Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Pippapup
#3430191
Hi mijn naam is Rachel en ik wil graag met mijn lieve dalmatier pup Pippa (teef) gaan beginnen met Barf :D Ik merk namelijk als ik een ei, wat groenten of banaan bij haar brokken meng dat ze dat echt heerlijk vind en veel beter eet. Ik heb een voorgevoel dat ze Barf fantastisch gaat vinden en dat gun ik haar :) Na heel veel lezen ben ik toch maar gaan beginnen aan het samenstellen van een menu. Pippa is bijna 5 maanden oud en 12 kg.

Zou het super fijn vinden als jullie even naar mijn menu zouden willen kijken en eventueel tips / aanpassingen geven. Er is zoveel informatie te vinden, ik zag door de bomen het bos niet meer dus ben gewoon begonnen met samenstellen hihi.

Is het handig om in het begin haar brokken nog te mengen? Ik heb namelijk wel nog een grote zak brokken staan.

Pippa heeft net haar eerste kuur gehad voor giardia en ik las dat barf daar ook goed tegen helpt.

Alvast bedankt!

Liefs, Rachel


MAANDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR KIPPENNEK
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR KALFSKOPVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR LAMSLEVER
60 GR PENS
EXTRA
ei

DINSDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR PARELHOENKARKAS
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR GEITENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR KONIJNENNIERTJES
60 GR PENS
EXTRA
BANAAN

WOENSDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR KONIJNENKARKAS
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR WILDE GANZENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR KONIJNENNIERTJES
60 GR PENS
EXTRA
SARDINE

DONDERDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR EENDENNEK
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR KANGEROEVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR RUNDERNIER
60 GR PENS
EXTRA
Blauwe bes

VRIJDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR KIPPENNEK
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR GEITENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR KONIJNENNIERTJES
60 GR PENS
EXTRA
banaan

ZATERDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR KONIJNENKARKAS
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR WILDE GANZENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR RUNDERNIER
60 GR PENS
EXTRA
ei

ZONDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR EENDENNEK
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR KANGEROEVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR RUNDERNIER
60 GR PENS
EXTRA
yoghurt
Door src_esther
#3430198
Welkom!
BARF helpt helaas niet tegen giardia.

Qua hoeveelheid diersoorten ziet het er goed uit behalve dat ik persoonlijk een probleem heb met kangeroevlees als het uit Australië komt, er is nogal wat mis met de jacht daar.
Verder wat mij betreft te veel nekken en te veel nier.
Ik zie geen hart. Kan het zijn dat waar rundernier staat je runderhart bedoelt?
Kopvlees heeft nauwelijks voedingswaarde en is dus ongeschikt als spiervlees, leuk om gedroogd als kauwsnack te geven.
Fruit dient niet in combinatie met vlees te worden gegeven.
Door Lizzy
#3430202
Pippapup schreef: zo 25 jul 2021, 15:49 Hi mijn naam is Rachel en ik wil graag met mijn lieve dalmatier pup Pippa (teef) gaan beginnen met Barf :D Ik merk namelijk als ik een ei, wat groenten of banaan bij haar brokken meng dat ze dat echt heerlijk vind en veel beter eet. Ik heb een voorgevoel dat ze Barf fantastisch gaat vinden en dat gun ik haar :) Na heel veel lezen ben ik toch maar gaan beginnen aan het samenstellen van een menu. Pippa is bijna 5 maanden oud en 12 kg.
Welkom Rachel, leuk dat je er bent! En wat gaaf dat je met je Dalmatiër pup wilt gaan BARF'en! Ik heb zelf ook Dalmatiërs :)

12 kg is niet veel voor een bijna 5 maanden oude pup! Is ze een beetje een kleintje qua postuur? Ik denk zelf dat 600 gram per dag aan voer ook een beetje aan de lage kant is. 700 gram per dag gaat er vast ook wel in!
Zou het super fijn vinden als jullie even naar mijn menu zouden willen kijken en eventueel tips / aanpassingen geven. Er is zoveel informatie te vinden, ik zag door de bomen het bos niet meer dus ben gewoon begonnen met samenstellen hihi.

