Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nicole1985
#3434203
Goede avond,

Mijn hond moet omega 3 aan zijn voeding hebben.

Eerst een poos visolie gegeven, toen Lijnzaadolie.

Maar dat was volgens een medewerker van PUUR allemaal niet goed omdat er ook omega 6 en 9 in zit.
Moest doils geven.

Toen las ik op internet dat de omega 3 capsules van de kruidvat net zo goed werken.

Afgelopen donderdag naar holistisch dierenarts geweest. En daarvan moet ik dus elke avond 3 eetlepels vers gemalen lijnzaad geven

Ik vind dat toch best veel voor 28 kilo woef.

En blijf in mijn achterhoofd het verhaal van de mevrouw van puur houden.

Raad gevraagd alstublieft
Door Lizzy
#3434212
Mag ik vragen waarom je omega 3 moet geven?

De beste vorm van omega 3 is een goede visolie. En er zijn kwalitatief zeer goede visoliën en er is een hoop bagger. Allereerst moet je visolie Triglyceride vorm zijn. Daarmee valt echt heel veel af. O.a. die van de Kruidvat.

Doils is super geconcentreerd en in principe hele goede visolie. Maar wat mij totaal niet bevalt is het volgende: visolie oxideert terwijl je er naar kijkt. En geoxideerde visolie is ongeveer zo gezond als dieselolie innemen..... En visolie in een fles (al moet je het in de koelkast bewaren) is voor mij echt een enorme no-no omdat die olie in een geopende fles naar mijn mening altijd oxideert. Voor mij persoonlijk valt Doils af.

Ik heb hier een topic over visolie geschreven: viewtopic.php?f=8&t=137276&p=3366009&hi ... r#p3366009

Helaas kan ik geen visolie meer via I Herb bestellen en geef ik qua visolie alleen nog Royal Green. Ik geef ook een paar keer per week algenolie met DHA en EPA, die van Testa.

Als ik meer weet waarom je hond omega 3 nodig heeft, dan kan ik een beter antwoord geven op de vraag welk merk je het best kan geven.

Lijnzaadolie of lijnzaad valt simpelweg af. Daar heeft een hond qua omega 3 echt geen bal aan. Het bevat een niet actieve vorm van omega 3 die door het lichaam omgezet moet worden in actieve omega 3. En daarbij moeten dan alle processen in het lichaam fantastisch werken en moet je hond echt van allerlei vitamines voldoende binnen krijgen wil het lichaam daar toe in staat zijn. Deze extra moeite moet je je hond niet laten doen en gewoon voor de actieve vorm gaan: visolie.

Bij Puur hebben ze gelijk: een combinatie product waar ook omega 6 en 9 in zit: heb jij ook niks aan. Ik weet niet wat je je hond voert, maar aangezien je je vraag in de BARF categorie hebt gezet ga ik er vanuit dat je zelf samenstelt: dan krijg je hond echt al genoeg omega 6 binnen en omega 9 heeft ie niet nodig.
#3434295
Ik ben eerlijk gezegd niet kapot van lijnzaad
Er zit blauwzuur in , en mijn vorige honden reageerden er geen van allen goed op
Ik geeft Testa algenolie , mijn hondje krijgt voor haar formaat ook veel Omega Drie , dagelijks een capsule . Op voorschrift orthopeed en osteopaat . Het was voor haar een kwestie van wennen , de eerste week had ze wat slappe ontlasting . Maar dat is nu genormaliseerd , en ze poept weer stevige drollen . Ik heb ook enige tijd Doils gegeven aan vorige honden . Maar net wat Lizzy al schrijft , het word snel ranzig . En dat doet meer kwaad dan goed .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door