Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door FreyaS
#3456567
Hoi iedereen,

Zoals hier wel vaker verteld is zitten wij met een moeilijke eter. Vorige afspraak met de dierenarts zei ze nog dat hij er toen perfect uit zag, maar nu, een maandje later is hij anderhalve kg te mager.

Probleem is dat hij regelmatig te weinig eet doordat hij koppig volhardt in het niet opeten van dingen die hij minder graag eet, maar we hem dit dan blijven voorschotelen tot het wel opgegeten is of het echt begint te ruiken.

Onze dierenarts had ons ook bevestigd dat dit mocht indien dit maar af en toe was, maar nu blijkt zijn koppigheid toch te winnen.

Zou dan ook bij mijn bestelling nu enkel willen kopen waarvan we 100 procent zeker zijn dat hij het graag eet:

Bevleesd bot: uitsluitend gevogelte nl. Eendenlijfjes, kwartels, nekken, kippenruggen
Spiervlees: lam, eland, rendier
Vis: iets nieuws proberen wat we nu hebben, sardientjes, eet hij niet
Eieren van onze kipjes
Groenteburgers
Zelfgemaakte orgaanmengeling van konijnenniertje lamslever, kippenhartjes etc… koop altijd een 6tal soorten

Mijn vraag is nu natuurlijk of het wel ok is van enkel gevogelte als bevleesd bot te geven? Lamsribben heeft hij ook al gegeten en dat ging goed, maar dit zou blijkbaar niet altijd zacht genoeg zijn? Reeribbetjes lukt hem niet, ook al waren ze zogezegd mals.

Bedankt!
#3456568
Aangezien je spiervlees uitsluitend van grazers is, zie ik daar geen probleem in.
Blijven dwingen aan dingen die hij niet eet is toch echt niet leuk en werkt op den duur averechts. Je hebt genoeg variatie op deze manier.
Door Lizzy
#3456577
FreyaS schreef: di 07 feb 2023, 07:28 Hoi iedereen,

Zoals hier wel vaker verteld is zitten wij met een moeilijke eter. Vorige afspraak met de dierenarts zei ze nog dat hij er toen perfect uit zag, maar nu, een maandje later is hij anderhalve kg te mager.

Probleem is dat hij regelmatig te weinig eet doordat hij koppig volhardt in het niet opeten van dingen die hij minder graag eet, maar we hem dit dan blijven voorschotelen tot het wel opgegeten is of het echt begint te ruiken.

Onze dierenarts had ons ook bevestigd dat dit mocht indien dit maar af en toe was, maar nu blijkt zijn koppigheid toch te winnen.

Zou dan ook bij mijn bestelling nu enkel willen kopen waarvan we 100 procent zeker zijn dat hij het graag eet:

Bevleesd bot: uitsluitend gevogelte nl. Eendenlijfjes, kwartels, nekken, kippenruggen
Spiervlees: lam, eland, rendier
Vis: iets nieuws proberen wat we nu hebben, sardientjes, eet hij niet
Eieren van onze kipjes
Groenteburgers
Zelfgemaakte orgaanmengeling van konijnenniertje lamslever, kippenhartjes etc… koop altijd een 6tal soorten

Mijn vraag is nu natuurlijk of het wel ok is van enkel gevogelte als bevleesd bot te geven? Lamsribben heeft hij ook al gegeten en dat ging goed, maar dit zou blijkbaar niet altijd zacht genoeg zijn? Reeribbetjes lukt hem niet, ook al waren ze zogezegd mals.

Bedankt!
Ziet er super uit! Ja nee, ik zou me hier echt nul zorgen om maken. Je hebt voldoende (ruim) afwisseling. Je maakt het met je spiervlees en ook orgaan weer helemaal goed.

Qua vis vinden ze hier panharing veruit het lekkerst (en die komt vaak vers aan boord zonder ingevroren te zijn dus die moet je zelf dan 2 weken invriezen alvorens je die kan geven). En wilde zalmfilet, vinden ze ook lekker. En dat is goed voor vitamine D.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door