Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#3457296
Zijn er hier mensen die al langere tijd barfen met de botmixen van Dogmeat? Ik kan nergens een vleesbotmix vinden dus echt gemalen kippenvleugels, konijnkk etc. Alleen de botmixen van Dogmeat. Mijn huidige groep is niet zo van hele vleesbotten dus ik maal veel zelf. Maar soms heb ik er gewoon tabak van omdat altijd te moeten malen. Dus ik overweeg om eens een paar weken vleesbot te vervangen met de botmixen van dogmeat.
Door - pien -
#3457297
Ik geef dit al jaren aan de poezen, samen met de orgaanmix en zelfgesneden vlees, zo maak ik een soort kvv.
Wat wil je weten?
Door Cindy de Wolf
#3457298
- pien - schreef: wo 01 mar 2023, 12:51 Ik geef dit al jaren aan de poezen, samen met de orgaanmix en zelfgesneden vlees, zo maak ik een soort kvv.
Wat wil je weten?
Hoe het bevalt. Aangezien het kaal bot is. Ik heb ooit de eend gehad en die weigerde ze toen te eten ondanks dat ze normaal wel eend goed eten. Dus ergens knaagt het of het wel eend is. De orgaanmix was vroeger 25% hart, 25% lever, 25% nier en 25% maagjes. Inmiddels is dat al lang niet zo meer, kijk maar op je etiket. Het is nu zo'm 70% hart, wat long klein beetje lever en heel klein beetje nier :-X
Gebruikersavatar
Door Thea
#3457315
10 % Lam - Hart


10 % Lam - Long

5 % Lam - Lever

50 % Rund - Hart



10 % Rund - Long

10 % Rund - Lever

5 % Rund - Nier
Dit staat nu bij orgaanmix van Dogmeat
Door - pien -
#3457321
O jeetje, van de orgaanmix heb ik dat helemaal niet gezien.
Ik heb ooit de verhoudingen helemaal uitgerekend en van daaruit aangevuld met de goeie percentages vlees en orgaan. Ik geef alleen de kip en kalkoen, ik kan niks zeggen over de eendmix.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3457323
Mocht je de botmix een keer wil proberen, ik heb een kilo rol kalkoen botmix (100% rugstuk) hier liggen van Dogmeat die niet gebruikt gaat worden.
Als het goed is woon ik in de buurt, dus je mag hem van mij afhalen als je wil.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3457326
Thea schreef: do 02 mar 2023, 09:13 10 % Lam - Hart


10 % Lam - Long

5 % Lam - Lever

50 % Rund - Hart



10 % Rund - Long

10 % Rund - Lever

5 % Rund - Nier
Dit staat nu bij orgaanmix van Dogmeat
Ja, dat lijkt idd nergens naar, als verhouding. Geef je daar 10% van dan geef je maar 1,5% lever en 0,5% nier. Maar wel 6% hart. Geef je meer dan wordt het wel erg veel hart en long...
Door Cindy de Wolf
#3457330
- pien - schreef: do 02 mar 2023, 13:08 O jeetje, van de orgaanmix heb ik dat helemaal niet gezien.
Ik heb ooit de verhoudingen helemaal uitgerekend en van daaruit aangevuld met de goeie percentages vlees en orgaan. Ik geef alleen de kip en kalkoen, ik kan niks zeggen over de eendmix.
Ja erg he, ik zag het ergens een goed jaar geleden. Zeg maar toen de nieuwe site online kwam. Vanaf dat moment staat ook niet meer bij het product wat er echt in zit. Dat staat alleen op het etiket (als dat al waar is). Maar deze orgaanmix is volledig uit zijn verband getrokken :-X Ik geef het alleen op woensdagochtend, toen kregen ze altijd tong maar dat is al zo lang niet leverbaar. Overigens de orgaanmix van kiezebrink schijnt wel nog in de juiste verhoudingen te zijn.
Ina schreef:Mocht je de botmix een keer wil proberen, ik heb een kilo rol kalkoen botmix (100% rugstuk) hier liggen van Dogmeat die niet gebruikt gaat worden.
Als het goed is woon ik in de buurt, dus je mag hem van mij afhalen als je wil.
Thankx :-* maar ik weet hoe het eruit ziet. Heb ze alle 3 weleens een keer gehad. Maar was benieuwd of iemand die al langere tijd echt gebruikte als vleesbotmixen. Want naast dat ik af en toe tabak heb van het malen of in hele kleine stukjes knippen (2kg per dag is niet grappig daarvoor) neemt gemalen vleesbot ook minder ruimte in beslag in mijn vriezer. En met de hedendaagse prijzen ben ik toch vriezers aan het uitzetten.
pearlsofpassion schreef: Ja, dat lijkt idd nergens naar, als verhouding. Geef je daar 10% van dan geef je maar 1,5% lever en 0,5% nier. Maar wel 6% hart. Geef je meer dan wordt het wel erg veel hart en long...
Nou ja dat dus. En het sterkt mij toch ook wel in het feit dat kvv fabrikanten er maar wat inproppen.

