Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3457666
Hallo allemaal!


Mijn kelpie, Senán, krijgt al vanaf pup af aan een combinatie van KVV en brok (Hij is nu bijna 2 jaar). Op het moment zijn dat een hoog calorie brok van Greenheart en KVV van Dogmeat. Qua kvv krijgt hij echt van alles en tot nu toe heb ik het nog nooit meegemaakt dat hij iets niet wilde eten, hele haringen en welke groentemix of kvv mix gaan erin zonder problemen.

Nu zou ik graag wat BARF producten willen proberen om te kijken of het wat voor ons is (ik vind het vooral enorm leuk om te proberen) en als extra verrijking.
Voor nu zouden de BARF producten puur als tussendoortje gegeven worden en neem ik ze niet mee in de hoofdvoeding. Om het eens uit te proberen heb ik eenden vleugels meegenomen in onze laatste bestelling en deze net een keer geprobeerd.

Senán vond het zeker interessant, wilde het eigenlijk ook graag eten maar wist 1) niet precies hoe en 2) hij vond het gekraak van de botten niet zo prettig en durfde hierdoor niet echt door te eten.
In eerste instantie wilde hij de vleugel meenemen, maar als de vleugel eenmaal in bezit was deed hij er niets mee. Als ik de vleugel vasthield begon hij wel wat te kauwen, maar het gekraak van de botten vond hij dus niet zo prettig waardoor hij stopt met eten.

Na even gekauwd en geknabbeld te hebben heb ik de vleugel terug in de koelkast gedaan.

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken voor Senán? Gewoon doorgaan met het aanbieden en vasthouden? Of heb ik me misschien verkeken op de eenden vleugels en moeten we misschien overstappen op iets makkelijkers om mee te beginnen?

Ik hoor graag jullie advies! :biggrin2:
#3457668
Hij heeft en een beetje honger nodig :biggrin2: en het is altijd goed om de smaak te verbeteren (bij honden die dit niet willen eten) door het even in goed warm (niet te heet) water te leggen. Zo warm dat je nog wel je handen kunt wassen maar dat je denkt "best warm". Daarna even in knippen met een snoeischaar (of daarvoor, voordat je m in water legt). En opnieuw aanbieden als ie honger heeft.
#3457671
Lizzy schreef: zo 12 mar 2023, 13:12 Hij heeft en een beetje honger nodig :biggrin2: en het is altijd goed om de smaak te verbeteren (bij honden die dit niet willen eten) door het even in goed warm (niet te heet) water te leggen. Zo warm dat je nog wel je handen kunt wassen maar dat je denkt "best warm". Daarna even in knippen met een snoeischaar (of daarvoor, voordat je m in water legt). En opnieuw aanbieden als ie honger heeft.
Dankjewel voor je antwoord!! Dan gaan we even afwachten en rond etenstijd nog eens proberen :biggrin2:
#3457674
Als ie het kraken van het bot echt eng vind dan kun je de vleugel ook even bewerken met een vleeshamer. Dat maakt het misschien iets minder eng voor je hond


En blijven oefenen .
Ik heb een hond gehad die twee maanden nodig had . Had ook moeite met bot , maar vond het wel erg boeiend
Het ging steeds beter , en uiteindelijk werkte ze elke soort Vleesbot probleemloos weg
#3457677
smulpaap schreef: zo 12 mar 2023, 17:07 Als ie het kraken van het bot echt eng vind dan kun je de vleugel ook even bewerken met een vleeshamer. Dat maakt het misschien iets minder eng voor je hond


En blijven oefenen .
Ik heb een hond gehad die twee maanden nodig had . Had ook moeite met bot , maar vond het wel erg boeiend
Het ging steeds beter , en uiteindelijk werkte ze elke soort Vleesbot probleemloos weg
Bedankt voor de tip!! die ga ik onthouden voor een volgende keer!

Bij het avondeten heeft hij de vleugel nogmaals gehad en na wat onwennig proberen ging het er dit keer wel goed in :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door