Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#3427176
Misschien een rare vraag maar Jena (1 van mijn honden en vriendinnetje van Joep de hond waarover ik eerder gepost heb) is allergisch voor rundereiwit; zou buffelmozzarella veilig zijn om te geven(stukje geven tijdens het koken) of zou buffel teveel verwant zijn aan rund?
Door eelke
#3427184
Poeh, ik zou het risico niet willen nemen. Waarom zou je het willen? Er zit vaak veel zout in kaas, ik weet niet hoe dat bij mozzarella zit.

Mocht je het toch willen (ik stop wel eens een pil in een plakje kaas) kun je beter geit of schaap nemen, dat is echt een ander dier.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3427191
Buffel is verwand aan koe. Maar de vraag is of een allergie voor rund ook een allergie voor melk inhoudt...

Maar in stel me dezelfde vraag als Eelke, waarom zou je't willen?
Door Lizzy
#3427197
Miekie schreef: di 01 jun 2021, 19:49 Misschien een rare vraag maar Jena (1 van mijn honden en vriendinnetje van Joep de hond waarover ik eerder gepost heb) is allergisch voor rundereiwit; zou buffelmozzarella veilig zijn om te geven(stukje geven tijdens het koken) of zou buffel teveel verwant zijn aan rund?
Volgens mij zijn beide uit de familie Bovinae. De kans dat de hond allergisch is lijkt me daarom wel aanwezig. Maar ik zou het niet uit proberen. Toch niet echt gezond ook, zuivel.
Door Lizzy
#3427205
Het wordt dus een kwestie van uitproberen. Ik weet niet hoe ernstig de allergie is maar als die pittig is: nam ik zeker geen risico's.
Door Lizzy
#3427317
Miekie schreef: do 03 jun 2021, 19:39 Ik wil het risico ook niet persé nemen hoor, maar vroeg het me gewoon af ;)
Nee OK. Ik bedoelde meer "als de allergie zich uit in 1 keer dunne poep, dan kun je het altijd proberen maar als je hond 3 weken jeuk heeft als zij/hij iets verkeerds heeft gegeten, dan zou ik het risico niet nemen". Snap je wat ik bedoel? Het hangt dus van de ernst van de allergie af of ik het zou gokken of niet.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#3427566
Een keertje spuitpoep had ik ook idd nog wel aangedurfd maar bij Jena betekent het dan meteen een week hele erge jeuk als ze er niet tegen zou kunnen, dus ik gok het er dan maar niet op
Door Lizzy
#3427658
Miekie schreef: di 08 jun 2021, 12:26 Een keertje spuitpoep had ik ook idd nog wel aangedurfd maar bij Jena betekent het dan meteen een week hele erge jeuk als ze er niet tegen zou kunnen, dus ik gok het er dan maar niet op
Nee, ik geef je groot gelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door