Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3459156
De titel zegt het al. Woody is een extreem kieskeurige hond. Heel veel dingen lust hij niet en weigert dan pertinent om te eten. Hij hongert zich liever uit dan dat hij ook maar iets eet waar wat doorheen zit wat hij niet lust. Hij eet rustig een week niet als ik hem probeer wat te laten eten. En mengen helpt niet want dan eet hij er gewoon niks van. En hij is aan de magere kant. Gevolg is dat ik maar 3 diersoorten heb om te voeren.
Kip en rundvlees vindt hij heerlijk maar is hij allergisch voor dus die vallen ook af.
Verder eet hij graag paardenvlees en eenden vleugels. Lamspens is ook lekker en dat is het dan. Door de pens maal ik dan orgaan van deze 3 diersoorten. Als ik er orgaan van andere diersoorten doorheen doe weigert hij alles op te eten.
Vis eet hij ook niet, maar visolie vindt hij wel ok. Dus doe er maar visolie overheen.
Maar 3 diersoorten is gewoon eigenlijk te weinig.
Kan ik dit gewoon voeren en dan bijvoorbeeld een premix erdoor doen?
Oh ja, groentemix eet het monster dus ook niet, maar gekookte groente wel. Dus die krijgt hij van ons avondeten wat mee. Ei lust hij ook niet (zowel rauw als gekookt/gebakken niet)
En hij eet dus wel barf, geen kvv. Want dat blieft meneer ook niet
#3459193
suzanne 1 schreef: wo 26 apr 2023, 14:39 De titel zegt het al. Woody is een extreem kieskeurige hond. Heel veel dingen lust hij niet en weigert dan pertinent om te eten. Hij hongert zich liever uit dan dat hij ook maar iets eet waar wat doorheen zit wat hij niet lust. Hij eet rustig een week niet als ik hem probeer wat te laten eten. En mengen helpt niet want dan eet hij er gewoon niks van. En hij is aan de magere kant. Gevolg is dat ik maar 3 diersoorten heb om te voeren.
Kip en rundvlees vindt hij heerlijk maar is hij allergisch voor dus die vallen ook af.
Verder eet hij graag paardenvlees en eenden vleugels. Lamspens is ook lekker en dat is het dan. Door de pens maal ik dan orgaan van deze 3 diersoorten. Als ik er orgaan van andere diersoorten doorheen doe weigert hij alles op te eten.
Vis eet hij ook niet, maar visolie vindt hij wel ok. Dus doe er maar visolie overheen.
Maar 3 diersoorten is gewoon eigenlijk te weinig.
Kan ik dit gewoon voeren en dan bijvoorbeeld een premix erdoor doen?
Oh ja, groentemix eet het monster dus ook niet, maar gekookte groente wel. Dus die krijgt hij van ons avondeten wat mee. Ei lust hij ook niet (zowel rauw als gekookt/gebakken niet)
En hij eet dus wel barf, geen kvv. Want dat blieft meneer ook niet
En eet hij ook geen orgaanvlees?

Ik zou me gaan concentreren op extra's. Want als hij ook geen orgaanvlees eet (als in lever nier en hart) dan komt hij echt voedingsstoffen tekort.

Lever/nier kun je vervangen door levertraanolie van Möller (die bevat natuurlijke vitamine D dus alleen deze levertraanolie vind ik goed genoeg). Niet de capsules want daar is weer vitamine D aan toegevoegd.

Verder (en daar hoef je allemaal niet zoveel van te geven):

Gemalen rauwe/ongezouten noten (behalve macademia, dat is giftig voor de hond).
Gemalen zaden en pitten zoals lijnzaad, chiazaad, gekiemde zonnebloempitten, pompoenpitten
Gekiemde groenten zoals alfalfa en broccoli
Spirulina en chlorella
Zeewier
Gekookte mosselen
Gekookte champignons en shiitake
Kurkuma (als in Golden Paste)
Klontje biologische roomboter
Kefir van rauwe geitenmelk
#3459208
Ik weet niet hoeveel je hond eet , en of je budget het toe laat
Maar als ie graag paardenvlees eet kun je bv kiezen voor exmoor vlees plus orgaan
Dat is net even gezonder dan het reguliere paardenvlees
Je zou biologische groenten kunnen geven , ook net wat gezonder

En de producten die Lizzy benoemd ;
Prima , maar mijn ervaring met een kieskeurige hond is dat dat absoluut niet gegeten word.
Ik heb er ook eentje hoor . Geen ei , geen vis , bijna geen wild , geen noten enz enz
Ik.geef haar om die reden dus ook bio orgaan en gras gevoerd Spiervlees van lam en rund plus exmoor paardenvlees en algenolie capsules
#3459210
Lizzy schreef: do 27 apr 2023, 07:46 En eet hij ook geen orgaanvlees?

