Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#3416660
Aangezien een snoeischaar wel een eerste behoefte is bij barf was ik wat een het zoeken erop en kwam op electrische snoeischaren. Heeft er iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door pike
#3416725
Cindy de Wolf schreef: di 29 dec 2020, 10:41 Aangezien een snoeischaar wel een eerste behoefte is bij barf was ik wat een het zoeken erop en kwam op electrische snoeischaren. Heeft er iemand ervaring mee?
Nee geen ervaring, wist niet eens dat dat ook al bestond !
Door Cindy de Wolf
#3416728
pike schreef: di 29 dec 2020, 19:35 Nee geen ervaring, wist niet eens dat dat ook al bestond !
Ik ook niet totdat ik op zoek ging naar iets om mijn gedroogde snacks makkelijker te kunnen breken. Na 1,5 uur met je vingers in kleine stukjes breken kan ik je vertellend at is niet fijn meer.

Hier een voorbeeld;

Die ik op het oog heb staat bij amazon en kan je de bek van verstellen zodat hij niet elke keer helemaal open hoeft te gaan. Al met al lijkt me dan ook dat ze ook geschikt zijn voor het kleinere vleesbot zoals kip, eend, konijn.
Gebruikersavatar
Door pike
#3416733
Cindy de Wolf schreef: di 29 dec 2020, 19:53 Ik ook niet totdat ik op zoek ging naar iets om mijn gedroogde snacks makkelijker te kunnen breken. Na 1,5 uur met je vingers in kleine stukjes breken kan ik je vertellend at is niet fijn meer.

Hier een voorbeeld;

Die ik op het oog heb staat bij amazon en kan je de bek van verstellen zodat hij niet elke keer helemaal open hoeft te gaan. Al met al lijkt me dan ook dat ze ook geschikt zijn voor het kleinere vleesbot zoals kip, eend, konijn.
Ik had ook eens even gegoogeld. Bij Felco, omdat ik daar altijd snoeischaren van had. Er ging een hele nieuwe wereld voor mij open! Ik heb in het verleden ook uren staan knippen met die dingen, niet zozeer op botten alswel op groen, om te versnipperen voor de compostbak. Dat ging iets makkelijker dan bot maar als je maar lang genoeg bezig bent :-X Bot was een verhaal apart. Zeker het in in de lengte doorknippen van een haaskarkas bv. Uiteindelijk wordt je er wel heel bedreven in, maar voor je vingers/handen was het inderdaad niet zo super.
Door Cindy de Wolf
#3416740
pike schreef: di 29 dec 2020, 20:01 Ik had ook eens even gegoogeld. Bij Felco, omdat ik daar altijd snoeischaren van had. Er ging een hele nieuwe wereld voor mij open! Ik heb in het verleden ook uren staan knippen met die dingen, niet zozeer op botten alswel op groen, om te versnipperen voor de compostbak. Dat ging iets makkelijker dan bot maar als je maar lang genoeg bezig bent :-X Bot was een verhaal apart. Zeker het in in de lengte doorknippen van een haaskarkas bv. Uiteindelijk wordt je er wel heel bedreven in, maar voor je vingers/handen was het inderdaad niet zo super.
Oh heb levendig beeld ;) Nu wij met name honden van rondom de 7-10kg hebben moeten de koekjes gewoon klein zijn anders kan ik ze rollen. En als ik dan 3-5kg vlees gedroogd heb en dan in stukjes moet breken van 0,5cm :-X Afijn ik was dus wederom op onderzoek uit. Nu maal ik mijn vleesbot voor ze met name ook omdat ik het zat was om voor die kleintjes vleesbot op maat te knippen of daarvoor mijn lintzaag te gebruiken. Die laatste is nog steeds de beste koop maar het is en blijft een crime om hem schoon te maken. Dus ik kwam hierop en dacht he mss is dat ook nog wel een idee om dan makkelijker vleesbot heel weer te gaan voeren; makkelijker schoon te maken....Ik heb deze op het oog ergens in de recensies kan je filmpje terugvinden waarop te zien is dat hij in 4 standen werkt. En met droogsnacks knippen lijkt me dat wel handig; https://www.amazon.nl/dp/B088DP779C/?co ... _lig_dp_it
Door Cindy de Wolf
#3417377
Ik had hem dus besteld en vanmorgen voor het eerst gebruikt en mijn eerste indruk is echt WOW. Dit kan voor veel barfers een welkome aanvulling zijn. Zeker voor degene die last hebben van hun handen. Ik had simpel kipkarkas eruit gelegd nou als een mes door boter. Ik raad wel aan om als je jezelf niet vertrouwd slagershandschoenen/safety gloves te kopen. Via ebay voor een paar euro te koop.
Voor vanmiddag heb ik wat pens eruit gelegd om te drogen eens kijken hoe hij dat knipt en voor morgen ligt er een fikse lading vleesbot uit om te malen waaronder paardenribben. Ben benieuwd wat hij daarmee doet.
Kortom klein apparaat met grote potentie. Die van mij was dan 200 euro maar ik wilde er eentje die verstelbaar was. Ze zijn er al voor rondom de 80 euro.
Door Cindy de Wolf
#3417456
Gistermiddag pens ermee geknipt, nul problemen mee. Vanmorgen gemalen en ik had een kilo paardenribben besteld om te proberen. Dit is toch echt hard bot (vond mijn maler overigens ook) nou die snoeischaar knipte het zonder problemen in kleinere stukken. Nou als hij paardenribben knipt knipt ie zo'n beetje alles. Kortom de investering waard.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3417505
O wauw, dat klinkt wel interessant :)

Jij hebt het over verstelbaar, hoe moet ik dat zien....en wat is daar het voordeel van?
Door Cindy de Wolf
#3417506
Ina schreef: zo 10 jan 2021, 14:51 O wauw, dat klinkt wel interessant :)

Jij hebt het over verstelbaar, hoe moet ik dat zien....en wat is daar het voordeel van?
Nou ik weet nu al dat ik niet zonder meer wil :D

Als je kijkt bij de reviews van degene die ik heb vind je een filmpje (staan er meerdere) van Nicebert, bij mij staat hij op pagina 5 en daar laat hij feilloos zien wat ik bedoel met verstelbaar. Even heel kort gezicht hij blokkeert dan na 5mm, 10mm, 20mm en 30mm. Als je dus koekjes (vanuit de jerky gun strips) in kleinere stukjes wilt knippen en ik stel hem in op 5mm heb je niet je tijdverlies dat hij elke keer de hele bek open/dicht moet doen maar een klein stukje. Maar goed dan kom je dus in het duurdere segment. Is dat geen argument dan kan je uit zijn voor zo'n 75 euro. Moet je maar intikken accu snoeischaar. Ik heb deze https://www.amazon.nl/MOTOKER-accu-aang ... geNumber=3
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door