Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3430506
Ja, dat is ook spannend. En pup moet aan haar nieuwe eten wennen. Maar dat komt goed hoor. Kijk, het is goed gegaan :-*

Misschien moet je het karkas ook niet klein slaan. Je kunt het plat slaan en toch heel laten. Of misschien moet je dat zelfs ook niet doen. Mijn pup : daar doe ik dat niet bij want hij kauwt veel beter op een groter en heel karkas als op plat geslagen karkassen.
Door Pippapup
#3430532
Hi Lizzy,

Vandaag de 3e dag barf en ze zit weer te genieten ;D Heb het karkas nu gewoon heel gelaten en dat gaat veel beter :-* Het was even zoeken voor haar maar ze had het al snel door haha ben echt trots! Tot nu toe heeft ze alle dagen alles opgegeten en niks laten staan. Helemaal enthousiast als ze ziet dat ik haar maaltijd ga maken. Gister avond had ze na haar maaltijd meteen in huis geplast hoorde ik van mijn vriend. Misschien uit enthousiasme/spanning? Haar ontlasting begint alweer beter van kleur te worden en harder. Ik ga haar aankomende week wegen want dan moet ze ook haar 2e kuur voor giardia. Ben benieuwd hoeveel ze nu weegt en of ik haar gram per dag al moet verhogen volgende week :) Net haar eten op en nu tijd voor een dutje hihi
Door Lizzy
#3430546
Pippapup schreef: ↑zo 01 aug 2021, 09:24 Hi Lizzy,

Vandaag de 3e dag barf en ze zit weer te genieten ;D Heb het karkas nu gewoon heel gelaten en dat gaat veel beter :-* Het was even zoeken voor haar maar ze had het al snel door haha ben echt trots! Tot nu toe heeft ze alle dagen alles opgegeten en niks laten staan. Helemaal enthousiast als ze ziet dat ik haar maaltijd ga maken. Gister avond had ze na haar maaltijd meteen in huis geplast hoorde ik van mijn vriend. Misschien uit enthousiasme/spanning? Haar ontlasting begint alweer beter van kleur te worden en harder. Ik ga haar aankomende week wegen want dan moet ze ook haar 2e kuur voor giardia. Ben benieuwd hoeveel ze nu weegt en of ik haar gram per dag al moet verhogen volgende week :) Net haar eten op en nu tijd voor een dutje hihi
Kijk! Hartstikke goed! Ik ben ook echt trots op haar en op jou.

Ja, dat zou kunnen hoor, dat ze even moet resetten door de overschakeling naar zulk ander voer.

Dit is de 2de keer dat je 5 dagen Panacur gaat geven? Sjoerd was trouwens niet giardia-vrij dus ik sta een beetje op het punt om het bijltje er bij neer te gooien qua het proberen van een natuurlijke behandeling en er dus voor de 2de keer (derde keer dus eigenlijk) Panacur te geven :-\ . Ik hoop dat jij meer geluk hebt met Pippa!
Door Pippapup
#3430574
Aah dankjewel πŸ€— ben blij dat het zo goed gaat en dat ze er zo van geniet 😍 en zo dankbaar voor jullie hulp en tips!

Ze heeft niet meer geplast in huis dus zal wel even haar enthousiasme zijn geweest πŸ˜‚

Ja klopt ze heeft 10 dagen rust gehad en dan moest ze haar tweede kuur. Ben benieuwd πŸ™πŸ» Wat balen dat De uitslag van Sjoerd positief was op giardia 😣 snap helemaal dat je er klaar mee bent.
Hoop dat de kuur dit keer werkt voor hem πŸ’‹
Bijlagen
CB798C60-D858-4779-9724-374D0A967104.jpeg
CB798C60-D858-4779-9724-374D0A967104.jpeg (1.92 MiB) 2945 keer bekeken
5D0A5D32-F525-43F2-946C-97C4C8029092.jpeg
5D0A5D32-F525-43F2-946C-97C4C8029092.jpeg (2.92 MiB) 2945 keer bekeken
Door Lizzy
#3430708
Pippapup schreef: ↑zo 01 aug 2021, 19:07 Aah dankjewel πŸ€— ben blij dat het zo goed gaat en dat ze er zo van geniet 😍 en zo dankbaar voor jullie hulp en tips!