Is het handig om in het begin haar brokken nog te mengen? Ik heb namelijk wel nog een grote zak brokken staan.
Ik zou eerst de brokken op voeren. En zeker geen BARF + brok in 1 maaltijd mengen. Wat je wel kunt doen: de brokken op maken door 's morgens brokken en 's avonds BARF te geven (of andersom).
Pippa heeft net haar eerste kuur gehad voor giardia en ik las dat barf daar ook goed tegen helpt.
Ja. Hoewel giardia zich met koolhydraat voert en koolhydraat ruim voldoende aanwezig is in brok is een koolhydraatvrij dieet helaas geen garantie op geen giardia. Zie inderdaad het topic van Sjoerd, mijn eigen Dalmatiër pup die op vers afgespeend is en hier direct op zelf samengesteld (BARF) is gezet. En toch giardia en het is een strijdt om hem giardia vrij te krijgen. Morgen opnieuw mest insturen naar het Woud voor een nieuwe check... Ik houd mijn adem in!
Alvast bedankt!

Liefs, Rachel


MAANDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR KIPPENNEK
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR KALFSKOPVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR LAMSLEVER
60 GR PENS
EXTRA
ei

DINSDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR PARELHOENKARKAS
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR GEITENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR KONIJNENNIERTJES
60 GR PENS
EXTRA
BANAAN

WOENSDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR KONIJNENKARKAS
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR WILDE GANZENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR KONIJNENNIERTJES
60 GR PENS
EXTRA
SARDINE

DONDERDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR EENDENNEK
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR KANGEROEVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR RUNDERNIER
60 GR PENS
EXTRA
Blauwe bes

VRIJDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR KIPPENNEK
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR GEITENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR KONIJNENNIERTJES
60 GR PENS
EXTRA
banaan

ZATERDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR KONIJNENKARKAS
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR WILDE GANZENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR RUNDERNIER
60 GR PENS
EXTRA
ei

ZONDAG
RAUW VLEESBOT
270 GR EENDENNEK
GROENTEN
60 GR
SPIERVLEES
150 GR KANGEROEVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
60 GR RUNDERNIER
60 GR PENS
EXTRA
yoghurt
OK, hier komt mijn reactie op je menu.

Totdat je pup vrij is van giardia: geen fruit (giardia voedt zich met koolhydraat/suikers en fruit bevat ruim suikers) en geen zuivel (giardia is dol op zuivel).

Verder zie ik bijna alleen nier in je menu en je pup heeft meer nodig aan orgaanvlees (op maandag zie ik dan lever staan). Je pup heeft ook lever en hart nodig. Ongeveer 10% orgaan in totaal dat je onderverdeelt in lever, hart en nier. Dus zeg even ruim 3% van ieder orgaan.

Verder vind ik het er prima uit zien! Gaaf om te zien dat je zo goed je huiswerk hebt gemaakt!

Ik ben met src_esther trouwens eens dat kopvlees niet het beste vlees is om te geven. Vaak is het kwalitatief echt bagger.... (veel vet en kimmels en nauwelijks vlees). Ik zou (indien mogelijk) dit omruilen voor gewoon rundvlees.
Door Pippapup
#3430216
Dankjewel iedereen voor alle tips en het warme welkom :)

@lizzy ik zag voorbij komen dat je dalmatiërs hebt, super leuk! Jij hebt me ook geïnspireerd om aan Barf te beginnen hihi :) Pippa haar moeder is een dalmatiër en haar vader een bodacien. Als ik het goed heb heeft zij 25% bordercollie in haar. Misschien dat ze daarom wat aan de kleine kant is. Ze is wel een van de grootste teefjes uit het nest. Staat mooi hoog op haar poten. #trotsepuppymama ;D

Ik ben van 5% van haar gewicht uitgegaan maar ik heb hem nu verhoogd naar 6% en dan kom ik op 720 gr. Goeie tip om eerst dan overdag brokken te geven en s'avonds barf. Denk dat mijn werk hier ook wel blij mee is haha die zien me al aankomen met mijn bakjes rauw vlees :P

Misschien een domme vraag maar als ik ochtend brokken geef geef ik dan s'avonds de totale 720 gr barf in een keer? Ze krijgt nu 3x per dag brokken. Dus dan brokken ochtend en middag (wel minder dan wat ze nu krijgt) en dan s'avonds 720 gr barf? of is dat te veel?

IK heb meer hart toegevoegd nu in het menu :)

Hoe oud is jouw pup nu? :) en hoe lang heeft die al last van giardia? De dierenarts doet er best luchtig over maar als ik online kijk kom ik alleen maar horror verhalen tegen :'( Ik duim voor je mee dat je goed nieuws krijgt straks! Hebben de rest van de groep er geen last van? Want het is erg besmettelijk toch?

