Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lia23
#3455423
Volgende week begin ik normaal aan men Barf menu, helaas net te horen gekregen dat er weer een nieuwe operatie gepland staat aan men dominante hand...

Gebruik momenteel Bandit Bio groente en Darf Groente
paar weken terug vond ik ook deze blog
https://www.bellefae.nl/honden/groente- ... -en-klaar/

Vervolgens een flexibele cupcake bakvorm gekocht en van 2 soorten porties van 50 gram gemaakt, super makkelijk blik open in de vorm, vriezer in en klaar.
ziet er voor me qua samenstelling toch prima uit en met de Bandit/Darf diepvries groente toch en mooi aanbod aan groente, pup is er zot van geef het soms ook zo zonder zijn vlees menu erbij.



Dit zijn de 4 soorten groente van Terra canis:

Terra Canis Tuinpotje:

-Wortel (18%), courgette (18%), knolselderij (18%), pompoen (13%), appel (9%), pastinaak* (9%), broccoli (5%),
papaya (5%), abrikoos (5%), biergist*, paardenbloem* (0,3%), bonenkruid* (0,3%), minerale aarde*, zeewier* *gedroogd.

Green Detox:

-Courgette (18%), selderij (18%), broccoli (18%), komkommer (9%), spinazieblaadjes (9%), venkel (9%), groene appel (9%),
boerenkool, biergist*, paardenbloem* (0,2%), basilicum* (0,2%), Daslook* (0,2%), artisjokblad* (0,1%),
brandnetel* (0,1%), dille* (0,1%), peterselie* (0,1%) , kervel* (0,1%), minerale klei*, zeewier* *gedroogd.

Orange detox:

-Pompoen (22,5%), courgette (22,5%), pastinaak* (9%), selderij (9%),
zoete aardappel (9%), ananas (7%), peer (7%), gele meloen (6%) , papaja (6%), biergist*, kamille* (0,3%), peterselie* (0,3%),
waterkers* (0,2%), tijm* (0,2%), kervel* (0,2%), minerale klei*, zeewier* *gedroogd.

Red detox:

-Pompoen (18%), wortel (18%), pastinaak* (14%), rijpe tomaat (9%), zoete aardappel (9%), rode biet (9%),
rode appel (9%), perzik (7%) ) ), aardbei (5%), biergist* (0,4%), rozenbottel* (0,4%), duindoornbes* (0,2%),
lavendel* (0,2%), rozenblaadjes* (0,2%), minerale klei *, zeewier* *gedroogd.
Door Lizzy
#3455441
Het ziet er mooi uit hoor. En voor tijdelijk lijkt het me wel wat. Maar permanent zou ik zoiets niet willen voeren.
Door Lizzy
#3455451
pearlsofpassion schreef: vr 06 jan 2023, 12:35 Waarom maak je niet gewoon groentenmix van verse groenten?
Of mis ik iets ?
Ja:

"helaas net te horen gekregen dat er weer een nieuwe operatie gepland staat aan men dominante hand...".
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3455457
En een blik openen kan dan wel? :???: of de ijsblokjes ontvormen?

Het zal wel aan mij liggen maar met een sapcentrifuge groentenmix maken of desnoods wat groenten koken (want deze blikken zijn ook verhit), lijkt me dan toch niet veel lastiger?
Vraagt wel ietsje meer tijd...
Ale bon, iedereen moet zelf weten wat haalbaar is natuurlijk.

Sterkte met de operatie en spoedig herstel gewenst. Je hand moeten missen is nooit leuk. :-X
Door Lizzy
#3455469
pearlsofpassion schreef: vr 06 jan 2023, 15:58 En een blik openen kan dan wel? :???: of de ijsblokjes ontvormen?

Het zal wel aan mij liggen maar met een sapcentrifuge groentenmix maken of desnoods wat groenten koken (want deze blikken zijn ook verhit), lijkt me dan toch niet veel lastiger?
Vraagt wel ietsje meer tijd...
Ale bon, iedereen moet zelf weten wat haalbaar is natuurlijk.

Sterkte met de operatie en spoedig herstel gewenst. Je hand moeten missen is nooit leuk. :-X
Nou echt he, ik weet niet hoeveel kg groentenmix je in je leven hebt gemaakt? Ik heel veel. En dat is echt een ontzettend kl*te karwei waarbij je beide handen nodig hebt. Groenten schoonmaken, snijden, door een pers heen frommelen alleen al :-X

Goed, ik vind dit blikvoer ook niks (en koop dan nog liever groenten uit de vriezer om even te koken) maar voor tijdelijk lijkt me dat prima. De boog kan niet altijd strak staan he.
Door Too
#3455471
Bovendien porties in ijsblokvormpjes of voor grotere honden muffinvormen kun je in een bak of zak lossen zodra ze goed bevroren zijn
Degene die voert hoeft ze alleen te ontdooien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door