#32162
Helemaal mee eens Roger,

Bertus riep jaren geleden al: voor mij mogen er honderden van dat soort kleine bedrijven op de markt komen!! Het komt allemaal ten goede aan de gezondheid van de honden.

Het grote nadeel zou zijn dat er lang niet genoeg goede grondstoffen zouden zijn als ALLE honden in Nederland vleesvoer zouden gaan eten.

Zelf zou ik het al een geweldige vooruitgang vinden als het 'slechts' de helft zou zijn van de hondenpopulatie ;)
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op wo 17 dec 2003, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#32782
Hoi Paul, of er ooit een tekort zou komen aan ingredienten voor versvlees/zelf samenstellen, dat weet ik niet (we hebben toch veel bergen/overschotten aan van alles en nog wat, toch?). Maar of we ooit de helft op vers zullen krijgen.... ik denk dat dat pas echt gaat lukken als brokfabrikanten ECHT terrein gaan verliezen en dus deze markt op gaan. Volgens mij hebben we dus nog "wat werk aan de winkel" om met de woorden van Moniek te spreken!

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door