Wauw heel blij dat je aangeeft geen fruit te geven tijden giardia, ik ga hier meteen mee stoppen!

@src_esther Dankjewel voor de tips! ik heb het kangoeroe vlees eruit gehaald en de runderkop vervangen voor rundvlees ;D betere verdeling gemaakt tussen hart, nier en lever. Fruit eruit gehaald. Ik had veel nekken erin zitten omdat ik begrepen had dat dit makkelijker zou zijn voor pups. Heb dat ook aangepast nu :)

Ik stuur hieronder weer even het menu maar dan aangepast. Mochten jullie nog een toevoeging of verandering hebben hoor ik dat graag :)

Oja en waar bestellen jullie je vlees en hoeveel eieren mag een pup per week? ik dacht namelijk eerst maar 1.

Nogmaals bedankt!

MAANDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR KIPPENNEK
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR RUNDVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR LAMSLEVER
70 GR PENS
EXTRA
ei

DINSDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR PARELHOENKARKAS
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR GEITENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR KONIJNENNIERTJES
70 GR PENS
EXTRA
WALNOTEN

WOENSDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR KONIJNENKARKAS
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR WILDE GANZENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR RUNDERHART
70 GR PENS
EXTRA
SARDINE

DONDERDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR EENDENLIJF
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR GEITENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR RUNDERHART
70 GR PENS
EXTRA
WALNOTEN

VRIJDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR KIPPENRUGGEN
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR GEITENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR KONIJNENNIERTJES
70 GR PENS
EXTRA
SARDINE

ZATERDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR KONIJNENKARKAS
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR WILDE GANZENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR RUNDERLEVER
70 GR PENS
EXTRA
ei

ZONDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR EENDENVLEUGEL
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR LAMSVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR RUNDERHART
70 GR PENS
EXTRA
WALNOTEN
Door Pippapup
#3430217
Aaaah ik zie nu net je foto! van een knapperd ;D

Hier is pip 5 weken geleden, heb even geen recente foto op mijn laptop en mijn telefoon is leeg haha ;)
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-07-25 om 22.30.38.png
Schermafbeelding 2021-07-25 om 22.30.38.png (1.9 MiB) 3209 keer bekeken
Door Lizzy
#3430225
Pippapup schreef: zo 25 jul 2021, 22:29 Dankjewel iedereen voor alle tips en het warme welkom :)

