Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#378892
Lizzy schreef: Prettig complimenteus. Alsof wij hier uit ons nek zitten te l*llen met ruim 2000 man..... Nogmaals, een gevalletje "de hele wereld is gek behalve ik".
Juist, alsof de mensen die hier zitten niet allang verder gekeken hebben dan hun neus lang is....Ik bedoel hoe komen jullie/wij anders aan al deze info, ervaring, en internet denk?
Zo'n arts is gewoon duidelijk tegen en wil daar niet van afwijken...lekker laten gaan!! ;)
Door Mevroi Kruim
#378973
En het leuke aan salmonella bacterien is dat ze in grote hoeveelheden in de omgeving voorkomen, kip of geen kip ... Oftewel, ze zitten waarschijnlijk ook aan je toetstenbord, of in je keukenhanddoekje, aan de deurknop van de winkel (leve de schuifdeuren ;D) en ga zo maar door.
Kortom, er is geen bestrijden aan, net als verkoudheidsvirussen bv. Het zijn er gewoon veeeeels te veel, en ook nog veel verschillende soorten, zodat als je net immuniteit hebt opgebouwd tegen de een, z'n neefje langskomt en hoppekee ;D ;D
De enige manier om ermee om te gaan is een goed functionerend immuunsysteem. Dus: gezond leven, en dat houdt dan ook in gezond eten! Voor mensen zowel als dieren. Oftwel: ... (je raadt het al ;D ;D ;D)
Door Lizzy
#379034
Kruimel schreef: En het leuke aan salmonella bacterien is dat ze in grote hoeveelheden in de omgeving voorkomen, kip of geen kip ... Oftewel, ze zitten waarschijnlijk ook aan je toetstenbord, of in je keukenhanddoekje, aan de deurknop van de winkel (leve de schuifdeuren ;D) en ga zo maar door.
Kortom, er is geen bestrijden aan, net als verkoudheidsvirussen bv. Het zijn er gewoon veeeeels te veel, en ook nog veel verschillende soorten, zodat als je net immuniteit hebt opgebouwd tegen de een, z'n neefje langskomt en hoppekee ;D ;D
De enige manier om ermee om te gaan is een goed functionerend immuunsysteem. Dus: gezond leven, en dat houdt dan ook in gezond eten! Voor mensen zowel als dieren. Oftwel: ... (je raadt het al ;D ;D ;D)
Verse rauwe kip zeker ;D ;D ;D ;D
Door dogsunlimited
#379040
In USA is in mei een voedingsonderzoek afgebroken waarbij gekeken werd naar bacterieel ontlastingonderzoek van brokkenhonden, 'kook'honden en Raw Meat Diet-honden.
Dit onderzoek van een university (gesponsorred door een grote brokkengigant) is opeens gestopt om (nog steeds) onduidelijke redenen. Geldgebrek wordt genoemd, maar ben nog steeds bezig duidelijkheid te krijgen. Delen van dat onderzoek zijn bekend gemaakt en blijkt dat barfhonden enorm resistent zijn voor de div. darmbacteriën waaronder E-colli en Salmonella. De felikels bevatten hogere bacteriewaarden in de uitscheiding dan dat van brokkenhonden, maar geen buitensporige proporties 'levende' Salmonella-bacteriën. Het blijkt dat het erg moeilijk is omgevingsmetingen te doen vanaf de plek waar de fellikel is gedeponeerd binnen een straal van zoveel meter. Teveel factoren beïnvloeden een secure meting om aan te tonen dat de fellikel van een barfhond schadelijk is voor het omgevingsmilieu. M.a.w. er zijn zowieso al teveel bacteriën in het buitenmilieu waardoor echt niet te bepalen is of een barfhond zelf ziekteverwekker is voor zijn omgeving. Ook is bekend dat overal om ons heen op zijn minst 8 soorten verschillende Salmonella-bacteriën voorkomen. Bij slechte hygiënische omstandigheden KAN het voorkomen dat 1 van die vele soorten ziekteverwekker kan zijn. Salmonella is niet alleen gerelateerd aan het geven van rauwe kip. Nergens is terug te vinden dat er ook maar 1 hond is overleden aan Salmonella na het voeren van rauwe kip. Bij invriezen van vlees worden alle bacteriën ook gedood en heeft de Salmonella zowieso geen kans meer om ziekteverwekker te zijn bij normale ontdooiing en bij normale gekoelde verpakking.
