Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3432679
Op het moment krijgen de honden hun BARF gewoon in een etensbak naast hun mand.
Gevolg is dat ze de grotere kauw dingen uit de bak pakken en deze in hun mand op eten.

Op zich gaat dat wel, deze manden zijn van kunstleer dus dat maak ik dan later weer schoon.
We zijn de boel in huis echter aan het omgooien en dan wordt eten bij/in hun mand toch minder praktisch plus dat er nieuwe manden komen.

Vandaar dat ik me afvroeg, hoe doen jullie dat?
Waar eten jullie honden (de botten e.d.) en hoe hou je dat schoon?

Karen
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3432680
Bij voorkeur buiten, dat willen ze zelf ook het liefst.. kunnen ze lekker rustig liggen knagen.
Als het toch binnen moet dan voer ik Xavi (de grote) de stukken 1 voor 1 en voor Voske houd ik alles vast.
Anders wordt het idd 1 dikke smeerboel op de vloer of op de bank of zo. :P
Door Lizzy
#3432681
Hier eten ze op tafelbeschermer dat ik ooit bij de VEN/Sligro kocht (heb ik geen pas meer van). Kan zo in de was. Maar tafelbeschermer wordt gemaakt van PVC deze bevat weekmakers. Ik heb dus na al die jaren ook nog steeds geen goede oplossing en ben dus ook al jaren op zoek naar een goede vervanger. Tafelbeschermer is echt super handig daar niet van! Het kan in de was. Het is stroef. Maar het moet gezondheidstechnisch beter....

Buiten vind ik qua vliegen echt geen optie.
Door BlissSpirit
#3432682
Hier aten/eten ze gewoon in de hal. .
Alles in hun bak. Bot kreeg bij Bliss geen kans om de grond te raken en ja, het werd wel zorgvuldig gekauwd.
Spirit haalt het uit haar bak en kauwt er steeds een stukje af, maar blijft wel bij haar bak.
Is hier geen punt, als ze klaar is een dweil erover en schoon is het weer.
Maar ja, dat is natuurlijk wel afhankelijk van je vloer

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Ina
#3432683
Voor Aysa houd ik het botwerk vast, de rest eet ze uit de bak.
Misty krijgt haar knaagwerk op een grote badhanddoek, daar moet ze tegenwoordig eerst gaan liggen en dan geef ik het aan haar.
Voorheen viste ze het zelf uit de bak en liep dan naar de handdoek, maar nu ze ouder wordt vind ze het teveel werk om rustig te gaqn liggen knagen en ging dan staand de boel naar binnen schrokken....dus dan maar op deze manier.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3432694
Lizzy schreef: wo 22 sep 2021, 14:07 Ik heb hier ook badhanddoeken geprobeerd. Vind het zo vervelend dat ik die iedere dag of uiterlijk de volgende dag moet wassen...

Ik heb natuurlijk maar 1 doorgewinterde barfster, dus de hoeveelheid handdoeken valt mee.
En die draai ik gewoon mee met hun kleedjes en andere zooi van hun ....., of de auto/motorpoets doeken ::)

Ik heb in het begin ook een afwasbare kleed geprobeerd, maar dan presteerde ze het om zelf op het kleed te liggen en de barf-zooi ernaast omdat ze dan meer grip had.