Ze heeft niet meer geplast in huis dus zal wel even haar enthousiasme zijn geweest πŸ˜‚

Ja klopt ze heeft 10 dagen rust gehad en dan moest ze haar tweede kuur. Ben benieuwd πŸ™πŸ» Wat balen dat De uitslag van Sjoerd positief was op giardia 😣 snap helemaal dat je er klaar mee bent.
Hoop dat de kuur dit keer werkt voor hem πŸ’‹
Ohwww, wat een dotje zeg :smitten:

Gelukkig dat ze niet meer in huis geplast heeft. Het zal inderdaad haar enthousiasme zijn geweest!

Ik hoop dat ze hierna giardia vrij is. Ga je het laten testen bij Het Woud?
Door Pippapup
#3430742
Dankjewel πŸ₯°πŸ€—

Nee ze heeft niet meer in huis geplast πŸ’ͺ🏻

Vanmorgen voor het eerst gespuugd in de bench. Dit was om 6:00 voordat ze eten had gehad. Heel klein beetje met een botje. at ze daarna gewoon weer op πŸ™ˆπŸ˜‚ ze had gister een hele drukke dag, misschien kwam het daardoor.

Merk wel dat ik door heb wat ik haar moet geven per dag. Dus pak uit de vriezer dan net wat ik tegen kom. Ik zorg er wel voor dat ze elke dag verschillende soorten dieren krijgt. Dat lijkt mij ook goed toch of moet ik precies het schema aanhouden? Moet alles even goed Stickeren of met een stift er goed op schrijven. Had nu alles heel suf met pen gedaan, kan het gelukkig net nog lezen πŸ˜‚

Verder gaat het hier heel goed πŸ˜ƒ ze geniet elke dag van haar eten. Vandaag is de 3e dag van haar kuur. Dan lever ik maandag haar πŸ’© in bij de DA πŸ™πŸ» Hoop echt dat het dan over is.

Ze woog deze week alweer 13,5 kg πŸ˜ƒ is het verstandig haar totale dag menu wat te verhogen?

Hoe gaat het met Sjoerd?

Xxx
Door Lizzy
#3431041
Pippapup schreef: ↑do 05 aug 2021, 07:10 Dankjewel πŸ₯°πŸ€—

Nee ze heeft niet meer in huis geplast πŸ’ͺ🏻

Vanmorgen voor het eerst gespuugd in de bench. Dit was om 6:00 voordat ze eten had gehad. Heel klein beetje met een botje. at ze daarna gewoon weer op πŸ™ˆπŸ˜‚ ze had gister een hele drukke dag, misschien kwam het daardoor.
Dat kan. Kan ook door het overschakelen komen. Het is allemaal even wennen.
Merk wel dat ik door heb wat ik haar moet geven per dag. Dus pak uit de vriezer dan net wat ik tegen kom. Ik zorg er wel voor dat ze elke dag verschillende soorten dieren krijgt. Dat lijkt mij ook goed toch of moet ik precies het schema aanhouden? Moet alles even goed Stickeren of met een stift er goed op schrijven. Had nu alles heel suf met pen gedaan, kan het gelukkig net nog lezen πŸ˜‚
Nee hoor, je hoeft je niet aan het schema te houden. Zolang je spiervlees maar spiervlees, orgaanvlees orgaanvlees en vleesbot maar vleesbot is. En er ook genoeg afwisseling in je menu blijft zitten.
Verder gaat het hier heel goed πŸ˜ƒ ze geniet elke dag van haar eten. Vandaag is de 3e dag van haar kuur. Dan lever ik maandag haar πŸ’© in bij de DA πŸ™πŸ» Hoop echt dat het dan over is.

Ze woog deze week alweer 13,5 kg πŸ˜ƒ is het verstandig haar totale dag menu wat te verhogen?

Hoe gaat het met Sjoerd?

Xxx
Ik woog Sjoerd 1 keer per week en paste 1 keer per week de hoeveelheid voer aan. Wel met de ogen blijven voeren. Want als ze gewoon lekker puppy-stevig is (dat vind ik: niet dit maar wel een klein speklaagje) dan hoef je nog niet te gaan ophogen.

Met Sjoerd gaat het niet zo lekker. Sinds de start van de Panacur heeft hij gewoon iedere dag diarree. We zitten nu in de pauze-dagen en ook diarree. Vrijdag krijgt hij opnieuw 5 dagen Panacur.
 Terug naar β€œVragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door