Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door esther
#3443700
Goedemorgen

Ik wil mijn drie honden over gaan zetten op barf en heb hier al veel over gelezen.

In de vakantie gaan ze 3 weken naar vrienden die het geven van botten niet fijn vinden.

Zijn de voedingsstoffen uit de botten op een andere moment te supplementeren of is het mogelijk/beter om zonder overgang een goede KVV te voeren?
Door Lizzy
#3443714
Ik zou ook voor een goede KVV gaan. Veel makkelijker voor je vrienden en een veilig gevoel voor iedereen. De overschakeling gaat eigenlijk altijd probleemloos.
Door esther
#3443716
Bedankt voor jullie antwoorden. Fijn gevoel om te weten dat een overschakeling vaak probleemloos gaat. Nu verder lezen en werken aan een menu voor mijn 3 musketiers.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3443718
Vaak als je overschakeld van barf naar kvv is de hond iets minder verzadigd. Omdat het sneller naar binnen te werken is en omdat het wat sneller verteerd.

Wij deden bij kvv graag een slowfeeder gebruiken om dat tegen te gaan. Je hebt hele dure bakken (die zijn hun geld wel waard, erg leuk) maar destijds had je voor een heel klein bedrag bij de action ook gewoon ronde voerbakken met een paar staafjes erin. Dat helpt al, dan moeten ze net ietsje meer moeite doen en kunnen ze langer de bak uitlikken.

Het is geen must, maar gewoon als extra tip. Ik zou mijn hond bij een oppas die niet bekend is met barf ook het liefste kvv geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door