Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3430949
voor een hond die geen vleesbot wil eten, en verschillende merken kvv krijgt, wat voor kauwmateriaal is goed?
ik ben op zoek naar iets wat ook binnenshuis te gebruiken is (niet teveel stinkt) wat ook echt goed de tanden schoonmaakt.
er is tegenwoordig zo veel keuze. (rawhide, geperste runderhuid staven, yakmelk staven, coffeewood, runderoren, bullepezen, kophuidplaten) maar wat is nou echt goed voor de tanden en ook nog binnenshuis bruikbaar?

(en welke van bovenstaande raden jullie af en waarom?)
Door smulpaap
#3430985
TeuntjeT schreef: di 10 aug 2021, 10:13 voor een hond die geen vleesbot wil eten, en verschillende merken kvv krijgt, wat voor kauwmateriaal is goed?
ik ben op zoek naar iets wat ook binnenshuis te gebruiken is (niet teveel stinkt) wat ook echt goed de tanden schoonmaakt.
er is tegenwoordig zo veel keuze. (rawhide, geperste runderhuid staven, yakmelk staven, coffeewood, runderoren, bullepezen, kophuidplaten) maar wat is nou echt goed voor de tanden en ook nog binnenshuis bruikbaar?

(en welke van bovenstaande raden jullie af en waarom?)
Je hebt ook een kleintje he ?
Ik persoonlijk ben niet kapot van bullepees
Daar is mijn JRT bijna in gestikt . En als je een hekel aan stank hebt :biggrin2: want ze stinken
Mijn Hondje is dol op runderkophuid , maar ik koop geen XXL , je hebt ze ook in kleiner formaat. Daar zijn ze wel even zoet mee . Ik pak het laatste stukje af
Verder de rawhite rolletjes met kip of eend , en idd runderoor of konijn etc
Ik heb van Carnibest een gevuld bot met pens , dat meurt wel . Maar daar knaagt mijn hondje ook flink op
Verder is het , vind ik , wel opletten dat kauwmateriaal niet te hard is . Het kan ze ook de tanden kosten
En verder ook tanden poetsen om het gebit schoon en gezond te houden. Zeker met de kleine rassen . Ik heb grote honden gehad , die hadden vaak een beter gebit dan de kleintjes . Van alle Russells die ik heb gehad was er eentje die tot 14 jaar een sterk gezond gebit had. De rest moest ook weleens naar de da,voor een reiniging of behandeling . Moesten ze bv onder narcose voor iets anders,dan liet ik de da,gelijk naar het gebit kijken en zonodig reinigen , dan zijn ze toch al onder zeil
Ik heb ook een Russell gehad die nog drie elementen had op haar oude dag , ondanks barf , ksuwmateriaal poetsen en reiniging
Dus , of je het met alleen knagen voorkomt ?
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3431004
ja ik heb een standaard ruwhaar teckel, zo'n 10kg.
rawhide gebruikt hij al wel, maar minimaal. die yak dingen vind hij best lekker, maar of dat nou echt wat voor de tanden doet?
kophuidplaten gaat ie van aan de slappe, maar vind ie wel geweldig.

dat coffeewood spul en iets van gewei lijkt mij vrij hard?
Door Lizzy
#3431039
Koffieboomhout ofzoiets en gewei : dat is ook vrij hard en in de regel vinden mijn honden er geen pest aan (liggen er af en toe 2 nano seconden op te kluiven). Hier vind ik kophuid behoorlijk goed werken. En verder een paar keer per week tanden poetsen. En wat ze ook geinig vinden is het bot van Ziwi Peak Good Deer Shank. Tenminste. Ze hebben twee maten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door