Dit is niet ideaal, maar werkt het best voor haar.
Door src_esther
#3432695
Buiten bij voorkeur. Als het zeiknat is buiten dan binnen en daarvoor heb ik een antislipmatje. Meneer Ko eet zijn maaltijd binnen netjes boven zijn bak en mat nadat ik duidelijk had gemaakt dat het niet de bedoeling is de droogloopmat! :o te gebruiken...
Laatst gewijzigd door src_esther op wo 22 sep 2021, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3432709
Hier aten ze hun barf altijd buiten. Zomer en winter. Ze kregen het in een bak aangeboden, en zelf gooiden ze dan eerst alle botten ernaast. :biggrin2: Die werden tot het laatst bewaard. Bij hoge uitzondering, als de regen werkelijk met bakken naar beneden kwam en ik ze net een kwartier daarvoor allemaal had afgedroogd nadat ze druipend thuis waren gekomen van de wandeling, en het er ook niet naar uit zag dat het de eerste uren zou ophouden, dan mochten ze om de beurt in de keuken eten. Op de handdoeken die ik ook voor het afdrogen had gebruikt en die konden dan daarna gelijk de was in. Maar met gewone regen of sneeuw aten ze ook gewoon buiten. Geen hond die dat erg vond :biggrin2: Ze hadden alle drie hun eigen plekje, zodat ze niet bij elkaars bak konden. Dat mocht pas als alle drie de bakken leeg waren.
Door src_esther
#3432713
pike schreef: wo 22 sep 2021, 23:34 Hier aten ze hun barf altijd buiten. Zomer en winter. Ze kregen het in een bak aangeboden, en zelf gooiden ze dan eerst alle botten ernaast. :biggrin2: Die werden tot het laatst bewaard. Bij hoge uitzondering, als de regen werkelijk met bakken naar beneden kwam en ik ze net een kwartier daarvoor allemaal had afgedroogd nadat ze druipend thuis waren gekomen van de wandeling, en het er ook niet naar uit zag dat het de eerste uren zou ophouden, dan mochten ze om de beurt in de keuken eten. Op de handdoeken die ik ook voor het afdrogen had gebruikt en die konden dan daarna gelijk de was in. Maar met gewone regen of sneeuw aten ze ook gewoon buiten. Geen hond die dat erg vond :biggrin2: Ze hadden alle drie hun eigen plekje, zodat ze niet bij elkaars bak konden. Dat mocht pas als alle drie de bakken leeg waren.
Echt? Meneer Ko haat regen. Hij zou vreselijk gaan schrokken om maar weer zo snel mogelijk weer naar binnen te kunnen.
#3432719
Ellen had vroeger soort badmatten als vreetkleedjes, als ik me goed herinner.

Handdoeken vind ik voor de katten nog steeds het handigst.. Maar ik vouw ze dubbel. Zo kan je ze anders omplooien en heb je 4 kanten die vies kunnen worden voor ze in de was moeten. En niet alles maakt ook echt vies. Het zijn goed absorberende zodat de vlekken meteen droog worden en niet gaan stinken. Maar ik kan me er iets bij voorstellen dat dat bij pens geen optie is.

Als je't wil schoonmaken met een doekje, eerder dan in de was stoppen, zou ik naar rubberen matten kijken. Zoiets als voor in de kofferbak van een kleine auto of zo?misschien kan je die nog kleiner knippen... Of antislipmatten idd. Je hebt er speciaal voor hondenvoerbakken op te zetten.
Je hebt ook afwasbare tafelkleden natuurlijk.
Door - pien -
#3432722
Hier eten ze buiten (er is er nog maar éen die barf eet). En als het heel erg plenst of er ligt sneeuw heb ik nog de hut/veranda waar ze kunnen eten.
Rocco eet heel netjes eigenlijk dus er wordt niet echt geknoeid.
Zou dat het geval zijn dan leg ik een placemat neer in de hut.
Door Lizzy
#3432727
Thea schreef: do 23 sep 2021, 10:22 mss siliconenmatjes die je ook in de oven kan gebruiken.
Makkelijk een doekje overheen te halen. ;D
Daar heb ik ook naar zitten kijken maar die zijn helaas voor mijn honden veel te klein. Die trekken al hun vleesbotten uit de bak en gaan die op hun gemak op liggen kauwen. Ze hebben echt iets van 1 x 1 meter nodig. Heb al gekeken, je kunt food grade siliconen per meter kopen maar ik kwam voor 3 kleedjes al op €160 uit :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door