Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#378450
Pauline schreef: Ja behalve als je Joris heet! Bah wordt er inmiddels een beetje jankerig van.
Ik heb net je topic over Joris nog eens zitten lezen. Het zit je niet mee he? Hij lust feitelijk gewoon niks, toch? Maar aangezien Joris wat mollig gevonden wordt door de DA (en volgens mij ook door jouzelf) heb ik het idee dat hij teveel eten heeft gekregen en een verzadiging mee heeft gemaakt (en heeft besloten dat hij wel kip wil eten maar de rest niet).

Ik denk dat ik zelf toch de hoeveelheid voeding met een goed deel omlaag zou brengen en hem tenminste een halve dag laten vasten. Een halve dag vasten per week. En niks geen lekkere tussendoortjes meer maar gewoon alleen zijn 'normale eten'. Ik weet niet hoeveel gram voer je hem nu op dit moment voert?
Door Anneke V
#378461
Lizzy schreef: Volgens mij zit er in Duck geen groenten. Dat zit in de meeste KVV's niet (behalve Carnibest en Energique maar in Energique is het gekookte groente).

Op zich heeft een hond geen groentes nodig, zegt men. Maar ik vind dat je dan tenminste wel heel erg goed op moet letten dat je je hond(en) dan voert volgens het prooidier-principe. Want groentes hebben in mijn ogen wel degelijk hun nut.

Overigens snap ik nooit waarom honden hun groentes niet opeten hoor. Je neemt vlees of orgaanvlees (bijv. pens), je gooit daar 1 of 2 lepels groente doorheen en er is toch geen hond die dat laat staan?
Een eitje krijgt hij regelmatig, en af & toe eens zalm, daar is hij wel verzot op!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#378468
Lizzy schreef: Ik heb net je topic over Joris nog eens zitten lezen. Het zit je niet mee he? Hij lust feitelijk gewoon niks, toch? Maar aangezien Joris wat mollig gevonden wordt door de DA (en volgens mij ook door jouzelf) heb ik het idee dat hij teveel eten heeft gekregen en een verzadiging mee heeft gemaakt (en heeft besloten dat hij wel kip wil eten maar de rest niet).

Ik denk dat ik zelf toch de hoeveelheid voeding met een goed deel omlaag zou brengen en hem tenminste een halve dag laten vasten. Een halve dag vasten per week. En niks geen lekkere tussendoortjes meer maar gewoon alleen zijn 'normale eten'. Ik weet niet hoeveel gram voer je hem nu op dit moment voert?
Ik voer hem op het moment weer 300 gram per dag, zat op 350 gram. En het lijkt er bijna op alsof hij de CB alleen maar lust op de dag van ontdooien. Gisteren at hij het namelijk wel, maar vanochtend dus weer helemaal niet. Geitenribben, alles van kip, vuile pens geen enkel probleem. Maar kopvlees van rund eet hij dus ook niet. Ga nu maar rundergehakt proberen.
En die halve dag vasten wordt nu dus al 24 uur, want hij weigert resoluut om de CB op te eten (en ik heb niets anders ontdooit!!!).
Naomi mailde al dat het komt omdat hij mijn barfmaaltijden gewoon lekkerder vindt, maar ik ben er toch nog best onzeker over of ik alles wel goed doe. Daarom vind ik het zo makkelijk om ook regelmatig KVV te voeren.
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 31 aug 2005, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#378527
Pauline schreef: Ik voer hem op het moment weer 300 gram per dag, zat op 350 gram. En het lijkt er bijna op alsof hij de CB alleen maar lust op de dag van ontdooien. Gisteren at hij het namelijk wel, maar vanochtend dus weer helemaal niet. Geitenribben, alles van kip, vuile pens geen enkel probleem. Maar kopvlees van rund eet hij dus ook niet. Ga nu maar rundergehakt proberen.
En die halve dag vasten wordt nu dus al 24 uur, want hij weigert resoluut om de CB op te eten (en ik heb niets anders ontdooit!!!).
Naomi mailde al dat het komt omdat hij mijn barfmaaltijden gewoon lekkerder vindt, maar ik ben er toch nog best onzeker over of ik alles wel goed doe. Daarom vind ik het zo makkelijk om ook regelmatig KVV te voeren.
Aha. Dus hij eet bijna alles behalve kopvlees en versvlees.... Ik zou gewoon lekker 100% gaan zelf samenstellen! Wat kan er mis gaan? Je weet toch wat je doet? Een pup groeit ook goed op op zelf samengestelde voeding hoor!!!! Gewoon, lekker hetzelfde geven als dat je je volwassen hond ook geeft! En als je je ongeveer aan de percentages houdt en je wisselt lekker af: dan komt het helemaal goed met hem! Eet hij nou wel of geen groente?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 31 aug 2005, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#378529
Lizzy schreef: Aha. Dus hij eet bijna alles behalve kopvlees en versvlees.... Ik zou gewoon lekker 100% gaan zelf samenstellen! Wat kan er mis gaan? Je weet toch wat je doet? Een pup groeit ook goed op op zelf samengestelde voeding hoor!!!! Gewoon, lekker hetzelfde geven als dat je je volwassen hond ook geeft! En als je je ongeveer aan de percentages houdt en je wisselt lekker af: dan komt het helemaal goed met hem! Eet hij nou wel of geen groente?
Hahaha heb je p.o. contact gehad met Naomi? Ze mailde me precies hetzelfde. Hij eet moeilijk groente, maar ik heb daarnet 5 kg rundergehakt gekocht en ik ga daar de groentes doorheen mengen en ze dan als kleine balletjes presenteren. En als hij het dan nog niet eet........ :-X
Door Lizzy
#378530
Ah.... ik las het al.... (n de groentetopic van Judith en Sam) hij lust ook geen groente.... Ook niet als je 1 dessert lepel maakt van waterkers, alfalfaspruiten en wat verse kruiden en dit mengt met pens? (groente in een vijzel pletten). Een heel klein beetje geraspte wortel met pens?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 31 aug 2005, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#378531
Pauline schreef: Hahaha heb je p.o. contact gehad met Naomi? Ze mailde me precies hetzelfde. Hij eet moeilijk groente, maar ik heb daarnet 5 kg rundergehakt gekocht en ik ga daar de groentes doorheen mengen en ze dan als kleine balletjes presenteren. En als hij het dan nog niet eet........ :-X
;D ;D ;D ;D ;D