Veel meer is terug te vinden over het geven van greenies en buffelkauwbotten, dat staat letterlijk stijf van levende Salmonella-bacteriën en vliegeneitjes. Menig dierenwinkel verkoopt ze gewoon onverpakt, maar daar hoor je geen 1 DA over. Dit risico is vele malen groter dan het geven van goed uitgevroren kip. Dan nog worden veel meer brokkenhonden getroffen dan barfhonden, dus waar hebben we het over?
Door dazz
#379052
barfje schreef: In USA is in mei een voedingsonderzoek afgebroken waarbij gekeken werd naar bacterieel ontlastingonderzoek van brokkenhonden, 'kook'honden en Raw Meat Diet-honden.
Dit onderzoek van een university (gesponsorred door een grote brokkengigant) is opeens gestopt om (nog steeds) onduidelijke redenen. Geldgebrek wordt genoemd, maar ben nog steeds bezig duidelijkheid te krijgen. Delen van dat onderzoek zijn bekend gemaakt en blijkt dat barfhonden enorm resistent zijn voor de div. darmbacteriën waaronder E-colli en Salmonella. De felikels bevatten hogere bacteriewaarden in de uitscheiding dan dat van brokkenhonden, maar geen buitensporige proporties 'levende' Salmonella-bacteriën. Het blijkt dat het erg moeilijk is omgevingsmetingen te doen vanaf de plek waar de fellikel is gedeponeerd binnen een straal van zoveel meter. Teveel factoren beïnvloeden een secure meting om aan te tonen dat de fellikel van een barfhond schadelijk is voor het omgevingsmilieu. M.a.w. er zijn zowieso al teveel bacteriën in het buitenmilieu waardoor echt niet te bepalen is of een barfhond zelf ziekteverwekker is voor zijn omgeving. Ook is bekend dat overal om ons heen op zijn minst 8 soorten verschillende Salmonella-bacteriën voorkomen. Bij slechte hygiënische omstandigheden KAN het voorkomen dat 1 van die vele soorten ziekteverwekker kan zijn. Salmonella is niet alleen gerelateerd aan het geven van rauwe kip. Nergens is terug te vinden dat er ook maar 1 hond is overleden aan Salmonella na het voeren van rauwe kip. Bij invriezen van vlees worden alle bacteriën ook gedood en heeft de Salmonella zowieso geen kans meer om ziekteverwekker te zijn bij normale ontdooiing en bij normale gekoelde verpakking.
Veel meer is terug te vinden over het geven van greenies en buffelkauwbotten, dat staat letterlijk stijf van levende Salmonella-bacteriën en vliegeneitjes. Menig dierenwinkel verkoopt ze gewoon onverpakt, maar daar hoor je geen 1 DA over. Dit risico is vele malen groter dan het geven van goed uitgevroren kip. Dan nog worden veel meer brokkenhonden getroffen dan barfhonden, dus waar hebben we het over?
Dat is erg interessant. Heb je meer informatie of een link? Misschien iets voor de bieb, of staat er al zoiets in de bieb ???
Door Nelly
#379223
Jeetje, alweer die discussie. Dacht dat we dat onderhand wel gehad hadden ::)
Door dogsunlimited
#379369
dazz schreef: Dat is erg interessant. Heb je meer informatie of een link? Misschien iets voor de bieb, of staat er al zoiets in de bieb ???
Nee, dit gedeelte van het onderzoek is niet zomaar voorhanden. Ik heb emailcontact met een persoon die in de commission of boarders zit bij een andere veterinarian university en die heeft toegang tot resultaten uit dit onderzoek. Maar mag niet zomaar zonder toestemming worden vrijgegeven of zoiets. Kortom, ik blijf zo af en toe is balletjes uitgooien en hoop dat dit gauw vrijgegeven wordt. Die persoon heeft zelf trouwens therapiehonden die volledig op barf staan. Als je het over controles en bacteriën hebt, zijn dit honden die volledig worden getest. Dus nee, ik maak me niet meer druk over Salmonella.
Door 202spots
#379550
barfje schreef: Die persoon heeft zelf trouwens therapiehonden die volledig op barf staan. Als je het over controles en bacteriën hebt, zijn dit honden die volledig worden getest. Dus nee, ik maak me niet meer druk over Salmonella.
Niet dat het mij veel uitmaakt, maar bij welke vereniging worden de honden getest voor bacteriën ???
Heb ik n.l nooit eerder van gehoord.

