Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nicole1985
#3432381
Goede morgen,

Ik lees regelmatig dat pompoen goed is voor de ontlasting van de hond.
Mijn hond krijgt regelmatig pompoenzaadjes door het eten.
Net als zijn baasje heeft hij niet altijd de mooiste ontlasting

Maar nu is de pompoentijd uitgebroken. En kan ik behoorlijk goedkoop pompoen inslaan.
En nu wil ik het gaan invriezen in grote ijsblokjes vormen. 5 x cm

Eerst koken? Of gewoon rauw invriezen? Met zaadjes of zonder (die ik voer zijn gedroogd)

Hoe vaak zouden jullie zo'n hoeveelheid geven?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3432385
De pitten die je voert zijn wss niet gedroogd hoor (hoogstens geroosterd) maar wel gepeld. De witte schil errond is erg taai. Ik denk niet dat die eetbaar is. En pellen is een serieus lastig werkje. Dus ik vermoed dat je ze zonder pit zal invriezen.
Ik zou het rauw invriezen, dat doe ik voor eigen gebruik ook. Maar ik weet eigenlijk niet of dat voor de hond het beste is...
Door Lizzy
#3432394
nicole1985 schreef: wo 15 sep 2021, 10:42 Goede morgen,

Ik lees regelmatig dat pompoen goed is voor de ontlasting van de hond.
Mijn hond krijgt regelmatig pompoenzaadjes door het eten.
Net als zijn baasje heeft hij niet altijd de mooiste ontlasting
Pompoenzaad (gemalen) helpt bij het uitroeien van wormen. Maar verder doet het weinig voor de ontlasting. OK, het geeft wat ruwvezel.
Maar nu is de pompoentijd uitgebroken. En kan ik behoorlijk goedkoop pompoen inslaan.
En nu wil ik het gaan invriezen in grote ijsblokjes vormen. 5 x cm

Eerst koken? Of gewoon rauw invriezen? Met zaadjes of zonder (die ik voer zijn gedroogd)

Hoe vaak zouden jullie zo'n hoeveelheid geven?
Het kan beide, gekookt en rauw. Maar bij diarree of constipatie is gekookt vaak wel lekkerder voor je hond. Als je het pureert en de pompoen is niet te groot en niet te oud: kun je de zaadjes mee pureren. Anders haal je ze er beter uit.

Op zich mag je best elke dag een beetje pompoen geven. Maar of het echt wat gaat doen...? Ik weet niet wat voor problemen je hond heeft? Kun je daar wat meer over vertellen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door