Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3452759
Ik zou mijn hond ook niet uithongeren he! Als de hond KVV wel met liefde zou eten, zou ik ook overschakelen naar KVV.

Maar ik weet ook hoe slim honden kunnen zijn in het bewerken van hun baasjes.... En soms moet je daar ook wel even een strenge lijn trekken. Het eerst even op de harde manier proberen. Ik heb een vriendin gehad die echt iedere dag wat anders voor haar Tibetaanse Terrier stond te koken. Want na 1 dag vond ie in olijfolie gebakken rundvlees met pasta en groenten en Parmezaanse kaas niet meer lekker. Dan bliefde meneer liever gebakken kalkoen. Of kip. Of lamsvlees. En dat haalde ze allemaal bij de slager want supermarktvlees vond ie ook niet lekker. Ik zeg dan "zooo, dat hondje heeft jou netjes opgevoed!".
#3452768
Wat mij in je verhaal triggerde was het feit dat hij konijn eerst met smaak at en toen ineens niet meer.
Als dat konijn van de zelfde partij/leverancier komt en van de een op andere dag wordt er moeilijk gedaan zonder dat er een (medische) oorzaak is.. dan ga ikzelf na een dag of wat wel over op een strenger regime, zélfs met katten

Ze mogen van mij best iets echt niet lekker vinden , wilde eend bijvoorbeeld krijgen ze echt niet weg, dat koop ik dan ook niet meer.

Hormonen kunnen overigens ook nog wel s zorgen voor slecht eten en veel onrust.. bijv. als er veel loopse teefjes in de buurt zijn
Geen idee of hij al 'zover is' .

Succes met het vinden van jullie oplossing
#3452770
Het kan soms knap lastig zijn
Ik heb er ook een paar gehad hoor ....
Fazantkarkas bv , als daar nog orgaan in zat dan lieten ze het karkas liggen , daar kom je achter door goed te observeren
Dus ik peuterde de organen er uit en het karkas werd gegeten

Soms gaat het om onderdelen . Wilde eendkarkas moesten ze niet , wilde eendenbillen wel

Of er werd gemiept met spier of orgaan . Oké eerst dat , en dan pas je Vleesbot. Ze hebben het heel snel door hoor

Ik heb er momenteel ook eentje , eerst spier en orgaan plus groentemix en dan je Vleesbot. Je zou dat met het konijnkarkas kunnen proberen. Als je hond echt trek heeft dan eet ie hoor .
Ik heb om die reden de porties van mijn huidige hond tijdelijk verminderd
Ik woog haar wel regelmatig
En dat werkte wel . Ze had duidelijk wat meer honger ( met snacks was ik ook zuinig , eerst eten . En dan een snack . Niet eten ,geen snack . En dat was wat hoor als ze haar geliefde snack niet kreeg )
Ik werd er ook helemaal scheitziek van en had zo iets van ik ga je brokken voeren
Zo frustrerend, je doet je best , hebt er werk aan ..En ook al geen andere hond die het wel opeet ....
Ik heb ook een aantal dingen geschrapt waarvan ik weet ... Dit kan weer miepen worden . En ik bestel nooit teveel
Maar goed ,,misschien waardeert jouw hond KVV wel meer . Kwestie van blijven proberen
Ik vind het bv jammer dat mijn mieper wild niet waardeert , op enkele soorten na
Ik ben nu zo ver met haar dat ze bio orgaan en Spiervlees wil eten , dat was ook een ding
En probeer er geen drama van te maken
Ze hebben zo snel in de gaten dat jij ermee worstelt
#3452920
OK, na toch nog ff goed na te denken en te overwegen hebben we het volgende gedaan:

- pas eten geven wanneer we terug zijn van het wandelen (dan heeft hij ook wat meer honger, wat achteraf gezien ook wel logisch is), en meteen weghalen de seconde dat hij even stopt met eten en meteen terug de frigo in. ‘S avonds dan eerst de overschot van ‘sochtends, eet hij dat niet dan krijgt hij ook de 2e helft niet van zijn eten. Gezien hij nog geen jaar is houden we het wel nog bij 2 maaltijden.

En dat dan ook weer de dag erna ‘s ochtends aanbieden (toen was het rap op). Uiteindelijk hebben we is goed nagedacht en ons gerealiseerd dat we zijn bak langer en langer in de warmte hielden in de hoop dat hij toch nog wat meer zou eten, maar dat zorgt er dan uiteraard voor dat het de dag erna al wat sterker riekt.

Uiteindelijk hebben we zijn ‘ochtend maaltijd’ maar1 keer de dag erna nog moeten aanbieden (spiervlees), maar hout vasthouden want konijn is nog ni aan de beurt geweest.

Slechte gewoontes die er zijn ingekropen en waar we radicaal mee stoppen:

- Eten uit de hand proberen pushen om hem toch nog wat meer te doen eten
- aandacht geven tijdens het eten (alla ja flinke jongen, eet maar) uiteindelijk heeft hij geen positieve reinforcement nodig om gwn zijn maaltijd te eten
- hem uit andere bakken/ op andere plaatsen eten geven omdat hij plots van een bak/plaats terug deinst.

Wat doe ik wel, grote stukken spiervlees kleiner snijden anders probeert hij ze nu wel op te eten maar zit er uiteindelijk lang op te kauwen maar slikt ze niet in.

Zal jullie op de hoogte houden van als het konijn aan de beurt is geweest,maar begin te vermoeden dat 85 procent van zijn diva gedrag eigenlijk is omdat hij een beetje een aandachtsh**r is :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door