@lizzy ik zag voorbij komen dat je dalmatiërs hebt, super leuk! Jij hebt me ook geïnspireerd om aan Barf te beginnen hihi :) Pippa haar moeder is een dalmatiër en haar vader een bodacien. Als ik het goed heb heeft zij 25% bordercollie in haar. Misschien dat ze daarom wat aan de kleine kant is. Ze is wel een van de grootste teefjes uit het nest. Staat mooi hoog op haar poten. #trotsepuppymama ;D
Ahaaa! Dat zal de reden zijn dat ze wat minder zwaar gebouwd is denk ik! Wat is een Bodacien? Ze is schattig trouwens (ik zag net de foto hieronder)!
Ik ben van 5% van haar gewicht uitgegaan maar ik heb hem nu verhoogd naar 6% en dan kom ik op 720 gr. Goeie tip om eerst dan overdag brokken te geven en s'avonds barf. Denk dat mijn werk hier ook wel blij mee is haha die zien me al aankomen met mijn bakjes rauw vlees :P
Ja, voor een actief ras als dit is 6% echt een goed idee.
Misschien een domme vraag maar als ik ochtend brokken geef geef ik dan s'avonds de totale 720 gr barf in een keer? Ze krijgt nu 3x per dag brokken. Dus dan brokken ochtend en middag (wel minder dan wat ze nu krijgt) en dan s'avonds 720 gr barf? of is dat te veel?
Nee, stel je geeft 50% brok en 50% BARF, dan geef je dus 's avonds geen 720 gram BARF maar 360 gram BARF, de helft dus.
IK heb meer hart toegevoegd nu in het menu :)
Super! En ik zie nu ook 2 keer lever op het menu.
Hoe oud is jouw pup nu? :) en hoe lang heeft die al last van giardia? De dierenarts doet er best luchtig over maar als ik online kijk kom ik alleen maar horror verhalen tegen :'( Ik duim voor je mee dat je goed nieuws krijgt straks! Hebben de rest van de groep er geen last van? Want het is erg besmettelijk toch?
Sjoerd was 14 weken toen we giardia vaststelde bij hem. Hij is nu 24 weken. Ja, veel mensen (en dus ook dierenartsen) doen er heel luchtig over. En ik heb me ook nooit druk gemaakt om giardia. Tot nu :-X . De rest van de groep heeft nergens last van. Die zijn tussentijds ook getest en negatief. De gemiddelde gezonde volwassen hond heeft ook eigenlijk geen last van giardia of raakt zelfs niet eens besmet. De hele groep behandelen (zonder dat zij klachten hebben) wordt door de beste parasitoloog van Nederland ook ten zeerste afgeraden (omdat dit alleen maar resistentie in de hand werkt).
Wauw heel blij dat je aangeeft geen fruit te geven tijden giardia, ik ga hier meteen mee stoppen!
Ja, giardia voedt zich vooral met koolhydraat. En daarom is het toch wel raadzaam om die brokken zo snel mogelijk te lozen.... (desnoods doneren aan het asiel?).
@src_esther Dankjewel voor de tips! ik heb het kangoeroe vlees eruit gehaald en de runderkop vervangen voor rundvlees ;D betere verdeling gemaakt tussen hart, nier en lever. Fruit eruit gehaald. Ik had veel nekken erin zitten omdat ik begrepen had dat dit makkelijker zou zijn voor pups. Heb dat ook aangepast nu :)
Ja, nekken zijn makkelijk voor pups maar zo makkelijk dat ze ze vaak in 1 keer inslikken :biggrin2:
Ik stuur hieronder weer even het menu maar dan aangepast. Mochten jullie nog een toevoeging of verandering hebben hoor ik dat graag :)
Het ziet er kei-goed uit!! Zo leuk dit, zo'n mooi menu!!
Oja en waar bestellen jullie je vlees en hoeveel eieren mag een pup per week? ik dacht namelijk eerst maar 1.
Eén a twee eieren per week is ook prima voor de pup!
Mijn vlees komt echt overal en nergens vandaan. Ja, bij betrouwbare adressen natuurlijk maar kip (biologisch) haal ik in Eindhoven, rundvlees (bio) in Elburg, etc. Veel bestel ik ook bij Floris24 (zie hier in de vraag en aanbod). En bij Rita (nikèdog2000 in vraag & aanbod). Bij dogmeat is het ook heel goed bestellen (zie banner onderin het forum). En zo scharrelen we onze adresjes een beetje bij elkaar.
Nogmaals bedankt!

MAANDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR KIPPENNEK
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR RUNDVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR LAMSLEVER
70 GR PENS
EXTRA
ei

DINSDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR PARELHOENKARKAS
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR GEITENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR KONIJNENNIERTJES
70 GR PENS
EXTRA
WALNOTEN

WOENSDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR KONIJNENKARKAS
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR WILDE GANZENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR RUNDERHART
70 GR PENS
EXTRA
SARDINE

DONDERDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR EENDENLIJF
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR GEITENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR RUNDERHART
70 GR PENS
EXTRA
WALNOTEN

VRIJDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR KIPPENRUGGEN
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR GEITENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR KONIJNENNIERTJES
70 GR PENS
EXTRA
SARDINE

ZATERDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR KONIJNENKARKAS
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR WILDE GANZENVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR RUNDERLEVER
70 GR PENS
EXTRA
ei

ZONDAG
RAUW VLEESBOT
324 GR EENDENVLEUGEL
GROENTEN
72 GR
SPIERVLEES
180 GR LAMSVLEES
ORGAANVLEES INCLUSIEF PENS
70 GR RUNDERHART
70 GR PENS
EXTRA
WALNOTEN
Nou, houd ons op de hoogte hoe het gaat!! Succes!!
Door Pippapup
#3430245
Hoi 🤗

“ Ahaaa! Dat zal de reden zijn dat ze wat minder zwaar gebouwd is denk ik! Wat is een Bodacien? Ze is schattig trouwens (ik zag net de foto hieronder)!”

Een bodacion is een kruising tussen een dalmatiër en een bordercollie 😃 haar vader is 50/50.

“ Ja, voor een actief ras als dit is 6% echt een goed idee. ”

Top dan hou ik dat aan 😎👍🏻

“ Sjoerd was 14 weken toen we giardia vaststelde bij hem. Hij is nu 24 weken. Ja, veel mensen (en dus ook dierenartsen) doen er heel luchtig over. En ik heb me ook nooit druk gemaakt om giardia. Tot nu :-X . De rest van de groep heeft nergens last van. Die zijn tussentijds ook getest en negatief. De gemiddelde gezonde volwassen hond heeft ook eigenlijk geen last van giardia of raakt zelfs niet eens besmet. De hele groep behandelen (zonder dat zij klachten hebben) wordt door de beste parasitoloog van Nederland ook ten zeerste afgeraden (omdat dit alleen maar resistentie in de hand werkt).”

