Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3438132
Dank jullie wel!
Heel fijn al die reacties en te lezen hoe anderen het doen.

Het portioneren en dan in een grote zak die gelabeld is vindt ik wel fijn denk ik. Dat ga ik proberen.
Ik maak eens per 2 weken dagmenu's (dus 14 bakjes per hond) met daarin het vleesbot, spiervlees en orgaan, vis, groenten.

Van alles weeg ik voor 2 weken af en dan verdeel ik dat op het oog over de 14 bakjes. 1 dag alleen orgaan gaat het hem hier sowieso niet worden want dan laten ze dat staan. Ik snij het nu vrij klein en dan mix ik het door gemalen spiervlees en dan gaat het wel naar binnen.

Het orgaan portioneren zodat het steeds voor 2 weken ongeveer is moet te doen zijn.

Karen
Door Too
#3438142
Kromfohrlanders schreef: wo 12 jan 2022, 09:09 Dank jullie wel!
Heel fijn al die reacties en te lezen hoe anderen het doen.

Het portioneren en dan in een grote zak die gelabeld is vindt ik wel fijn denk ik. Dat ga ik proberen.
Ik maak eens per 2 weken dagmenu's (dus 14 bakjes per hond) met daarin het vleesbot, spiervlees en orgaan, vis, groenten.

Van alles weeg ik voor 2 weken af en dan verdeel ik dat op het oog over de 14 bakjes. 1 dag alleen orgaan gaat het hem hier sowieso niet worden want dan laten ze dat staan. Ik snij het nu vrij klein en dan mix ik het door gemalen spiervlees en dan gaat het wel naar binnen.

Het orgaan portioneren zodat het steeds voor 2 weken ongeveer is moet te doen zijn.

Karen
Zo heb ik het lang gedaan, al had ik het verdeeld over een ontbijt- en een dinerzak (én een zak met kvv-porties).. waren beide zakken gelijktijdig leeg dan hadden ze alles binnen
Op die manier kon mijn toenmalig lief zonder nadenken voeren als ze langere tijd bij hem bivakkeerden (en kon ik t ook gewoon loslaten ::) )
#3442234
Ik proportioneer voor 2 wkn voor 2 honden en maak complete maaltijden per hond. Ze krijgen elke dag bot, orgaan (pens of orgaan) en spiervlees. Vroeger deed ik het pens er orgaan samen in de dagportie maar heb het me iets makkelijker gemaakt door of pens of orgaan te doen.

Per 2 wkn heb ik het volgende nodig:
4.340 - 5 kg bot
7.840 - 8 kg spiervlees
1.750 - 2 kg orgaan
1.750 - 2 kg pens

Wat er over blijft gaat gelabeld terug de vriezer in - ik verwerk het nog behoorlijk bevroren. Dat ik er net met een mes door kom.

Voor Rana ziet het er dan bijvoorbeeld zo uit:

bot 110 gr
spiervlees 200 gr
orgaan 90 gr (pens of orgaan)

Groentemix gaat er ook altijd gelijk bij.

Ik bestel altijd een gelijk aantal kg’s hart, lever en nier. Over de gehele periode krijgen ze zo hun afwisseling en wanneer ik voor het portioneren vlees uit de vriezer pak, pak ik altijd 2 verschillende soorten orgaan.
Door Marien
#3442290
Ik voer dagelijks compleet, hiervoor maak ik 1 keer in de zoveel tijd allemaal pakketjes.
Omdat ik goed aan vers runderorgaan kan komen verdeel ik dit meest in zakjes van 500 gram en aangezien ik per dag 20 gram voer heb ik dus met 500 gram voor 25 dagen.

En het verwerken doe ik half bevroren en als het niet uitkomt vries ik het nog een keer in om later te verdelen. Maar dat doe ik liever niet. En als ik na het verdelen een onsje hart of lever over heb gaat het ook nog weleens de voedseldroger in. En hebben we een lekker snoepje/trainertje

Groet Marien
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door