Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#3423515
Dat is een hele tijd geleden dat ik hier was 😊 door omstandigheden jaren geen Barf meer gevoerd.
Met de nieuwe pup wil ik toch weer eens gaan kijken, om in ieder geval 2 dagen te gaan Barfen.
Ik wil beginnen met kippennekken.
De andere dagen eet hij Bandit/CV/CB/HB. + vis en de nodige toevoegingen.
Hij eet 300 gr per dag.
Wat adviseren jullie om hier bij te geven? iets van orgaan wat mogelijk niet in de KVV zit, of het bij 1 diersoort houden, dus kippen orgaan /spiervlees erbij
?
Door Lizzy
#3423518
RuBep schreef: wo 07 apr 2021, 01:36 Dat is een hele tijd geleden dat ik hier was 😊 door omstandigheden jaren geen Barf meer gevoerd.
Met de nieuwe pup wil ik toch weer eens gaan kijken, om in ieder geval 2 dagen te gaan Barfen.
Ik wil beginnen met kippennekken.
De andere dagen eet hij Bandit/CV/CB/HB. + vis en de nodige toevoegingen.
Hij eet 300 gr per dag.
Wat adviseren jullie om hier bij te geven? iets van orgaan wat mogelijk niet in de KVV zit, of het bij 1 diersoort houden, dus kippen orgaan /spiervlees erbij
?
Ik zou voor een diersoort gaan dat niet in je KVV zit. Dus bijv. kwartel ofzo (dat is klein en zacht). Want kippennek, ja, kip zit al in die KVV's. Dus dat voegt eigenlijk niks toe. En kwartel is zeer geschikt voor pups. En qua vlees eigenlijk idem. Probeer een vleessoort te zoeken van een diersoort dat niet of minder vaak in je KVV zit. En idem met orgaan eigenlijk. En het is ook leuk om op zo'n dag een beetje groenten te geven. Gekookt of rauw gepureerd.
Door Elizaw
#3423597
Kip komt in zijn menu maar eens per week voor, van Bandit. De overige dagen zijn enkelvoudige kvv's zonder kip (als ik het goed op mijn vizier heb)
Dus 1 dagje Barf met kip ipv de Bandit Kip dacht ik.
en dan de volgende stap een kwartel, het liefst compleet met orgaan.
Vind het lastig te bepalen welk orgaan nu niet in de KVV zit, omdat het er gewoonweg niet altijd op staat, ja dan staat er eendenorganen..maar wat?
Ei krijgt hij ook en groentes ook voldoende.
Door Lizzy
#3423627
Elizaw schreef: do 08 apr 2021, 18:34 Kip komt in zijn menu maar eens per week voor, van Bandit. De overige dagen zijn enkelvoudige kvv's zonder kip (als ik het goed op mijn vizier heb)
Dus 1 dagje Barf met kip ipv de Bandit Kip dacht ik.
en dan de volgende stap een kwartel, het liefst compleet met orgaan.
Vind het lastig te bepalen welk orgaan nu niet in de KVV zit, omdat het er gewoonweg niet altijd op staat, ja dan staat er eendenorganen..maar wat?
Ei krijgt hij ook en groentes ook voldoende.
Bij eend mag je er vanuit gaan dat het om hart en lever gaat. Want niertjes..... Die zijn zo klein, volgens mij kunnen ze dat niet apart er in stoppen.

Qua orgaanvlees zou ik gewoon rekenen op 10% orgaan zoals hart, nier en lever. Dat is voldoende. En dan maakt het niet zo uit wat ze in de KVV's stoppen, jij zit dan in jouw deel goed. En als zij eend orgaan gebruiken, gebruik jij dan lam of geit.
Door Elizaw
#3423926
oke, bedankt, gaan we eens kijken of we zo een dagje Barf kunnen inplannen.
Vind de combinatie KVV/Barf lastiger dan alleen Barf, tenminste zo is mijn gevoel, maar is alweer een tijd terug dat ik Barf gaf :)
Door Lizzy
#3423955
Elizaw schreef: zo 11 apr 2021, 13:25 oke, bedankt, gaan we eens kijken of we zo een dagje Barf kunnen inplannen.
Vind de combinatie KVV/Barf lastiger dan alleen Barf, tenminste zo is mijn gevoel, maar is alweer een tijd terug dat ik Barf gaf :)
Op zich hoeft het niet lastig te zijn. Het hangt er vanaf hoe vaak je zelf samengestelde maaltijden geeft. Als dat 1 dag in de week is: dan moet je je geen zorgen maken. Dan geef je wat vleesbot, vlees en wat groenten. Ofzo. Komt niet zo krap. En als je vaker zelf wilt samenstellen, kun je gewoon een vast menuutje maken en de percentages gebruiken zoals je dat ook zou doen als je 100% BARF zou geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door