Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door esther
#3444333
Goedemorgen allemaal,

Kan het een probleem vormen als ik er voor kies om alleen kippen en eenden nekken te voeren als vleesbot?

Wanneer dit geen probleem is, welk percentage kan ik dan het beste aanhouden?

Van 2 van de 3 honden heeft dit de voorkeur lijkt het nu op.
Door Lizzy
#3444335
esther schreef: vr 06 mei 2022, 07:19 Goedemorgen allemaal,

Kan het een probleem vormen als ik er voor kies om alleen kippen en eenden nekken te voeren als vleesbot?

Wanneer dit geen probleem is, welk percentage kan ik dan het beste aanhouden?

Van 2 van de 3 honden heeft dit de voorkeur lijkt het nu op.
Goedemorgen!
Ja, ik vind het persoonlijk geen goed idee. Nekken zijn heel rijk aan calcium. En het hele idee van BARF/zelf samenstellen is dat je afwisselend voert. Dus ik raad het af. En zou zachte kleine vleesbotten erbij proberen zoals kwartelkarkas en konijnkarkas. Als je alleen nekken voert (en nogmaals: afrader), dan zou ik wel aanzienlijk minder vleesbot voeren. Je moet zelf dan kijken op welk percentage de ontlasting goed blijft maar ik zou beginnen met 30%.
Door smulpaap
#3444367
Eens met Lizzy. Een teveel aan nekken kan ook verterings problemen opleveren
Meer afwisseling dus :) vaak moeten ze ook even wennen aan deze wijze van voeren, na verloop van tijd vinden de meeste honden Vleesbot toch wel erg lekker hoor
Door Esther Q
#3444405
Een voorkeur kan onderdeel zijn van een leerproces. Een van mijn hondjes bijvoorbeeld moet ik vaak even overtuigen om haar vleesbotje te eten. Die lijkt iei te denken: ‘maar dit is veel te veel werk’. Vervolgens eet ze het probleemloos. Variëren kan een beetje wennen zijn, maar is wel het beste :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door