Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Thiazzz
#3421479
Na een tijdje hier gelezen te hebben dacht ik, goh laat ik is beginnen met barf.
Nu heb ik een pakket genomen bij oervoer om is te kijken hoe het mij/ Morris (onze dwerg teckel) het bevalt.
Nu heb ik zojuist het pakket binnen gekregen van oervoer maar tot mijn verbazing zit er 75% gemalen “worsten” bij. En het orgaanvlees zit wel per soort verpakt maar wel bevroren aan elkaar :D .
Concreet is mijn vraag, hebben meer dit pakket van oervoer en hoe portioneren jullie dit dan.
Morris is een dwerg teckel van 5 kilo dus kleine porties.
Door Lizzy
#3421505
Thiazzz schreef: do 11 mar 2021, 20:00 Na een tijdje hier gelezen te hebben dacht ik, goh laat ik is beginnen met barf.
Nu heb ik een pakket genomen bij oervoer om is te kijken hoe het mij/ Morris (onze dwerg teckel) het bevalt.
Nu heb ik zojuist het pakket binnen gekregen van oervoer maar tot mijn verbazing zit er 75% gemalen “worsten” bij. En het orgaanvlees zit wel per soort verpakt maar wel bevroren aan elkaar :D .
Concreet is mijn vraag, hebben meer dit pakket van oervoer en hoe portioneren jullie dit dan.
Morris is een dwerg teckel van 5 kilo dus kleine porties.
Ja, dat zou mij ook hebben verbaast! Maar het staat op de website:

"Wij hebben momenteel weinig variatie in BARF producten. Het pakket wordt dan aangevuld met OerVoer Malingen".

En dan zit er in de malingen: "De enkelvoudige malingen van OerVoer zijn rolletjes gemalen vlees en bot, uitsluitend gemaakt van één diersoort. We hanteren voor deze malingen de verhouding: 50% bevleesd bot, 40% spiervlees en 10% organen. Deze percentageverhouding blijkt na uitsnijden en wegen heel dicht in de buurt te komen van de percentages van de verschillende onderdelen zoals die in het prooidier voorkomen.

In de ZUIVER-malingenworden van de viervoeters en de kip en de eend alleen hart, lever en longen gebruikt. Geen magen. Waarom geen magen? Wij laten de magen uit de maling zodat er geen graanrestanten in de mix kunnen komen van een graantje wat eventueel door het dier is gegeten".

Ik zweer, na het lezen hiervan nog steeds geen idee wat je met dat pakket moet! Ik zou het even aan Oervoer zelf vragen.
Door Thiazzz
#3421506
Ja helaas "Het pakket wordt dan aangevuld met OerVoer Malingen" kun je natuurlijk op meerdere manieren interpreteren.
Ik neem straks even contact op met Oervoer maar denk dat ik toch alles los had moeten halen :-\ .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door