Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#3457555
Misty heeft jarenlang BARF gegeten. Altijd ging het goed. De laatste tijd kwam er verandering in. Ik merkte dat ze problemen had met de karkassen. Ze kreeg braakneigingen en soms een beetje diarree. Ik ben kvv gaan geven en dit leek eerst goed te gaan. De braakneigingen bleven. Ze kreeg steeds vaker diarree. Eerst alleen een beetje aan het begin. Later werd dit steeds vaker en uiteindelijk spuitpoep. Een dag vasten had een paar dagen resultaat. Dan begon het weer opnieuw.

Inmiddels diverse onderzoeken gehad. De voeding is inmiddels Hills blikvoer geworden. De ontlasting is vast, de braakneigingen zijn er nog steeds. Inmiddels is de ontlasting zwart.... Bloed vanuit de maag of dunne darm.

Gezien de hoge prijs, ook van medicijnen, ben ik toch aan het kijken of er iets anders is wat ik kan doen. Het is misschien wel een strohalm.

Misty is 13 jaar en 6 mnd. Ze heeft onder andere huidtumoren. Is de laatste tijd afgevallen, wat niet zo gek is natuurlijk. Ook is ze verzwakt. Ze is af en toe wankel. Eetlust is goed. Verder is ze nog alert en komt nog steeds knuffels halen en met haar speeltjes aan.

Wie weet raad welk voer ik kan geven?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3457561
Is er onderzoek gedaan naar de oorzaak?
Bloed in de ontlasting, dat komt wss niet door de voeding..
Als ze huidtumoren heeft en dan zo'n klachten, dan zou ik toch denken dat de kans bestaat dat er sprake is van darmkanker oid.. :-\

Misschien ben je je daarvan bewust en wil je gewoon zoveel mogelijk tijd kopen..
In dat geval zou ik haar gewoon geven wat ze graag eet en ze het redelijk op doet. Evt combi met pijnstilling en iets tegen de misselijkheid. Want misselijk zijn de hele tijd is echt ellendig. :(
Door Benjy en Misty
#3457576
pearlsofpassion schreef: wo 08 mar 2023, 22:03 Is er onderzoek gedaan naar de oorzaak?
Bloed in de ontlasting, dat komt wss niet door de voeding..
Als ze huidtumoren heeft en dan zo'n klachten, dan zou ik toch denken dat de kans bestaat dat er sprake is van darmkanker oid.. :-\

Misschien ben je je daarvan bewust en wil je gewoon zoveel mogelijk tijd kopen..
In dat geval zou ik haar gewoon geven wat ze graag eet en ze het redelijk op doet. Evt combi met pijnstilling en iets tegen de misselijkheid. Want misselijk zijn de hele tijd is echt ellendig. :(
Het is inderdaad tijd kopen. Hiervan ben ik mij bewust. En bestrijden van symptomen. Er is onderzoek gedaan inderdaad. Meer onderzoeken wil ik haar op deze leeftijd besparen. Bedankt voor je eerlijke reactie
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3457579
Benjy en Misty schreef: do 09 mar 2023, 04:21 Het is inderdaad tijd kopen. Hiervan ben ik mij bewust. En bestrijden van symptomen. Er is onderzoek gedaan inderdaad. Meer onderzoeken wil ik haar op deze leeftijd besparen. Bedankt voor je eerlijke reactie
Ja, dat snap ik.

Maar dan zou ik dus wel medicatie vragen om de klachten te verlichten. Krijgt ze al iets? Werkt dat niet voldoende?
Vooral pijn en misselijkheid zou ik toch weg willen zien. Anders moet je je gaan afvragen of het lijden niet te groot wordt...

Misselijkheid wordt na een week of 2 toch echt wel zwaar. Niet onderschatten.

Veel sterkte ermee.
Dit is geen gemakkelijke situatie. :-*
Door Daniël
#3457584
Wat ellendig. Hopelijk heeft iemand hier nog een goede suggestie.

Los van dat er veel mogelijk is. zou ik wel de kwaliteit van leven goed in de gaten houden.
Zolang ze niet teveel pijn heeft en nog graag een knuffel haalt is het nog acceptabel in mijn ogen.

Voor nu de hond lekker verwennen en goed in de gaten houden.
Door Lizzy
#3457585
Benjy en Misty schreef: wo 08 mar 2023, 19:30 Misty heeft jarenlang BARF gegeten. Altijd ging het goed. De laatste tijd kwam er verandering in. Ik merkte dat ze problemen had met de karkassen. Ze kreeg braakneigingen en soms een beetje diarree. Ik ben kvv gaan geven en dit leek eerst goed te gaan. De braakneigingen bleven. Ze kreeg steeds vaker diarree. Eerst alleen een beetje aan het begin. Later werd dit steeds vaker en uiteindelijk spuitpoep. Een dag vasten had een paar dagen resultaat. Dan begon het weer opnieuw.

