Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Romb
#3425322
Hallo,

Weet er iemand van jullie als de visolie van Holland en Barrett goed is en gegeven mag worden aan honden ?πŸ˜ŠπŸΎπŸ€

Alvast bedankt
Door Lizzy
#3425329
Romb schreef: ↑vr 30 apr 2021, 08:18 Hallo,

Weet er iemand van jullie als de visolie van Holland en Barrett goed is en gegeven mag worden aan honden ?πŸ˜ŠπŸΎπŸ€

Alvast bedankt
Ik weet het niet en ik denk dat niemand het weet. Het punt is dat Holland & Barrett niks zegt over de kwaliteit van hun visolie en niks zegt over hoe de visolie gezuiverd is. Je kunt nog eens proberen om een rapport op te vragen bij Holland & Barrett (mijn ervaring is dat die poging zinloos is maar je weet maar nooit).

Zelf ben ik uiterst kritisch op visolie. Omdat slechte kwaliteit visolie slechter is als geen visolie. En voor mij komen er maar een paar merken in aanmerking. Ik heb een tijd geleden een heel stuk over visolie en de merken geschreven. Misschien interessant voor je:

viewtopic.php?f=8&t=137276&p=3366009&hi ... r#p3366009

Voor mij valt Holland & Barrett dus af omdat ik eigenlijk zeker weet dat het niet in Triglyceride vorm is. En ik ook niks geen rapporten kan vinden over de vervuiling van de olie. Ik wissel daarom zelf nog steeds af tussen Nordics Natural (zonder vitamine D!), Royal Green en algen olie van Testa.
Door Romb
#3425332
Dankjewel voor je uitgebreide info !! Wat zou jij dan aanraden om te geven aan een hond voor de ondersteuning van de hersenen ? En voor een hond die slecht in haar vacht staat na haar sterilisatie? 😊
Gebruikersavatar
Door pike
#3425338
Romb schreef: ↑vr 30 apr 2021, 09:06 Dankjewel voor je uitgebreide info !! Wat zou jij dan aanraden om te geven aan een hond voor de ondersteuning van de hersenen ? En voor een hond die slecht in haar vacht staat na haar sterilisatie? 😊
Voor de hersenen? Wat mankeert je hond? Mijn hond met idiopatische epileptie krijgt daarvoor (naast medicatie) op advies van de neuroloog MCT-olie van Nutricia. 2x daags 7 ml (bij ca. 18 kg lichaamsgewicht). Er zijn meer merken te koop maar de verhouding van de vetzuren verschilt dus ik heb nooit een ander merk dan dit gegeven. Het schijnt bewezen werkzaam te zijn.
Door Lizzy
#3425340
Romb schreef: ↑vr 30 apr 2021, 09:06 Dankjewel voor je uitgebreide info !! Wat zou jij dan aanraden om te geven aan een hond voor de ondersteuning van de hersenen ? En voor een hond die slecht in haar vacht staat na haar sterilisatie? 😊
Omega 3 vetzuren (in visolie) hebben ook een positieve uitwerking op de hersenen. Dus de beste visolie die je kunt betalen is geschikt. Tenzij er echt een ander probleem is met de hersenen, dan zie je hieronder een tip van Pike.

Een hond die slecht in de vacht zit kan baat hebben bij visolie en bij borage olie. Borage olie bevat gamma-linoleenzuur en dat heeft een positieve werking op hormonen en de huid. Wat extra vitamine E in de vorm van tarwekiemolie kan ook goed helpen bij vachtproblemen (moet je hond niet allergisch zijn voor granen natuurlijk).
Door Romb
#3425344
Mijn hond is gemakkelijk overprikkeld en stress gevoelig de homeopathie gaf mij het advies om haar wat visolie bij te geven. En moet wel zeggen dat ik wat verschil zie aan haar gedrag en iets minder nerveus.

Bedankt voor jullie reactie en hulp alvast 😊😊
 Terug naar β€œVragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door