Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maaikiehhh
#3452751
Welke producten zijn al geschikt voor een pup van 4,5maand oud dienje zelf kan drogen naast long, luchtpijp, visjes, pens...

Neuzen? Runderlip? Runderhuid? Garnalen?
Andere opties of ideeën?
Door Lizzy
#3452760
Maaikiehhh schreef: ma 14 nov 2022, 23:48 Welke producten zijn al geschikt voor een pup van 4,5maand oud dienje zelf kan drogen naast long, luchtpijp, visjes, pens...

Neuzen? Runderlip? Runderhuid? Garnalen?
Andere opties of ideeën?
Bovenstaande kan allemaal.

Hart, lever, mager spiervlees, magere vis, kippennekjes, eendenpootjes kunnen ook.
Door Chouka
#3452766
Gewoon alles, maar wel afhankelijk van welk ras het is. Met een grote, hard gedroogde snack komt hij lang toe.

Ik droogde ook heel kleine stukjes van vlees en organen van alle mogelijke diersoorten. Dat waren de hondenschoolsnoepjes. Die mengde ik. Dat is motiverender als je aan het trainen bent. Hij weet nooit wat hij krijgt en met verschillende smaken blijft hij langer gemotiveerd.
Door Maaikiehhh
#3452767
Chouka schreef: di 15 nov 2022, 10:11 Gewoon alles, maar wel afhankelijk van welk ras het is. Met een grote, hard gedroogde snack komt hij lang toe.

Ik droogde ook heel kleine stukjes van vlees en organen van alle mogelijke diersoorten. Dat waren de hondenschoolsnoepjes. Die mengde ik. Dat is motiverender als je aan het trainen bent. Hij weet nooit wat hij krijgt en met verschillende smaken blijft hij langer gemotiveerd.
Het is een Chodsky Pes (boheemse herder)
Dus niet echt een kleine hond, maar begreep bij de dierenwinkel ineens dat bepaalde dingen zoals kophuid en bullepees niet mag omdat het te hard is voor de kaken dat dat pas mag vanaf 6maand.
Maar iedereen zegt wat anders dus denk ff checken nog
Door Chouka
#3452808
Maaikiehhh schreef: di 15 nov 2022, 10:35 Het is een Chodsky Pes (boheemse herder)
Dus niet echt een kleine hond, maar begreep bij de dierenwinkel ineens dat bepaalde dingen zoals kophuid en bullepees niet mag omdat het te hard is voor de kaken dat dat pas mag vanaf 6maand.
Maar iedereen zegt wat anders dus denk ff checken nog
mijn herder was 5 maanden toen ik bezig was met een zalmkop in stukken te snijden. Dat ging niet snel genoeg, ze sprong omhoog en nam de zalmkop uit mijn handen. Sinds toen kreeg ze een hele zalmkop en die was toen even groot als haar hoofd. Daar was ze wel een tijdje mee bezig, maar dat lukte.

Ik denk dat de kracht van haar kaken bepalend zijn en niet de snack. Ofwel krijgt ze het niet gebeten ofwel eet ze het op. Zich schade veroorzaken lijkt me echt niet. Misschien is ze maanden rustig met een bullepees om het dan ineens op te eten. Al die tijd helpt het haar bij het jeukerige gevoel bij het doorbreken van haar tandjes. Dan helpt bijten. En dan is het niet in jou, niet in de meubels, maar wel in de bullepees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door