Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chouka
#3451866
Na enkele jaren lamshartjes gegeven te hebben was ik vergeten hoe groot een runderhart is. Ik ben gaan afhalen in een slachthuis en er waren er 8. Dan kom ik even toe dacht ik ... euh ja, een heel jaar.
Nu denk ik aan tijdelijk tot 3 keer per week hart te geven.
Ik heb heel mooi vlees. Wild van bij een jager. Vleesbot met heel erg vlees.
Ze krijgen 2 maaltijden per dag. 's Morgens vleesbot en 's avonds afwisselend vlees en orgaan.
Dat is dus echt veel vlees. Een avondmaal vlees kan ik wel eens vervangen door hart.
De hoeveelheid bot is soms veel. Dan kan er ook wel eens een ochtend hart in de plaats.
En ik heb heel veel gedroogde lever. Met wat meer leversnoepjes kan ik de tijd tussen 2 levermaaltijden iets langer maken. Nu om de 8 dagen en dan om de 10 à 12 dagen.
Klinkt dit een beetje goed of welke tips hebben jullie? Nu ik dit schrijf bedenk ik dat ik een deel had kunnen drogen, maar het zit al in de diepvries.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3451870
Ik vind 10% hart wel het maximum. Maar sommige mensen geven wel meer aan katten zonder problemen.
Alleen indien je hond of kat aanleg heeft tot struviet zou ik opletten (hart bevat veel magnesium wat een onderdeel van struviet is, niet dat je er struviet van krijgt, maar je moet het ook niet zoeken) .
Verder denk ik niet dat het kwaad kan om wat extra hart te voeren. Ik zou het dan wel in de plaats van spier geven of deel van de pens desnoods. Maar niet lever of nier verminderen.
Beetje in de plaats van vleesbot kan ook altijd natuurlijk als de ontlasting nu wat te hard is.
Door Chouka
#3451872
pearlsofpassion schreef: vr 28 okt 2022, 16:11 Ik vind 10% hart wel het maximum. Maar sommige mensen geven wel meer aan katten zonder problemen.
Alleen indien je hond of kat aanleg heeft tot struviet zou ik opletten (hart bevat veel magnesium wat een onderdeel van struviet is, niet dat je er struviet van krijgt, maar je moet het ook niet zoeken) .
Verder denk ik niet dat het kwaad kan om wat extra hart te voeren. Ik zou het dan wel in de plaats van spier geven of deel van de pens desnoods. Maar niet lever of nier verminderen.
Beetje in de plaats van vleesbot kan ook altijd natuurlijk als de ontlasting nu wat te hard is.
Dankjewel Pearlsofpassion. Dat is een duidelijk antwoord. Ik heb even geteld. Met 1 keer hart per week zit ik aan 5 à 6%, dus 2 keer moet dan kunnen.
Door Lizzy
#3451905
Chouka schreef: vr 28 okt 2022, 15:30 Na enkele jaren lamshartjes gegeven te hebben was ik vergeten hoe groot een runderhart is. Ik ben gaan afhalen in een slachthuis en er waren er 8. Dan kom ik even toe dacht ik ... euh ja, een heel jaar.
Nu denk ik aan tijdelijk tot 3 keer per week hart te geven.
Ik heb heel mooi vlees. Wild van bij een jager. Vleesbot met heel erg vlees.
Ze krijgen 2 maaltijden per dag. 's Morgens vleesbot en 's avonds afwisselend vlees en orgaan.
Dat is dus echt veel vlees. Een avondmaal vlees kan ik wel eens vervangen door hart.
De hoeveelheid bot is soms veel. Dan kan er ook wel eens een ochtend hart in de plaats.
En ik heb heel veel gedroogde lever. Met wat meer leversnoepjes kan ik de tijd tussen 2 levermaaltijden iets langer maken. Nu om de 8 dagen en dan om de 10 à 12 dagen.
Klinkt dit een beetje goed of welke tips hebben jullie? Nu ik dit schrijf bedenk ik dat ik een deel had kunnen drogen, maar het zit al in de diepvries.
Ik vind 10% ook wel het absolute maximum. Hart bevat echt andere voedingsstoffen dan spiervlees. Eigenlijk vind ik 5% wel mooi genoeg dus ja, 10% max.
Door Chouka
#3451911
Lizzy schreef: za 29 okt 2022, 07:28 Ik vind 10% ook wel het absolute maximum. Hart bevat echt andere voedingsstoffen dan spiervlees. Eigenlijk vind ik 5% wel mooi genoeg dus ja, 10% max.
O.K. Dankjewel Lizzy.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door