Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nikass
#3434408
Hallo! Tegenwoordig zie je hondenvoer, brokken, op basis van insecten. Bestaat er ook al kvv op basis van insecten? En kun je insecten ook in een Barf menu verwerken?
Is jullie daar iets over bekend?
Welke insecten? En in welk opzicht zijn ze wel of niet gezond voor honden?
Vinden honden het ook lekker?

Ben benieuwd of jullie hier iets over weten, en wat jullie visie hierin is!
Gebruikersavatar
Door pike
#3434411
Een van mijn honden ving zelf insecten. Hij plukte tot mijn grote verbazing de mieren van de stoep, en hij hapte in de zomer de rozenkevers uit de lucht die uit het gras tevoorschijn kwamen. De een na de ander. Die harige dingen vond hij een smakelijk hapje! Of hij er ook wat aan had, geen flauw idee!
Door Lizzy
#3434424
Nikass schreef: vr 12 nov 2021, 21:56 Hallo! Tegenwoordig zie je hondenvoer, brokken, op basis van insecten. Bestaat er ook al kvv op basis van insecten? En kun je insecten ook in een Barf menu verwerken?
Is jullie daar iets over bekend?
Welke insecten? En in welk opzicht zijn ze wel of niet gezond voor honden?
Vinden honden het ook lekker?

Ben benieuwd of jullie hier iets over weten, en wat jullie visie hierin is!
Energique gebruikt buffalo worm.

Verder heb ik echt geen flauw idee! Maar misschien dat deze link helpt:

https://spoiledhounds.com/can-dogs-eat-bugs-insects/
Door Nikass
#3434485
Dank jullie wel. Het is een vrij nieuwe ontwikkeling hè? Het is niet dat ik het persé wil voeren ofzo hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig. Misschien is het een goede ontwikkeling in het kader van duurzaamheid?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3434488
De lijn die bij dierenartsen ligt heeft ook een insectenvariant. Ik weet alleen niet meer hoe dat merk heet.
Door Lizzy
#3434497
Nikass schreef: za 13 nov 2021, 19:59 Dank jullie wel. Het is een vrij nieuwe ontwikkeling hè? Het is niet dat ik het persé wil voeren ofzo hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig. Misschien is het een goede ontwikkeling in het kader van duurzaamheid?
Ja, misschien. Hoewel ik twijfel of honden een bak meelwormen met sprinkhanen naar binnen gaan staan werken? Zo lang mijn honden eten dat mensen niet eten blijf ik nog maar ouderwets BARFen maar deze ontwikkeling in de gaten houden is wel een goed idee!
Gebruikersavatar
Door willemien.scheijbeler
#3434498
Toevallig een zak insecten-brokken van Jarco aan mijn hond gevoerd omdat het onder sensitief staat,..hij was niet laaiend enthousiast maar alles is op en hij had prima ontlasting.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3434527
willemien.scheijbeler schreef: zo 14 nov 2021, 08:54 Toevallig een zak insecten-brokken van Jarco aan mijn hond gevoerd omdat het onder sensitief staat,..hij was niet laaiend enthousiast maar alles is op en hij had prima ontlasting.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Dat had zeer waarschijnlijk niets met de insecten te maken.
Er zit meer aardappel in dan insect... Heel eerlijk gezegd, als ik naar de ingredientenlijst kijk: Ik vind drie keer niks :-X
Maar ik weet niet wat je hond mankeert dat je hem dit geeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door