Maar het toestaan van rauw voer geld dus niet voor ALLE Therapy Dogs groepen hoor.
Delta b.v heeft op de lidmaatschap aanvraag formuleer de vraag of er rauw gevoerd word.
(zeg je JA, dan ben je automaties al afgekeurd)
En dit is van de Therapy Dogs of Vermont.
"My recommendation is that we (TDV) not allow dogs being fed raw food diets to become therapy dogs."
http://www.therapydogs.org/Raw_Food_Diet.doc

Maar voor de meest Groepen is 't nog steeds...
If not asked...don't tell....
Het is trouwens wel raar wanneer er gevraagd word wat je hond te eten krijgt voordat ze therapydog kunnen zijn.
Wanneer er twijfel is,dan kan je altijd eerst 't bezoek doen en pas eten geven wanneer ze weer thuis zijn.
Bij onze PAWS word er trouwens aangeraden om geen grote maaltijd te geven voor ze naar 't werk gaan.
Dus ook geen brokkenmaaltijd.
Door dogsunlimited
#379573
202Spots schreef: Niet dat het mij veel uitmaakt, maar bij welke vereniging worden de honden getest voor bacteriën ???
Heb ik n.l nooit eerder van gehoord.

Maar het toestaan van rauw voer geld dus niet voor ALLE Therapy Dogs groepen hoor.
Delta b.v heeft op de lidmaatschap aanvraag formuleer de vraag of er rauw gevoerd word.
(zeg je JA, dan ben je automaties al afgekeurd)
En dit is van de Therapy Dogs of Vermont.
"My recommendation is that we (TDV) not allow dogs being fed raw food diets to become therapy dogs."
http://www.therapydogs.org/Raw_Food_Diet.doc

Maar voor de meest Groepen is 't nog steeds...
If not asked...don't tell....
Het is trouwens wel raar wanneer er gevraagd word wat je hond te eten krijgt voordat ze therapydog kunnen zijn.
Wanneer er twijfel is,dan kan je altijd eerst 't bezoek doen en pas eten geven wanneer ze weer thuis zijn.
Bij onze PAWS word er trouwens aangeraden om geen grote maaltijd te geven voor ze naar 't werk gaan.
Dus ook geen brokkenmaaltijd.
Testen is denk ik ook een groot woord; voorzorgsmaatregelen. Wat zij vertelde is dat ze eens in de 3 maanden een ontlastingsonderzoek laat doen.
Daaruit kunnen ze zien of er bepaalde ziektes inzitten die Salmonella-gerelateerd zijn. Daarnaast moeten de honden 2x per jaar een grote checkup ondergaan, omdat zij 'werken' met zwaar zieke kankerpatiënten. Daar hoort ook bloedonderzoek bij. Naast de normale hygiëne en preventieve maatregelen die je in acht moet nemen voordat je gaat bezoeken, laat zij haar honden op de ochtend zelf ook niet eten. Vandaar dat zij ook erg geïnteresseerd is in die hele Salmonella-heisa. Volgens mij zit zij bij deze groep.

