Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3448644
Bedankt voor alle advies al iedereen.

Manlief is vandaag naar de dierenarts geweest, kon er spijtig genoeg zelf niet bij zijn. Had hem gevraagd om haar te vragen of op wormen en/of giardia ging testen of andere dingen...

Uiteraard is hij dat vergeten en heeft hij enkel gevraagd of het giardia zou kunnen zijn. Volgens de dierenarts kon het dit niet zijn want zou ze hem hiervoor als puppy al hebben behandeld om dit ‘uit te sluiten’. Nu had ik online wat opgezocht hier rond al en las ik dat, als je hond dit heeft, je alles moet stoomreinigen, dekentjes op 65 graden wassen, poep met shampoo afkuisen etc... hier heeft zij nooit iets van gezegd.

Ben ook geen fan van het toedienen van willekeurige medicatie zonder eerst voldoende testen te doen om zeker te zijn wat er mis is ☹️ We zijn al zodanig vaak geweest dat ik niet meer weet wat ze hem allemaal al heeft voorgeschreven dat het wel zou oplossen, maar er was al minstens 1 antibioticakuur bij waarvan ik toch denk dat dat iets is dat je niet zonder echt zeker te zijn voorschrijft.

Ma bon, ga even wachten tot ze belt met de testresultaten, zegt ze dat ze niks kon vinden zal ik haar vragen waar ze nu eigenlijk op heeft getest, en zoek ik een andere dierenarts, heeft ze wel gevonden wat het probleem is hebben we tenminste eindelijk een antwoord maar zoeken we nog altijd een andere dierenarts. Heeft ons nu weer 250 euro gekost. Niet dat ik niet veel over heb voor mijn hond maar het is nog maar 2 weken geleden sinds de vorige afspraak en dat was ook weer 150 euro. Ik schat dat we met hem gemiddeld om de 3,5 weken naar bij haar geweest zijn 😤

Maar om het over barfen te hebben, ben volle bak mijn menu’s aant uitwerken 😉
#3448678
Op giardia laten testen kan je zelf, via het woud.
Als ze nu niet daarop getest heeft, zou ik dat zelf gewoon doen. Heb je geen dierenarts voor nodig en weet je zeker dat het goed getest wordt.

Voedselallergie zou kunnen, mijn dames hebben daar wel last van en als ze iets gegeten hebben wat niet de bedoeling is zie je dat zeker terug in hun ontlasting. Ook hierbij kan BARF goed helpen omdat je vaak niet elke dag dezelfde diersoorten hebt zou je moeten merken dat het de ene keer anders is dan de andere keer. Maar daarbij is het wel handig als het eerst wat rustiger is in het algemeen.

Succes!
#3448679
Waarom laat je je hond zelf niet testen op Giardia, via Het Woud? €28,50 en je weet het:

https://portal.wormbestrijding.nl/nl/product/1418

Het is echt onzin om te stellen dat de hond geen giardia kan hebben omdat hij als pup is behandeld. Als het zo eenvoudig was, had ik niet al bijna anderhalf jaar lopen te kloten met mijn hond die af en aan giardia heeft :-X
#3448854
Blijkbaar heeft ze nu op zowel giardia als wormen getest, en was dit negatief. Zou volgens haar dus aan de voeding liggen, maar als we dan vragen of het een allergie/intollerantie kan zijn, denkt zij nog altijd van niet, maar gewoon aan de kwaliteit van de voeding. Nu heeft ze ons terug een nieuwe zak opgedrongen, plus medicatie om zijn spijsverteringstelsel wat te helpen, maar dit heeft 3 dagen gewerkt en het is weer van dat.

We gaan hem deze voeding blijven geven tot onze barf-ingrediênten toekomen, en dan zien hoe het gaat.

bedankt voor alle advies, 1e menuvoorstel staat inmiddels ook in het forum ;)
#3448857
FreyaS schreef: ma 29 aug 2022, 10:58 Blijkbaar heeft ze nu op zowel giardia als wormen getest, en was dit negatief. Zou volgens haar dus aan de voeding liggen, maar als we dan vragen of het een allergie/intollerantie kan zijn, denkt zij nog altijd van niet, maar gewoon aan de kwaliteit van de voeding. Nu heeft ze ons terug een nieuwe zak opgedrongen, plus medicatie om zijn spijsverteringstelsel wat te helpen, maar dit heeft 3 dagen gewerkt en het is weer van dat.

We gaan hem deze voeding blijven geven tot onze barf-ingrediênten toekomen, en dan zien hoe het gaat.

bedankt voor alle advies, 1e menuvoorstel staat inmiddels ook in het forum ;)
Wat voor medicatie heb je gekregen? En wat voor brokken?

Ik denk dat je inderdaad het beste over kunt schakelen op rauwe voeding, kijken of dat resultaat geeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door