Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3444342
Zoë is inmiddels 13 en kan bepaalde dingen in haar voeding slechter verdragen. Ze heeft daardoor een poos op kvv gestaan maar wenst dat niet meer te eten op enkele uitzonderingen na. Weer terug op barf dus. Ze verdraagt kippenbot en konijnenbot. Maar ik merk dat wanneer ik het normale percentage vleesbot aanhoud ze nogal vlug moeite krijgt met poepen. Kan ik dan het percentage gewoon verlagen en hoe vul ik dat aan? Met alleen spiervlees of moet ik dan ook meer orgaan geven? Ze krijgt normaal van haar ongeveer 250 gram totaal, 100 gram vleesbot. Dat gaat goed. Nu doe ik maar wat qua aanvullen tot ongeveer 250 gram.
Ze krijgt orgaanmix van dogmeat als orgaan en daarnaast pens. Spiervlees krijgt ze kip, kalkoen en hert. Bot dus konijnkarkas en kip (vleugels en poten) en 1x per week eendennnek.
Door Lizzy
#3444345
hannabelgje schreef: vr 06 mei 2022, 09:57 Zoë is inmiddels 13 en kan bepaalde dingen in haar voeding slechter verdragen. Ze heeft daardoor een poos op kvv gestaan maar wenst dat niet meer te eten op enkele uitzonderingen na. Weer terug op barf dus. Ze verdraagt kippenbot en konijnenbot. Maar ik merk dat wanneer ik het normale percentage vleesbot aanhoud ze nogal vlug moeite krijgt met poepen. Kan ik dan het percentage gewoon verlagen en hoe vul ik dat aan? Met alleen spiervlees of moet ik dan ook meer orgaan geven? Ze krijgt normaal van haar ongeveer 250 gram totaal, 100 gram vleesbot. Dat gaat goed. Nu doe ik maar wat qua aanvullen tot ongeveer 250 gram.
Ze krijgt orgaanmix van dogmeat als orgaan en daarnaast pens. Spiervlees krijgt ze kip, kalkoen en hert. Bot dus konijnkarkas en kip (vleugels en poten) en 1x per week eendennnek.
Hoeveel % vleesbot geef je nu? Ik denk dat je kunt zakken tot 30% vleesbot. En ik weet niet hoeveel % orgaanvlees je geeft? Invullen met spiervlees kan altijd maar als je niet teveel orgaan geeft, kun je ook wat meer orgaan/pens erbij gaan geven. Zo'n 15% orgaan en 15% pens kan prima.
Door Lizzy
#3444358
hannabelgje schreef: vr 06 mei 2022, 11:24 Ze krijgt nu ongeveer 40% vleesbot.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Dan zou ik zakken naar 30%. En dan kun je of alleen spiervlees geven en als je maar 10% orgaan geeft, kun je dat ook ophogen naar 15%. Dat laxeert nog wat extra dus dan moet je weer even kijken hoe dat valt.
Door smulpaap
#3444366
Ik ben indertijd met Milo en Noa ook gezakt naar 30 procent Vleesbot, 50 procent Spiervlees 10 procent orgaan en 10 procent pens . Groenten gaf ik ook, maar telde het niet meer mee in het menu
Ik gaf ze bv ook wel hele kwartels , nekken gingen uiteindelijk ook niet meer
Milo moest er van kotsen ,Noa kon niet meer poepen . En o.a kip en konijn ging ook goed . Bepaalde soorten groenten ging ook niet meer . Ik gaf ook weleens zoete aardappel
Door hannabelgje
#3444370
Kwartels lust ze helaas niet, anders was dat ideaal geweest. Ze wordt misselijk van bepaalde soorten bot. Eendennekken moet ik voorzichtig mee doen en patrijskarkas werd ze laatst ook misselijk van. Ze deed het eigenlijk super goed op de energique. Maarja die wil ze niet meer. Mevrouw wil barf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Cindy de Wolf
#3444376
Even iets anders maar ik weet niet of je onlangs op de ingredienten lijst van de orgaanmix van Dogmeat gekeken hebt? Maar dat staat niet in verhouding tot wat er op de website staat :-X :-X Ze kregen dit bij mij 1x in de week omdat tong al lang niet leverbaar is. De andere orgaan dagen krijgen ze hier gewoon hart,lever,nier of pens. Maar die ene ochtend leek me dit wel handig en ik had geen zin om te klooien op de site stond 25% maagjes, 25% nier, 25% lever en 25% hart. Op het etiket staat totaal iets anders. Ook heb ik er al meerdere malen bot in aangetroffen. Voor mij reden om het iig niet meer te bestellen en gewoon toch maar zelf voor die ene ochtend een mix te maken.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op za 07 mei 2022, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#3444590
Cindy de Wolf schreef:Dit is wat er bij mij een week of 3 geleden op stond.
Ik heb ze ff een mail gestuurd. Op de website staat nog steeds nier, hart, maag en lever van 4 diersoorten. Mijn rollen zien er ook wat anders uit dan de jouwe.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door