Zal er dus wel op uit draaien dat het zelf malen wordt :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#3457341
Ik ken ze niet, maar zou vriesvoer.nl niks voor je wezen? Die verkopen allerlei gemalen bot (kipkarkas, eendnek, kalkoennek, zag zelfs gemalen konijnkarkas staan) en allerlei gemalen orgaan.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3457342
Mocht je hem als nog willen hebben, je bent welkom.....hier gaat hij niet meer gebruikt worden
Door Cindy de Wolf
#3457346
pike schreef: do 02 mar 2023, 17:49 Ik ken ze niet, maar zou vriesvoer.nl niks voor je wezen? Die verkopen allerlei gemalen bot (kipkarkas, eendnek, kalkoennek, zag zelfs gemalen konijnkarkas staan) en allerlei gemalen orgaan.
Thankx, ik zal er eens naar kijken. Denk dat het toch zelf malen wordt. Zal ook wel zijn dat waar mijn maler staat niet echt warm (meer) is. Dat werd verwarmd tot vorig jaar :-X Dat maakt natuurlijk ook dat je daar niet voor je lol 4-5 uur gaat staan. En mijn maler is nogal zwaar (30kg) die pak je ook niet even zo op.
Ina schreef:Mocht je hem als nog willen hebben, je bent welkom.....hier gaat hij niet meer gebruikt worden
Thankx.
Door - pien -
#3457367
Cindy de Wolf schreef: do 02 mar 2023, 16:18 Ja erg he, ik zag het ergens een goed jaar geleden. Zeg maar toen de nieuwe site online kwam. Vanaf dat moment staat ook niet meer bij het product wat er echt in zit. Dat staat alleen op het etiket (als dat al waar is). Maar deze orgaanmix is volledig uit zijn verband getrokken :-X Ik geef het alleen op woensdagochtend, toen kregen ze altijd tong maar dat is al zo lang niet leverbaar. Overigens de orgaanmix van kiezebrink schijnt wel nog in de juiste verhoudingen te zijn.



Thankx :-* maar ik weet hoe het eruit ziet. Heb ze alle 3 weleens een keer gehad. Maar was benieuwd of iemand die al langere tijd echt gebruikte als vleesbotmixen. Want naast dat ik af en toe tabak heb van het malen of in hele kleine stukjes knippen (2kg per dag is niet grappig daarvoor) neemt gemalen vleesbot ook minder ruimte in beslag in mijn vriezer. En met de hedendaagse prijzen ben ik toch vriezers aan het uitzetten.



Nou ja dat dus. En het sterkt mij toch ook wel in het feit dat kvv fabrikanten er maar wat inproppen.

Zal er dus wel op uit draaien dat het zelf malen wordt :-\
Er staat me iets van bij dat de percentages op de nieuwe site nog aangepast moesten worden en dat ze in de tussentijd maar iets hebben neergezet bij diverse producten (want veel percentages van verschillende soorten waren hetzelfde en dat viel me op)
Ik had gebeld met Dogmeat en zo ongeveer werd het gezegd, het is al lang geleden, dus ik weet het niet precies meer, en ik kan mijn bericht niet meer terugvinden uit die tijd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3457370
- pien - schreef: vr 03 mar 2023, 10:20 Er staat me iets van bij dat de percentages op de nieuwe site nog aangepast moesten worden en dat ze in de tussentijd maar iets hebben neergezet bij diverse producten (want veel percentages van verschillende soorten waren hetzelfde en dat viel me op)
Ik had gebeld met Dogmeat en zo ongeveer werd het gezegd, het is al lang geleden, dus ik weet het niet precies meer, en ik kan mijn bericht niet meer terugvinden uit die tijd.
Niet alleen bij de botmixen maar ook bij veel andere produkten staat nog steeds exact dezelfde analyse. Daar is dus nooit iets meegedaan. Ze kloppen gewoon niet. Zet dan niks neer als je geen gegevens heb en grijp niet zomaar iets uit de lucht wat je overal copieert. Op die manier belazer je je klanten.
Door - pien -
#3457374
pike schreef: vr 03 mar 2023, 12:00 Niet alleen bij de botmixen maar ook bij veel andere produkten staat nog steeds exact dezelfde analyse. Daar is dus nooit iets meegedaan. Ze kloppen gewoon niet. Zet dan niks neer als je geen gegevens heb en grijp niet zomaar iets uit de lucht wat je overal copieert. Op die manier belazer je je klanten.
Eens.
Intussen zou dat aangepast moeten zijn.
Door Daniël
#3457432
Is er geen polier in de buurt die wat gemalen karkas verkoopt?

Polier hier in de buurt verkoopt gewoon gemalen kipkarkas voor €1,- de kilo. Ik haal daar af en toe gewoon 10 of 20kg. Zaag ze doormidden en dan heb ik ze redelijk op portie formaat 500gr vleesbot per dag.

Het nadeel is dat het wat eenzijdig is. Maar compenseer het met veel afwisseling in diersoorten voor orgaan, lever en spier vlees.

Dus komt het uiteindelijk wel goed en hoef ik niet zelf te malen. Ik ben wel net begonnen met barf dus wil nu nog niet gelijk heel karkas gaan geven. Eerst zorgen dat z’n maagzuur wat sterker is en hij het wat beter kan verteren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door