Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#3449857
Hoi allemaal,

Nu de bodem van de vriezer redelijk in zicht komt wil ik graag helemaal gaan barfen.
Fritz is nu 10 maanden en bijna 35 kilo.
Hij eet nu 600 gram kvv over 2 maaltijden per dag.
En is precies goed naar mijn idee en de dierenarts beaamde dit ook.

Welke percentages zouden jullie aanhouden voor een jonge hond?
Ga ik al op de 2.5 % zitten of minder? wil het liefst ook over naar 1 x per dag voeren maar gezien zijn leeftijd wellicht nog even doorzetten 2x?

Ik hoor graag jullie ideeen!
groeten,

Esther
Door Lizzy
#3449859
essie74 schreef: do 22 sep 2022, 16:21 Hoi allemaal,

Nu de bodem van de vriezer redelijk in zicht komt wil ik graag helemaal gaan barfen.
Fritz is nu 10 maanden en bijna 35 kilo.
Hij eet nu 600 gram kvv over 2 maaltijden per dag.
En is precies goed naar mijn idee en de dierenarts beaamde dit ook.

Welke percentages zouden jullie aanhouden voor een jonge hond?
Ga ik al op de 2.5 % zitten of minder? wil het liefst ook over naar 1 x per dag voeren maar gezien zijn leeftijd wellicht nog even doorzetten 2x?

Ik hoor graag jullie ideeen!
groeten,

Esther
Ik voer al mijn honden 2 keer per dag tot ze 1 jaar zijn.

Ik zou 600 gram BARF geven, hetzelfde als KVV. Dat is trouwens niet veel, 600 gram KVV op een dag! Dat is al minder dan die 2% ?!
Gebruikersavatar
Door essie74
#3449864
Lizzy schreef: do 22 sep 2022, 17:00 Ik voer al mijn honden 2 keer per dag tot ze 1 jaar zijn.

Ik zou 600 gram BARF geven, hetzelfde als KVV. Dat is trouwens niet veel, 600 gram KVV op een dag! Dat is al minder dan die 2% ?!
nee inderdaad niet veel maar hij kreeg 800 gram werd toen echt dikkig...
overgegaan naar 700 en wat mooier geworden, maar toch echt te dik.

Nu op 2 x 300 gram per dag en 2 x een kluif en nog wat beloningslekkers, anders kost het mijn interieur;-)
maar nu eindelijk mooi op gewicht, ziet geen rib maar voelt de buitenste 2 met net wat lichte druk van de handen.
Blijkbaar gaat hij heel economisch om met zijn verbranding :o
Gebruikersavatar
Door essie74
#3449867
Lizzy schreef: do 22 sep 2022, 17:00 Ik voer al mijn honden 2 keer per dag tot ze 1 jaar zijn.

Ik zou 600 gram BARF geven, hetzelfde als KVV. Dat is trouwens niet veel, 600 gram KVV op een dag! Dat is al minder dan die 2% ?!
ik bedenk mij dat ivm de warmte we ook anders zijn gaan gelopen qua beweging.
nu het weer wat koeler wordt zal dat wel weer meer worden :-*
Door Lizzy
#3449882
Ja, dat kun je wel zeggen. Ik weet niet welke KVV je geeft? Is het erg vet? Maar ik denk dat je dus over kunt op 600 gram BARF. En mogelijk dat ie dan iets gaat afvallen. Dan moet er weer wat bij.
Gebruikersavatar
Door essie74
#3450007
Lizzy schreef: vr 23 sep 2022, 08:05 Ja, dat kun je wel zeggen. Ik weet niet welke KVV je geeft? Is het erg vet? Maar ik denk dat je dus over kunt op 600 gram BARF. En mogelijk dat ie dan iets gaat afvallen. Dan moet er weer wat bij.
hoi we voeren alle verschillende soorten kvv door elkaar.
Niet perse een vast merk.
De laatste week zelfs smuldier omdat ik vergeten was mijn bestelling te doen :-\ maar beter dan brokken !
En hij krijgt echt nog wel wat tussen door, we trainen hem nog volop en minstens 2 runderoren per dag een buffelhuis kluif en geelhaar of iets dergelijks.
maar door de warmte en het niet kunnen afkoelen met water ( blauwalg) ook minder gelopen.
Waarop zou jij inzetten Lizzy? we kunnen nu weer langer lopen, zwemmen en spelen.
Misschien dan toch op 2.5 % gaan zitten? of eerst 2?
Door Lizzy
#3450009
essie74 schreef: ma 26 sep 2022, 13:13 hoi we voeren alle verschillende soorten kvv door elkaar.
Niet perse een vast merk.
De laatste week zelfs smuldier omdat ik vergeten was mijn bestelling te doen :-\ maar beter dan brokken !
En hij krijgt echt nog wel wat tussen door, we trainen hem nog volop en minstens 2 runderoren per dag een buffelhuis kluif en geelhaar of iets dergelijks.
maar door de warmte en het niet kunnen afkoelen met water ( blauwalg) ook minder gelopen.
Waarop zou jij inzetten Lizzy? we kunnen nu weer langer lopen, zwemmen en spelen.
Misschien dan toch op 2.5 % gaan zitten? of eerst 2?
Ik zou op 2% gaan zitten, dat is 700 gram.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door