Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Stephany87
#3433140
Hej! Inmiddels bijna een maand aan het barfen met onze pup!
Hij heeft als Vleesbot nu gegeten:
Kippennekjes
Kalkoennek
Konijnen karkas.

Dit eet hij keurig op een verteerd het goed. Na de kalkoen nek vond ik wat harder stukjes in de ontlasting.

Maar hoe lang is mijn kleine puppie (inmiddels over de 20 kg :D ) een beginner?

Kan ik al zalm kop geven?
En konijnenkop met vacht eraan?
Heb ook 8 weken oude konijntjes in de vriezer met huid en haar. Kan dit ook al gegeven worden?

Verder nog iets, konijnenkop kun je dat gewoon rekenen als bot? Zit natuurlijk weinig tot geen vlees aan naar wel orgaan ( hersens/ tong).
Hoe reken je dit in de menu?

Ik geef nu elke dag een compleet menu. Is het verstandig de dag van koppen ( zalm of konijn) meer spiervlees te geven en minder orgaan? Of komt het niet zo nauw?
Door Lizzy
#3433142
Stephany87 schreef: wo 06 okt 2021, 16:43 Hej! Inmiddels bijna een maand aan het barfen met onze pup!
Hij heeft als Vleesbot nu gegeten:
Kippennekjes
Kalkoennek
Konijnen karkas.

Dit eet hij keurig op een verteerd het goed. Na de kalkoen nek vond ik wat harder stukjes in de ontlasting.

Maar hoe lang is mijn kleine puppie (inmiddels over de 20 kg :D ) een beginner?

Kan ik al zalm kop geven?
Ja hoor, je mag al zalmkop geven. In plaats van kippennek zou ik ook kiezen voor karkas. Want anders geef je erg veel nek en nek bevat veel calcium.
En konijnenkop met vacht eraan?
Ik zou het zeker gewoon proberen!
Heb ook 8 weken oude konijntjes in de vriezer met huid en haar. Kan dit ook al gegeven worden?
Ja, ik vind van wel.
Verder nog iets, konijnenkop kun je dat gewoon rekenen als bot? Zit natuurlijk weinig tot geen vlees aan naar wel orgaan ( hersens/ tong).
Hoe reken je dit in de menu?
Gewoon als vleesbot. Want je moet niet 3 keer per week een konijnenkop gaan geven. Dat is gewoon te. Maar als je af en toe een konijnenkop geeft: dan komt het allemaal niet zo krap en reken je het gewoon tot vleesbot. Meestal is het erg kaal, dus ik zou er wat extra spiervlees of pens bij geven.
Ik geef nu elke dag een compleet menu. Is het verstandig de dag van koppen ( zalm of konijn) meer spiervlees te geven en minder orgaan? Of komt het niet zo nauw?
In mijn ogen reken je het mee tot vleesbot. Ook al zit er orgaan in. Je kunt er in mijn ogen ook prima spiervlees en orgaanvlees bij geven. Mijn honden gaan echt nooit aan de race van vis of konijnekoppen, denk dat hersenen niet erg laxerend zijn :biggrin2:

Barfplaats wordt gesponsord door