Ik zou me gaan concentreren op extra's. Want als hij ook geen orgaanvlees eet (als in lever nier en hart) dan komt hij echt voedingsstoffen tekort.

Lever/nier kun je vervangen door levertraanolie van Möller (die bevat natuurlijke vitamine D dus alleen deze levertraanolie vind ik goed genoeg). Niet de capsules want daar is weer vitamine D aan toegevoegd.

Verder (en daar hoef je allemaal niet zoveel van te geven):

Gemalen rauwe/ongezouten noten (behalve macademia, dat is giftig voor de hond).
Gemalen zaden en pitten zoals lijnzaad, chiazaad, gekiemde zonnebloempitten, pompoenpitten
Gekiemde groenten zoals alfalfa en broccoli
Spirulina en chlorella
Zeewier
Gekookte mosselen
Gekookte champignons en shiitake
Kurkuma (als in Golden Paste)
Klontje biologische roomboter
Kefir van rauwe geitenmelk
Hij eet lever en hart als ik dat door de pens maal. Nier niet. Levertraan van mollers kan ik hem geven, die krijgt mijn dochter ook en heb ik dus in huis. Dan kan ik dat over zijn voer doen ipv de visolie.
De groentes die hij krijgt zijn biologisch (wij eten zoveel mogelijk biologisch ivm mijn eigen gezondheid). De pitten en zaden ga ik eens proberen, die heb ik ook in huis voor de kippen en mezelf ;)
Ik slik zelf zeewier capsules ivm de jodium en mineralen. Kan ik die ook aan hem geven? Of is dat te hoog gedoseerd? Het zijn deze https://www.ergomax.nl/biologische-zeew ... 0-capsules
#3459211
suzanne 1 schreef: do 27 apr 2023, 13:00 Hij eet lever en hart als ik dat door de pens maal. Nier niet. Levertraan van mollers kan ik hem geven, die krijgt mijn dochter ook en heb ik dus in huis. Dan kan ik dat over zijn voer doen ipv de visolie.
De groentes die hij krijgt zijn biologisch (wij eten zoveel mogelijk biologisch ivm mijn eigen gezondheid). De pitten en zaden ga ik eens proberen, die heb ik ook in huis voor de kippen en mezelf ;)
Ik slik zelf zeewier capsules ivm de jodium en mineralen. Kan ik die ook aan hem geven? Of is dat te hoog gedoseerd? Het zijn deze https://www.ergomax.nl/biologische-zeew ... 0-capsules
Ik denk dat je die capsule goed uit elkaar kunt halen en weer dicht kunt doen? Dan kun je gewoon een klein beetje geven. Wat neem je zelf (aanbevolen dosering voor de mens) en wat weegt jouw hond?
#3459212
pearlsofpassion schreef: wo 26 apr 2023, 21:59 En als je mengt, in welke verhouding is dat dan?
Het spiervlees en vleesbot krijgt hij heel, dat eet hij goed. Het orgaan wat hij eet (hart en lever) maal ik door de pens heen. Dan hou ik de helft pens aan en de andere helft hart en lever.
Hij krijgt 50% vleesbot (daar doet hij het goed op)
30% spiervlees en 20% orgaan.
De groentes krijgt hij zo, die heb ik niet mee berekend.
#3459214
Lizzy schreef: do 27 apr 2023, 13:03 Ik denk dat je die capsule goed uit elkaar kunt halen en weer dicht kunt doen? Dan kun je gewoon een klein beetje geven. Wat neem je zelf (aanbevolen dosering voor de mens) en wat weegt jouw hond?
Hij weegt 27 kg maar mag zeker wel 28 a 29kg wegen. Hij eet 1 kg per dag.
Ik neem zelf 1 capsule per dag omdat ik niet teveel jodium binnen mag krijgen ivm mijn schildklier medicijnen). Deze zijn ook geschikt voor kinderen. Volwassenen nemen normaal gesproken de gewone versie ipv de lite. Deze lite is speciaal voor kinderen of mensen die dus ivm medicatie minder jodium mogen dan de normale variant.
#3459216
Boter en kefir hebben we al wel geprobeerd trouwens, dat eet hij niet. Net als slagroom (weet ik, niet gezond maar gewoon eens geprobeerd want al onze honden waren daar dol op....Woody lust het niet :o , net als kaas trouwens ).
#3459300
Lizzy schreef: vr 28 apr 2023, 08:32 Ik ben benieuwd welke dingen je wel/niet naar binnen krijgt! Succes!
Ik kan de noten en zaden al wel afstrepen, die zijn vergif volgens Woody. De chlorella komt deze week binnen dus die weet ik nog niet. De zeewier eet hij wel als ik het door de pens roer. Is natuurlijk ook maar heel weinig.
Het blijft een monster qua eten.
Zo heel anders dan onze laatste hond die gewoon alles at.....echt alles.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door