Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3449094
Volgens mij niet. En vlees met bot: daar kan niemand iets mee, iets met grove korrelige structuur door het bot, daar kun je geen frikandel van maken. En da's nou net het hele idee achter deze actie.
#3449095
Als het maar een beetje, heel kleine stukjes zijn, merk je dat niet hoor.
Zelfs als je vleesbot echt super fijn maalt merk je niet zo erg dat er zoveel bot in zit. Je voelt het wel als je't tussen je vingers wrijft, maar niet in de mate dat je zou verwachten met bijna de helft bot erin. Hardere botsoorten moet ik zo fijn malen voor Luis, dus ik test het altijd. Ik mag het bot nog nauwelijks voelen. Maar het zit er wel in, dat is duidelijk...

Ik kan me voorstellen dat als het maar om een heel klein percentage, super fijn bot is, dat je dat absoluut niet merkt. Ook niet in frikandel oid

Ik denk dat het hoe dan ook een verwaarloosbaar klein percentage zal zijn.
Tenzij je hond idd enorm gevoelig is voor verstopping.
En kraakbeen lijkt me ook waarschijnlijker dan echt bot.
Door El_Kato
#3449141
Hmmm ik bestel eerst wel een keer een kilo mee gewoon om te testen en te kijken of ik het wat vind. Het is een beetje zoeken en wil niet dat ze te kort komen. Het menu is al wat beperkt omdat we gemalen bot geven en dat alleen in kip en eend te krijgen is - ook in kalkoen maar daar doen ze het allebei zo slecht op dat ze dat echt niet meer krijgen. Kalkoen KVV of gemalen bot is gegarandeerd keiharde drollen.

Rana is gevoelig voor verstopping. Ze krijgt ook al een lager botpercetage in het menu om de ontlasting soepel te houden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door