Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3425090
Hoi

Mijn teef is dus 7 weken drachtig, nu lees ik overal dat ze niet teveel calcium mag hebben de laatste weken. Ik voer KVV en afgelopen maanden lammeren. Ik krijg alle dood geboren lammetjes en die later dood gaan tot een kilo of 15 mee.

Kan ik haar dit gewoon blijven geven? Gaat om koppen, en lamsbouten hoofdzakelijk.
#3425143
De laatste 2 a 3 weken van de dracht ga je meer geconcentreerd voer voeren zoals spiervlees, eieren, lever, niertjes, hart, hersenen, etc. Deze voedingsstoffen promoten de groei van de pups. Je gaat ook minder vleesbotten geven, tot ongeveer 30% van het totaal aan voeding. Geef geen grote botten meer (deze verteren te lastig voor de drachtige teef). Geef ook minder groente en fruit. Zo'n 5% groenten en fruit is genoeg.

Geef in de laatste week van de dracht nog minder vleesbot, 25% (en geen grote botten meer!), voer ook minder groenten en fruit en geef meer vlees, eieren, lever, nieren, hersenen, lijnzaadolie, etc (geconcentreerd voedsel).

====

Ik zou dat dus niet voeren nee. Links of rechtsom zijn dat grote botten, ook al zijn ze van jonge diertjes. Even wachten tot na de bevalling ermee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door