Inmiddels diverse onderzoeken gehad. De voeding is inmiddels Hills blikvoer geworden. De ontlasting is vast, de braakneigingen zijn er nog steeds. Inmiddels is de ontlasting zwart.... Bloed vanuit de maag of dunne darm.

Gezien de hoge prijs, ook van medicijnen, ben ik toch aan het kijken of er iets anders is wat ik kan doen. Het is misschien wel een strohalm.

Misty is 13 jaar en 6 mnd. Ze heeft onder andere huidtumoren. Is de laatste tijd afgevallen, wat niet zo gek is natuurlijk. Ook is ze verzwakt. Ze is af en toe wankel. Eetlust is goed. Verder is ze nog alert en komt nog steeds knuffels halen en met haar speeltjes aan.

Wie weet raad welk voer ik kan geven?
Bij zwarte ontlasting moet ik je eerlijk bekennen dat ik ook vrees voor het ergste. Hoeft natuurlijk niet maar het kan wel. Ik denk eigenlijk dat een gastroscopie hier wel een goed idee zou zijn. Mocht dat geen optie zijn denk ik dat je inderdaad alleen nog kunt blijven monitoren hoe de kwaliteit van leven is :-*
Door Lizzy
#3457586
Je zou nog verteringsenzymen kunnen proberen (gewoon een merk nemen dat ook voor mensen is - ik heb die van NOW). En verder is CBD olie misschien ook een fijne toevoeging.
Door Siberienne
#3457596
Ik zou ook denken dat ze ergens uit bloed in de darm, en dat kan een tumor zijn of een maagzweer. En honden tonen vaak niet veel pijn.

Wat je zou kunnen doen is een maagzuurremmer geven (voor het geval het een maagzweer is) en wat ze lekker vindt om te eten en wat niet te zwaar is. Bv blikvoer.
Door Benjy en Misty
#3457613
Siberienne schreef: do 09 mar 2023, 13:15 Ik zou ook denken dat ze ergens uit bloed in de darm, en dat kan een tumor zijn of een maagzweer. En honden tonen vaak niet veel pijn.

Wat je zou kunnen doen is een maagzuurremmer geven (voor het geval het een maagzweer is) en wat ze lekker vindt om te eten en wat niet te zwaar is. Bv blikvoer.
Ik zat zelf te denken aan gemalen barf. Zou dit te zwaar te verteren zijn?
Door Benjy en Misty
#3457614
pearlsofpassion schreef: do 09 mar 2023, 07:15 Ja, dat snap ik.

Maar dan zou ik dus wel medicatie vragen om de klachten te verlichten. Krijgt ze al iets? Werkt dat niet voldoende?
Vooral pijn en misselijkheid zou ik toch weg willen zien. Anders moet je je gaan afvragen of het lijden niet te groot wordt...

Misselijkheid wordt na een week of 2 toch echt wel zwaar. Niet onderschatten.

Veel sterkte ermee.
Dit is geen gemakkelijke situatie. :-*
Ze krijgt nogal wat medicijnen. Morgen de laatste dag antibiotica. Dan nog medicijnen tegen de misselijkheid, medicijnen om de maag te beschermen en medicijnen om de bloeding te stelpen. Dan nog iets om de jeuk te stoppen. Deze laatste werkt gelukkig goed.
Het is moeilijk in te schatten of en hoeveel pijn ze heeft. Ik zit in een rolstoel en rij in een rolstoelbus. Deze is wat hoger en springt ze nog goed in tot op heden.
Eerlijk gezegd heeft ze vandaag niet zo'n goede dag. Ik ben er waakzaam voor dat het geen lijden wordt.
Door Lizzy
#3457639
Heel veel sterkte want dit valt echt niet mee :'( . Kun je goed met je dierenarts overleggen? Want dat is zo fijn, om goed overleg te kunnen hebben met een dierenarts!
Door Benjy en Misty
#3457645
Lizzy schreef: vr 10 mar 2023, 18:35 Heel veel sterkte want dit valt echt niet mee :'( . Kun je goed met je dierenarts overleggen? Want dat is zo fijn, om goed overleg te kunnen hebben met een dierenarts!
Dank je, Lizzy. Ik heb besloten om de medicijnen te stoppen wanneer ze op zijn, behalve de medicijnen die de bloeding stelpen en de medicijnen tegen de jeuk. Al die medicijnen zijn ook niet goed. Ik probeer haar te laten genieten van wat ons rest. Ik denk dat ik gemalen barf ga geven. Ik hoop dat ze dit lekker gaat vinden...

Gelukkig kan ik goed overleggen met de dierenarts.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door