Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Liesje
#3454935
Grietje is aankomende maandag 8 weken drachtig.
Nu heeft ze vrij dunne ontlasting.
Ze krijgt nu 30% bot, en 20%orgaan.
Spiervlees 35%, groenten 5%, en khd 10%.
Volgende week zou het bot minder worden en orgaan meer.
Ook krijgt ze sinds deze week de khd bij zoals pompoen, zoete aardappel, rijst en havermout. Deze 2 laatste eet ze normaal ook nooit.
Wat ga ik nu het beste doen?
Bijlagen
IMG_20221218_212231.jpg
IMG_20221218_212231.jpg (2.46 MiB) 9989 keer bekeken
Door Lizzy
#3454938
Liesje schreef: vr 23 dec 2022, 23:58 Grietje is aankomende maandag 8 weken drachtig.
Nu heeft ze vrij dunne ontlasting.
Ze krijgt nu 30% bot, en 20%orgaan.
Spiervlees 35%, groenten 5%, en khd 10%.
Volgende week zou het bot minder worden en orgaan meer.
Ook krijgt ze sinds deze week de khd bij zoals pompoen, zoete aardappel, rijst en havermout. Deze 2 laatste eet ze normaal ook nooit.
Wat ga ik nu het beste doen?
Ik denk dat dit komt door de hoeveelheid bot en orgaan. Die verhouding maakt dat ze dunne ontlasting krijgt. Ik zou 35% vleesbot en 15% orgaan gaan proberen. Daarnaast zit er in zoete aardappel een stofje (anthocyanen) dat werkt als een prebiotica. Maar daar kunnen de darmen best heftig op reageren (meestal in de vorm van winderigheid). Dus dat zou je even terug kunnen brengen tot nul. Ik zou rijst ook even skippen want dat verteerd ook moeilijk. Havermout, kook je die of week je die?

Is vrij dun echt diarree? Want op zich is het tegen de eind van de dracht niet zo erg hoor, een beetje dunne ontlasting. Dat is oo het idee achter minder vleesbot en meer orgaan. Beter dan te stevig. Dus als het niet storend is: zou ik zelfs niks aanpassen.
Door Hanny
#3455342
Hoe gaat het nu?
Zijn de pupjes er al, of heb ik verkeerd geteld?

Hanny
Door Liesje
#3455495
Lizzy, sorry voor het late antwoord.
Hectisch geweest hier, even tijd lukte inloggen niet door slecht internet hier.
Maar.... had ook weinig veranderd.
De havermout week ik in heet/gekookt water.
En.... de pups zijn er, 7 stevige pups dmv keizersnede geboren. Helaas 1 moeten laten inslapen.
Ze groeien goed.
Grietje moet erg bijkomen van alles. Heb nog meerdere vragen, maak een ander topic van.
Door Liesje
#3455496
Hannie, de pups zijn geboren.
Bijlagen
IMG_20230104_221535.jpg
IMG_20230104_221535.jpg (3.65 MiB) 9524 keer bekeken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door