Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3450623
Ah oke, dan ga ik het de volgende keer op die manier proberen.

Ja klopt, butterbox is indd beter te betalen, maar daar zitten de synthetische vitamines er al bij en ik wilde het juist zo natuurlijk mogelijk houden en dan kijken of ik het zelf compleet kan maken, dus dat wou ik eigenlijk eerst proberen.
#3450673
Bodhi sioux schreef: do 06 okt 2022, 12:09 Ah oke, dan ga ik het de volgende keer op die manier proberen.

Ja klopt, butterbox is indd beter te betalen, maar daar zitten de synthetische vitamines er al bij en ik wilde het juist zo natuurlijk mogelijk houden en dan kijken of ik het zelf compleet kan maken, dus dat wou ik eigenlijk eerst proberen.
Ah OK. Ik snap het, dat je liever geen premix hebt.

Ben benieuwd hoe hij het op je nieuwe recepten gaat doen!
#3451559
Hoe gaat het nu met je hondje, merk je al verbetering nu je voor hem kookt?
Ik heb ook dingen gelezen over dit onderwerp, vooral in Amerika lijken ze hier al meer over te weten.
Suikers lijken niet zo goed te zijn omdat dat de verkeerde bacteriën laat groeien. Ik zou daarom voorzichtig zijn met bv fruit. En qua probiotica adviseren ze soilbaced ( spoorvormende) bacteriën omdat deze dieper in de darmen kunnen geraken. De probiotica die Lizzy adviseerde ziet er goed uit, zijn dit ook spoorvormende bacteriën?
Als ik meer over dit onderwerp leer zal ik de informatie met je delen als je dat prettig vindt.
#3451563
Hey, met m'n hondje gaat het wisselend. Gisteren voor het eerst wat zelf gekookt voor hem maar daar reageerde hij toch wel iets slechter op als de pre made, wat dit dan precies veroorzaakt weet ik nog niet. Wat de probiotica betreft dat weet ik niet, misschien weet Lizzy hier meer van.

Ben heel benieuwd waar je je informatie vandaan haalt want wil hier indd wel meer over weten.
#3451568
Frustrerend dat het zo wisselvallig is, dan is het lastig te herleiden wat wel en niet werkt
Ik herken veel klachten heb hier ook een blog over. Dacht dat ik de oplossing gevonden had, maar helaas zijn de klachten weer terug. Maar ik geef het niet op.
Vanochtend zag ik dit artikel het is geen pds maar heeft wel veel gelijkenissen, ik denk dat een leaky gut ook wel mee zou kunnen spelen
https://www.dogsnaturallymagazine.com/s ... l-options/
En als je verder zoekt op sibo vindt je ook veel informatie.
En op de site van de groene os in Nederland staat ook veel info over darmgezondheid. Ik hoop daar ergens de oplossing in te vinden. Misschien kunnen we elkaar een beetje helpen.
#3451843
Ik waardeer het enorm dat je meer probeert te leren over de conditie van je hond, maar ik geloof dat we op een iets verschillend pad zitten dus ik denk niet dat je veel aan mij hebt of aan wat helpt en niet helpt voor mijn hondje gezien mijn hondje hoogst waarschijnlijk IBS heeft door hormonale schommelingen.

Ik heb in het verleden veel gelezen over SIBO maar dan omtrent humane behandelingen en niet voor honden, en dus het enigste wat ik kan vertellen is dat het voornamelijk gaat om de balans in bacteriën weer goed te krijgen (maar dat wist je al). Wat betreft de probiotica kan ik je aanraden om naar de podcast van IBS freedom the luisteren ( en te zoeken naar deze aflevering gezien die uitlegt wat probiotica doen en waarom mensen altijd waarschuwen voor probiotica's en SIBO, ik weet niet of je hier wat aan hebt en of dit dan ook automatisch zo werkt voor honden maar ik denk dat er wel wat overeenkomst is. Ik neem aan dat je ook al hulp en gezocht? Misschien kun je eens contact opnemen met haar: https://linktr.ee/academie.natuur.voeding.dier ik volg haar al een tijdje en ze heeft best veel verstand van darmgezondheid.

Ik kan je ook echt aanraden om een aparte post aan te maken hier want ik weet wel bijna zeker dat er mensen zijn op dit forum die er meer verstand van hebben dan dat ik heb.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door