Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
#30303
Hitam schreef: Hoi Syl, wat een boel vragen. Het gaat wel gecontroleerd worden en ik vertel dus nog even niet hoe het samengesteld is, totdat het geanalyseerd is, want mogelijk moeten we het nog aanpassen.

We gaan het vlees afnemen van erkende biologische boeren en ik ga niet zelf op het bedrijf controleren hoe biologisch dat is. Ik ga er vanuit dat het klopt als ze een erkenning hebben.
Het Eko keurmerk komt misschien maar dat weten we nog niet zeker. Hangt ervanaf of we de rest ook biologisch kunnen krijgen. Biologische tarwekiemolie is al moeilijk bijvoorbeeld, of sterker nog, bestaat niet.
Verder kost zo´n keurmerk een berg euri en dat hebben we nog even niet.
Ja ik vraag je de oren van het hoofd ;D
Maar dat controleren ga je dat op regelmatige basis doen of gewoon een keer?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#30307
Analyseren op inhoud is een keer genoeg, of we moeten de samenstelling ernstig veranderen.
Corine laat het ook geregeld testen op bacteriën en volgens mij is dat wettelijk verplicht. Dus dat moeten wij dan ook doen.
Door sylvia
#30309
Hitam schreef: Analyseren op inhoud is een keer genoeg, of we moeten de samenstelling ernstig veranderen.
Corine laat het ook geregeld testen op bacteriën en volgens mij is dat wettelijk verplicht. Dus dat moeten wij dan ook doen.
Nou mijn nieusgierigheid is voor het moment bevredigd hoor,het klinkt goed in iedergeval.
Ik denk dat het zeker voor mensen die zelf vegetarier zijn wegens dierenleed, erg fijn is als ze een biologisch voer kunnen kopen.
Door Lizzy
#30538
Hoi Tannetje, hoe bedoel je dat biologische tarwekiemolie niet bestaat? Ik heb tarwekiemolie van Natufood. Dat is "reform kwaliteit" (whatever that means). Is dat niks dan?
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 12 dec 2003, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#31119
Hitam schreef: Hoi Syl, wat een boel vragen. Het gaat wel gecontroleerd worden en ik vertel dus nog even niet hoe het samengesteld is, totdat het geanalyseerd is, want mogelijk moeten we het nog aanpassen.

We gaan het vlees afnemen van erkende biologische boeren en ik ga niet zelf op het bedrijf controleren hoe biologisch dat is. Ik ga er vanuit dat het klopt als ze een erkenning hebben.
Het Eko keurmerk komt misschien maar dat weten we nog niet zeker. Hangt ervanaf of we de rest ook biologisch kunnen krijgen. Biologische tarwekiemolie is al moeilijk bijvoorbeeld, of sterker nog, bestaat niet.
Verder kost zo´n keurmerk een berg euri en dat hebben we nog even niet.
Ik ook nog even wat vraagjes met de door jou aan mij gegeven folder in de hand over dit voer. Je prijst het hier op het forum aan als zijnde biologisch, maar je geeft hierboven aan dat je nog niet alle ingrediënten op biologische basis kan verkrijgen. Dat moet wel, anders mag je een produkt niet biologisch noemen.
Is het overigens al verkrijgbaar in je praktijken? of elders in Europa ::)? omdat je onder een ander topic vermeld dat je het alleen aan vrienden en kennissen verkoopt en in je folder wordt al gesproken over " hij ( Huub de man van de Prinsbrokken?) heeft met het op de markt brengen van Banditvoer een doorbraak weten te creëren". Dit klinkt wat tegenstrijdig met jouw uitspraken van hierboven, van er is/komt een voer, we gaan het vlees afnemen enz.
Dan misschien een niet geheel onbelangrijke vraag, daar biologisch meestal synoniem staat met erruug duur, wat moet Banditvoer gaan kosten?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#31322
Angelique, het is nu alleen scharrelvlees en nog niet biologisch maar we gaan in januari met iemand overleggen die alles biologisch kan leveren. Wordt nu nog bij ons in de keuken gemaakt, straks in een volledig ingerichte ruimte.
Het vlees en de groente zijn straks in ieder geval biologisch.
Het is nu in kleine hoeveelheden (tot 4x 700 gr) te verkrijgen in mijn twee praktijken.
Huub gaat het maken en ik adviseer zo´n beetje.

Prijzen staan nog niet helemaal vast maar voorlopig kost het €2,95 voor 300 gr, €3,45 voor 700 gr.
Door sylvia
#31340
Prijzen staan nog niet helemaal vast maar voorlopig kost het €2,95 voor 300 gr, €3,45 voor 700 gr.
??? ??? ??? ???

Dus als ik het goed begrijp betaal je voor de eerste 300gr €2.95 en krijg je de volgende 400gr voor €0.50.

mag ik dan een paar keer die extra 400 gr ;)
Door Angelique
#31346
Hitam schreef: Angelique, het is nu alleen scharrelvlees en nog niet biologisch maar we gaan in januari met iemand overleggen die alles biologisch kan leveren. Wordt nu nog bij ons in de keuken gemaakt, straks in een volledig ingerichte ruimte.
Het vlees en de groente zijn straks in ieder geval biologisch.
Het is nu in kleine hoeveelheden (tot 4x 700 gr) te verkrijgen in mijn twee praktijken.
Huub gaat het maken en ik adviseer zo´n beetje.

Prijzen staan nog niet helemaal vast maar voorlopig kost het €2,95 voor 300 gr, €3,45 voor 700 gr.
Dan mag ik stellen dat je folder erg op de huidige zaken vooruitloopt en dat je het produkt (volgens de wet) niet biologisch mag noemen daar het niet geheel uit biologische grondstofffen bestaat.
Dank je voor het beantwoorden van mijn vragen.
Door ~anna~
#31928
Ik vind het een heel goed idee vroeger had je yarrah en efraim honden en kattenvoer gemaakt van gedeeltelijke biologische grondstoffen en toen kwam er ekofood biologische hondenbrokken(eko) van biofood.En straks is er biologisch of gedeeltelijk biologisch kant en klaar vers het begin is er.Weet alleen niet of het haalbaar is voor mij i.v.m. de afstand maar je weet maar nooit als dit voer straks ook populair word komen er vast meer verdeelpunten.Veel succes!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#31973
Lizzy, bij ons in de reformzaak zeiden ze dat er geen bologische tarwekiemolie bestond. Uiteraard zijn we dat aan het uitzoeken.

Sorry, 300gr is €1,95, vergissing.

Angelique, het is in elk geval niet van bioindustrievlees, wel biologisch, dus mag je het zo noemen. Er zit (nog) geen ekokeurmerk op, maar dat beweer ik ook niet.
Door Lizzy
#31975
Hoi Tannetje, de kreet "reformkwaliteit" zegt natuurlijk ook helemaal niets..... Ik heb even op het flesje gekeken en het heeft inderdaad geen EKO stempeltje/certificaatje.... Gek eigenlijk. Waarom is dat, hebben ze dat ook verteld?
Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door Hitam
#31979
Waarschijnlijk omdat niemand de moeite neemt om die olie te maken, of zoiets onbenulligs. Geen idee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door