http://www.tdi-dog.org/aboutus.html

Wat leuk trouwens dat jij ook bezoekt. Waar doe jij dat? Kun je daar een link van neerzetten? De Delta Organisation heeft in Nederland ook een groep opgezet, St. Zorgdier. Daar zat ik bij, maar ben er door omstandigheden mee gestopt. Mij is nooit gevraagd wat ik mijn honden voer en net wat je zegt.....if not asked, don't tell. Hou me nu bezig met hond-/kindprojecten op basisscholen, daar ik (en vooral Stanley) graag met kinderen wil 'werken'. Als ik een project moet doen, zorg ik dat mijn hond superschoon is en ook hij krijgt 's ochtends geen barf. In oktober begint het weer voor ons.
Door 202spots
#379598
barfje schreef: Testen is denk ik ook een groot woord; voorzorgsmaatregelen. Wat zij vertelde is dat ze eens in de 3 maanden een ontlastingsonderzoek laat doen.
Daaruit kunnen ze zien of er bepaalde ziektes inzitten die Salmonella-gerelateerd zijn. Daarnaast moeten de honden 2x per jaar een grote checkup ondergaan, omdat zij 'werken' met zwaar zieke kankerpatiënten. Daar hoort ook bloedonderzoek bij.
http://www.tdi-dog.org/aboutus.html
OK. TDI heeft dit op de website:
f) Annual Check-up attested to by your Veterinarian with the statement included on our Health Records form that the dog is physically and mentally healthy and free of contagious disease.
g)Fecal Check, required even if the dog is on Heartworm medication.
h) *Heartworm Check and/or listing of preventative medications (not required at the discretion of the veterinarian if you live in an area where Heartworm is not indigenous).
External parasite control will vary depending on your geographic area of the country.
En Delta ook elk jaar..;
Internal parasite control will have some variation depending on your geographic area of the country. The Pet Partners Program requires annual fecal tests to check for internal parasites such as hook, whip, tape, and roundworms, etc.

Moet er wel bij zeggen dat Delta en TDI (in USA )alle 2 wel heel erg streng zijn, de hond moet gewoon perfect wezen om daar te worden geaccepteerd. :-\
Wat leuk trouwens dat jij ook bezoekt. Waar doe jij dat? Kun je daar een link van neerzetten?
http://www.orangecountyspca.org/PAWS.htm
We hebben ong. 120-125 teams die 15 verschillende plaatsen bezoeken.
Dit is 1 van mijn groups op bezoek in verzorgingshuis
Afbeelding
Afbeelding
Door dogsunlimited
#379901
Wat een prachtige foto's, joh! Jullie verrichten mooi werk. Begrijp ik goed dat jij PAWS hebt opgericht of medeorganisator bent, of leg je als vrijwilliger bezoeken af en heb jij deze group in 'beheer'? Ik zie dat jullie ook hond-/kindprojecten op basisscholen hebben opgenomen. Echt perfect, dat is bij Zorgdier nog lang niet aan de orde helaas. Zij willen zich toespitsen op AAA en AAT op verschillende vlakken in de zorgsector.
Helaas nog weinig met kids.

