Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chouka
#3434543
Voor iedereen die zich zorgen maakt over honden die iets eten dat nog koud of bevroren is. De mijne heeft het weer gedaan. Kwam ik thuis met een emmer waarvan het deksel niet dicht kon...
zelfbediening dus. Zo help je je beste vriend.

Een ganse bol met restjes, vast bevroren. Hij kon het maar juist nemen. En hij liet het echt niet afnemen.

De vorige keer ging het om 2 kg. Ik wist dus dat ik me geen zorgen moest maken. Wel heb ik de verwarming iets warmer gezet.

Hij heeft er van genoten. (Ik ben wel zonder hem gaan wandelen.)
Gebruikersavatar
Door pike
#3434547
Koud is geen probleem denk ik, maar iets dat bevroren is en in zijn geheel naar binnen gaat daar ben ik een beetje huiverig voor. Afgelopen winter tijdens een wandeling werd Duc niet lekker, hij moest overgeven. Maar er kwam maar niets. Hij stond er behoorlijk zielig bij en ik begreep niet goed wat er gaande was. Maar na een poosje kwam het er gelukkig uit: Een grote, keihard bevroren paardendrol. Ik had geeneens gezien dat hij die onderweg ergens had ingeslikt. Dat ding lag zwaar op de maag blijkbaar, maar ging dus maar uitermate moeizaam terug de slokdarm in, dat was duidelijk. Niet echt voor herhaling vatbaar. Stel dat zo'n ding blijft vastzitten? Hij zal uiteindelijk wel ontdooien, maar dat zou nog wel eens (te) lang kunnen duren.
Door Chouka
#3434550
Ik zou ook nooit bedenken om dat bevroren te geven. Zelf dacht hij er anders over.
Het gaat over een duitse herder bij mij.
Door Chouka
#3434617
Lizzy schreef: ma 15 nov 2021, 08:33 Het kan wel diarree en buikpijn opleveren vrees ik. Maar ja, als ie het heeft gejat kun je er weinig aan doen....
Ja. Comfortabel lijkt me het niet. Zo gaat hij zijn eten ook niet krijgen.

Aan de hond was er niets te zien. Heel erg blij met zijn veel te grote extra maaltijd en daarna levendig als altijd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door