Owjeej wat een ellende al zolang 😱 gelukkig heeft de rest nergens last van. Ik ben heel benieuwd, ik moet over 7 dagen de 2e kuur. Of ze er dan vanaf is 🙏🏻 Ben je ook continu alles aan het wassen? Ontlasting alweer ingestuurd? Hoop echt dat hij er vanaf is ❤️

“ Ja, giardia voedt zich vooral met koolhydraat. En daarom is het toch wel raadzaam om die brokken zo snel mogelijk te lozen.... (desnoods doneren aan het asiel?).”

Nou dan ga ik gewoon beginnen mrt de helft brok en de helft barf en dan de brokken zsm doneren zodra ik merk dat ze barf lekker meteen opeet. Bij jullie opstart problemen nog gehad? Dat ze het niet meteen opeten? Je kan het moeilijk een tijdje in de voetbak laten liggen 🙊

“ Super! En ik zie nu ook 2 keer lever op het menu.”
👍🏻😃

“ Ja, nekken zijn makkelijk voor pups maar zo makkelijk dat ze ze vaak in 1 keer inslikken :biggrin2:

Haha oké 💪🏻

“Het ziet er kei-goed uit!! Zo leuk dit, zo'n mooi menu!!”

Jeeej dankjewel 😍 heel blij met jullie hulp!

“ Eén a twee eieren per week is ook prima voor de pup!
Mijn vlees komt echt overal en nergens vandaan. Ja, bij betrouwbare adressen natuurlijk maar kip (biologisch) haal ik in Eindhoven, rundvlees (bio) in Elburg, etc. Veel bestel ik ook bij Floris24 (zie hier in de vraag en aanbod). En bij Rita (nikèdog2000 in vraag & aanbod). Bij dogmeat is het ook heel goed bestellen (zie banner onderin het forum). En zo scharrelen we onze adresjes een beetje bij elkaar. ”

Thnx ga ik daar even naar kijken 😃 top dan geef ik 2 eieren want die vind ze heerlijk 🥰

“ Nou, houd ons op de hoogte hoe het gaat!! Succes!!”

Ga ik zeker doen 🤗 nogmaals bedankt voor alle tips 💪🏻
Door Lizzy
#3430269
Pippapup schreef: ma 26 jul 2021, 18:14 Hoi 🤗

“ Ahaaa! Dat zal de reden zijn dat ze wat minder zwaar gebouwd is denk ik! Wat is een Bodacien? Ze is schattig trouwens (ik zag net de foto hieronder)!”

Een bodacion is een kruising tussen een dalmatiër en een bordercollie 😃 haar vader is 50/50.
Ah zo! Pippa is dus 25% Bordercollie!
“ Ja, voor een actief ras als dit is 6% echt een goed idee. ”

Top dan hou ik dat aan 😎👍🏻

“ Sjoerd was 14 weken toen we giardia vaststelde bij hem. Hij is nu 24 weken. Ja, veel mensen (en dus ook dierenartsen) doen er heel luchtig over. En ik heb me ook nooit druk gemaakt om giardia. Tot nu :-X . De rest van de groep heeft nergens last van. Die zijn tussentijds ook getest en negatief. De gemiddelde gezonde volwassen hond heeft ook eigenlijk geen last van giardia of raakt zelfs niet eens besmet. De hele groep behandelen (zonder dat zij klachten hebben) wordt door de beste parasitoloog van Nederland ook ten zeerste afgeraden (omdat dit alleen maar resistentie in de hand werkt).”

Owjeej wat een ellende al zolang 😱 gelukkig heeft de rest nergens last van. Ik ben heel benieuwd, ik moet over 7 dagen de 2e kuur. Of ze er dan vanaf is 🙏🏻 Ben je ook continu alles aan het wassen? Ontlasting alweer ingestuurd? Hoop echt dat hij er vanaf is ❤️
Ja, ik ben continue alles aan het wassen en het huis en auto schoon aan het maken. Ik heb zelfs een UV-C lamp aangeschaft om de plaatsen te "ontsmetten" waar ik niet kan schoonmaken met gekookt water/stoom of een ontsmettingsmiddel (al mijn kamerplanten zijn dood, hoewel ik ze steeds achter een schermpje heb gezet tijdens het gebruik van de lamp!).


