Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#373746
Nou mijn mutsen eten dus geen lever. Ik had een uitgebalanceerde mix van kippenhartjes, maagjes en lever voor ze gemaakt en ze vlogen erop af en schrokten dat het een lieve lust was. Maar..... toen ze uitgegeten waren lag de lever er nog. Is het heel belangrijk dat ze lever eten? Dan probeer ik het nog een keer te malen. Of zijn er andere dingen die ik ze ipv kan geven?
Door Truus
#373769
Veel honden moeten geen rauwe lever, als je het in stukjes snijdt en even de kook erover heen doet, dan lusten ze het wel.
Je geeft toch ook ander orgaanvlees?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#373799
Ja ik geef ook ander orgaanvlees, maar dat eten ze dus rustig rauw. Alleen lever is een probleem. Ga het eens op jouw manier proberen. Bedankt!
Door Lizzy
#373815
Of snijdt de stukjes lever heeeeeeeeeeeel klein en meng het met bijv. pens en groentemix.

Of probeer eens biologische lever!

Er zijn pas 2 interessante topics over dit onderwerp in deze categorie geweest. Zal even kijken voor de links.
Door Lizzy
#373816
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=13523

en

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=12415

(ik moet aan de laatste link toevoegen dat ik Pinkel toch weer lever ben gaan voeren. Biologische lever is geen enkel probleem, dat eet ze graag en niet-biologische lever knip ik in mini mini mini stukjes en meng ik door de pens + groente. Ik geef niet te veel in 1 keer want dan lust ze het als nog niet, maar kleine beetje in kleine stukjes gaat nu prima).
Gebruikersavatar
Door Pauline
#373958
Ik heb het idd een keer gemalen alsof het gehakt is en toen werd het wel gegeten. Dat ga ik dus weer doen, maar het was zo makkelijk geweest als ze het zo aten. >:(
Door Truus
#373974
Pauline schreef: Ik heb het idd een keer gemalen alsof het gehakt is en toen werd het wel gegeten. Dat ga ik dus weer doen, maar het was zo makkelijk geweest als ze het zo aten. >:(
Tsja, je moet ook wat te doen hebben toch? ;D. Het is in ieder geval al iets.
Door tieneke
#373980
Hier vonden ze het in het begin maar zozo.
Tegenwoordig rossen ze het net als al het andere vlees heel rap naar binnen,kwestie van eraan wennen?
Anders pureren of mengen met wat lekkerders.
Door Laura2004
#374346
Lizzy schreef: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=13523

en

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=12415

(ik moet aan de laatste link toevoegen dat ik Pinkel toch weer lever ben gaan voeren. Biologische lever is geen enkel probleem, dat eet ze graag en niet-biologische lever knip ik in mini mini mini stukjes en meng ik door de pens + groente. Ik geef niet te veel in 1 keer want dan lust ze het als nog niet, maar kleine beetje in kleine stukjes gaat nu prima).
Mij is het 1 keer gelukt een paar dagen geleden om Kai lever te laten eten en vijf min. later heeft hij alles uitgekotst, dus ik denk dat ik het nu wel helemaal kan vergeten. :(
Door bas rouge
#374676
Als je je hond ook KVV voert, kun je er dan vanuit gaan dat hij toch voldoende lever binnenkrijgt?
Op zich hoeven ze toch niet zo veel lever te hebben per week.
Door HeleenQ
#377923
ik maak koekjes van lever omdat ze bij mij thuis de lever ook laten liggen en toen had ik dus al een pakje voor ze gekocht... wat nu? heb de gemalen levertjes toen gemixed met brinta en een beetje melk om het te binden, op de bakplaat 'koekjes' gemaakt en toen in de oven totdat het droog was. vonden ze erg lekker en maak ze af en toe als speciale traktatie na een training of als ik ze heeeeel erg lief vind... misschien een ideetjes dus.
Door Lizzy
#377927
bas rouge schreef: Als je je hond ook KVV voert, kun je er dan vanuit gaan dat hij toch voldoende lever binnenkrijgt?
Op zich hoeven ze toch niet zo veel lever te hebben per week.
In kvv zit zeker genoeg lever. Maar als je na gaat dat de lever van een gemiddeld prooidier 4% uit maakt van het totaal, dan is het dus in ieder geval wel raadzaam om lever te voeren. Als je het echt niet naar binnen krijgt, dan zou je zeker genoeg eieren en vette vis enzo kunnen voeren om te zorgen voor voldoende vitamine A en D (dat geldt dan voor de zelfsamensteller he).
Door Marion
#378039
Ik meng de lever ook wel eens met een kuipje kalfs- of kip smeerworst........ maar of dat nou zo'n gezonde oplossing is..... maar het werkt wel ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door