Nee, maar ze heeft wel gelijk ;D ;D ;D ;D

In de tussentijd zat ik over de groentes te tikken, zie 1 berichtje hierboven.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#378532
Ik denk dat dat niets word. Hij krijgt de pens namelijk aan redelijk grote stukjes en dan zie je groente! En da's eng!!! Nee zonder gein, ik ga het maar gewoon mengen met rundergehakt en dan weer proberen. De eerste keer dat ik dat deed ging het goed, dus er is nog hoop. :)
Door pup
#378939
Mijn pup (nu 6maanden) at altijd CB, tot op een dag dat ie besloot er zijn neus voor op te trekken. Tja...had op vakantie in Frankrijk gebarfd ;D Na een paar dagen gemieter met eten ben ik gaan barfen en hij eet nu 3 maal daags al zijn eten op......behalve de groente :( Maar daar ga ik ook wat op verzinnen. Dussuh.....je bent niet de enige hoor! Ik moet er eigenlijk wel om lachen, want eenmaal een barfje gehad: VERKOCHT !!! :P
Gebruikersavatar
Door sylvia
#379145
Lizzy schreef: Volgens mij zit er in Duck geen groenten. Dat zit in de meeste KVV's niet (behalve Carnibest en Energique maar in Energique is het gekookte groente).

Op zich heeft een hond geen groentes nodig, zegt men. Maar ik vind dat je dan tenminste wel heel erg goed op moet letten dat je je hond(en) dan voert volgens het prooidier-principe. Want groentes hebben in mijn ogen wel degelijk hun nut.

Overigens snap ik nooit waarom honden hun groentes niet opeten hoor. Je neemt vlees of orgaanvlees (bijv. pens), je gooit daar 1 of 2 lepels groente doorheen en er is toch geen hond die dat laat staan?
Als ik dat doe zit de groenten drap aan de muren, want ze schudden de groenten er gewoon af
Door Elvira
#379155
Zingaro krijgt z'n groente door rundergehakt of gemalen kipkarkassen, anders eet hij het echt niet. Maar door de gehakt vindt hij het heerlijk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#379179
Toen men hier nog moeite had met de groentemixen maakte ik het aantrekkelijker door o.a. wat hart mee te malen, kwarkje erbij, blikje vis erbij. Daarmee was het 'probleem" opgelost.
Door Ejka
#379320
In het begin vond Ejka groente niks. Ik ben het toen gaan mengen met huttekase en later met yoghurt en nu hoef ik het niet meer te mengen gaat het zo naar binnen. Met vlees mengen vond ze niks. Maakte er alleen maar een smeerboel van.
Door Anneke V
#379435
Ejka schreef: In het begin vond Ejka groente niks. Ik ben het toen gaan mengen met huttekase en later met yoghurt en nu hoef ik het niet meer te mengen gaat het zo naar binnen. Met vlees mengen vond ze niks. Maakte er alleen maar een smeerboel van.
Den onze eet geen yoghurt meer sinds ik het een paar keer mengde met groeten.... ::)
Door Mevroi Kruim
#379548
Ik maal stukken lever mee, dat is lekker zacht en maalt makkelijk fijn, en ze kunnen het er niet tussenuit peuteren. En ik geef groente altijd als ze flink honger hebben 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door