Nee, geen opstartproblemen gehad maar ja, mijn pups waren altijd met vers afgespeend bij de fokker/bij mijzelf. In de regel eten ze het heel graag op. Vleesbot is vaak wennen. Ik raad je ook aan het vleesbot in de eerste tijd goed te bewerken (plat te slaan) met een (vlees)hamer of bijltje.


Leuk! Ik ben heel benieuwd!
Door Pippapup
#3430493
Hoi hoi 😃

Hier even een update:

Gister al het vlees binnen gekregen en mag mezelf nu wel de naam slager geven hahaah mijn hele vriezer zit vol 😎💪🏻

Ik heb mijn vlees uiteindelijk besteld bij http://rebels-petfood.nl/ 😃 super goed geholpen en ben nog gebeld of ik nog vragen had of hulp nodig had. Kreeg nog wat goede tips 💪🏻 Hele goede service 🥰

Vanochtend meteen begonnen met haar eerste barf maaltijd en WAUW wat vond ze die geweldig 😍 alles op!!!

Had de totale portie eigenlijk in 3e gedeeld. Ochtend / middag / avond. Nadat ze haar eerste portie op had had ik haar de helft gegeven van de middag portie om te kijken of ze dit ook nog op ging eten. Een klein beetje en daarna wilde ze een kippennekje gaan begraven in huis 😂

Ik heb vandaag toch maar geprobeerd 2 porties eten te geven. Kijken hoe ze daar op reageerd want ik denk niet dat mijn werk het fijn vind als ik haar rauw vlees ga geven in de showroom vol
Met kleding 🙊

Ze had vanmiddag op werk even moeite dat ze geen middag eten kreeg had ik het idee dus toen had ik haar een botje gegeven 🥰

Komen nu net thuis en ze had binnen 5 min haar hele bak leeg gegeten 🤩 wat geweldig om haar zo te zien genieten! Ik haal straks haar portie voor morgen eruit. Ben heel benieuwd hoe ze die vind.

Het is echt geweldig om te zien dat ze helemaal enthousiast haar bench in rent omdat ze weet dat het etenstijd is. Haar brokken hebben haar nooit echt zo geboeid en nu zit ze te smullen 😍 hoop dat dat zo blijft.

Oo oeps ze ligt net te spelen op haar kleed en spuugt alles uit 🙈 eet het wel meteen weer op 🤣💪🏻 Denk dat het verstandig is dat ik haar na het eten meteen even laat slapen in de bench 🤪 ipv laten spelen en rollen met haar speelgoedeend 😅 weer wat geleerd.

Groetjes

Rachel & Pip
Door Pippapup
#3430494
Hier nog even wat foto’s 🥰
Bijlagen
7A8CFEC0-2F40-4B1D-AAC5-50754A7629C4.jpeg
7A8CFEC0-2F40-4B1D-AAC5-50754A7629C4.jpeg (2.07 MiB) 2822 keer bekeken
1B1A4FAC-49CE-4B4F-BD5C-3A85B3B04A7A.jpeg
1B1A4FAC-49CE-4B4F-BD5C-3A85B3B04A7A.jpeg (828.99 KiB) 2822 keer bekeken
05502254-FD40-47BD-9EE4-1B0BB7AEC1D3.jpeg
05502254-FD40-47BD-9EE4-1B0BB7AEC1D3.jpeg (2.76 MiB) 2822 keer bekeken
Door Pippapup
#3430497
Heerlijk 😍 ik heb het bericht voor de foto’s een hele update gegeven 🤗 ze ging alleen net zelf met een knuffel spelen en toen kwam alles er weer uit. Ze af het wel meteen op 🤣 heb haar naar de bench begeleid, die ligt nu in coma 😴❤️
Door Pippapup
#3430505
Goodmorning 😃

As we speak zit pippa lekker te smullen van barf maaltijd nr2. Schrok wel heel even toen een stukje parelhoenkarkas bleef hangen bij haar 😨 (van te voren klein gemaakt en plat geslagen) ik weet dat dat kan gebeuren maar dat was wel even spannend. Ze spuugde het uit en had daarna door dat ze er echt goed op moest kauwen. Ze zit nu op een iets groter stuk rustig te kauwen. Eerst weer kokhalzen en daarna ging het goed. Pfff die karkassen vind ik wel spannend hoor Hahah 🤣
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door