http://www.zorgdier.nl/
Door 202spots
#380019
Ik heb 't niet opgezet maar ben Coordinator van 2 groepen , 'n verzorgingshuis en 'n bejaarde/altzheimers dagverblijf ,
en dan 'gewoon" volunteer bij kinderziekenhuis waar ik met Cissy heen ga, en met Torro ga ik naar 'n kinderhuis.
Doe het nu bijna 10 jaar met Cis en 6 met Tor.
Voordat we TEveel van topic afraken kan je o.a hier nog wat lezen..
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=13032
http://www.barfclub.nl/Paws%20Therapy.htm
Door Ster
#380202
barfje schreef: In USA is in mei een voedingsonderzoek afgebroken waarbij gekeken werd naar bacterieel ontlastingonderzoek van brokkenhonden, 'kook'honden en Raw Meat Diet-honden.
Dit onderzoek van een university (gesponsorred door een grote brokkengigant) is opeens gestopt om (nog steeds) onduidelijke redenen. Geldgebrek wordt genoemd, maar ben nog steeds bezig duidelijkheid te krijgen.

om aan te tonen dat de fellikel van een barfhond schadelijk is voor het omgevingsmilieu.

Veel meer is terug te vinden over het geven van greenies en buffelkauwbotten, dat staat letterlijk stijf van levende Salmonella-bacteriën en vliegeneitjes. Menig dierenwinkel verkoopt ze gewoon onverpakt, maar daar hoor je geen 1 DA over. Dit risico is vele malen groter dan het geven van goed uitgevroren kip. Dan nog worden veel meer brokkenhonden getroffen dan barfhonden, dus waar hebben we het over?
Wat een goede info!!
Zit hier wel te koken van woede zeg >:( Ik ben erg benieuwd wat de hypothese voorafgaand aan het onderzoek was. Zou het heeeeeeel misschien zo kunnen zijn dat het onderzoek is afgebroken op het moment dat duidelijk werd dat de beoogde resultaten niet werden behaald ::) Ze zouden de eerste niet zijn. En dan dat aantonen dat de fellikel van een barfhond schadelijk is voor menselijke omgeving, WIE in deze wereld zijn er nou schadelijk bezig voor DE omgeving ???
Door Lizzy
#380203
Ster schreef: Wat een goede info!!
Zit hier wel te koken van woede zeg >:( Ik ben erg benieuwd wat de hypothese voorafgaand aan het onderzoek was. Zou het heeeeeeel misschien zo kunnen zijn dat het onderzoek is afgebroken op het moment dat duidelijk werd dat de beoogde resultaten niet werden behaald ::) Ze zouden de eerste niet zijn. En dan dat aantonen dat de fellikel van een barfhond schadelijk is voor menselijke omgeving, WIE in deze wereld zijn er nou schadelijk bezig voor DE omgeving ???
Nou, dat vermoeden hebben wij (denk ik) allemaal: het onderzoek is gestopt toen bleek dat de feiten anders lagen....

En natuurlijk zoekt men driftig naar redenen om mensen van het barfen af te houden! Zo jagen ze de mensen nu schrik aan voor salmonella, niet eens meer onder het mom dat je eigen hond er ziek van wordt maar nu dat jijzelf of je kinderen meer risico lopen....

Geloof me, zo langzamerhand beginnen veel bedrijven het een beetje benauwd te krijgen van die olievlek BARF die zich uitbreid. Brokfabrikanten en dierenartsen voorop!
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 04 sep 2005, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dogsunlimited
#380498
Lizzy schreef: Nou, dat vermoeden hebben wij (denk ik) allemaal: het onderzoek is gestopt toen bleek dat de feiten anders lagen....

En natuurlijk zoekt men driftig naar redenen om mensen van het barfen af te houden! Zo jagen ze de mensen nu schrik aan voor salmonella, niet eens meer onder het mom dat je eigen hond er ziek van wordt maar nu dat jijzelf of je kinderen meer risico lopen....

Geloof me, zo langzamerhand beginnen veel bedrijven het een beetje benauwd te krijgen van die olievlek BARF die zich uitbreid. Brokfabrikanten en dierenartsen voorop!
Precies! En krijg dat maar is boven water............ gegevens van zo'n onderzoek die niet gepubliceerd mogen worden. Ik hoop echt dat het haar lukt. Ik vond het iig een verhelderende discussie. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door