Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sady
#3416229
Goedenavond allen, ik heb het forum doorzocht echter ik kan niets vinden . Wij gaan vlees en vis roken (rookoven) . Omdat er naw wel ruimte over is dacht ik eraan om bv een lade te vullen voor de hond. (Evt later te vacumeren om te bewaren.

Lijkt mij dat gerookt vlees /vis ook als snack gebruikt kan worden of zie ik dat verkeerd?

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3416238
Als je het vlees niet zout of pekelt kan ik zo snel geen bezwaar bedenken om te roken voor snoepgoed. Je zak het wel goed door moeten roken lijkt me, normaal blijft het houdbaar vanwege het vele zout. Dus of het al dan niet geseald lang houdbaar is, geen idee.
Gebruikersavatar
Door Sady
#3416241
Nee, ongepekeld en niet gekruid. Ik ga eerst een goed inlezen in het roken voordat ik het ga proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Sady
#3416249
Ik moet mij eerst nog verdiepen in het roken. In ieder geval ook voor zelf te eten. / bewaren

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Door eelke
#3416254
Als het te warm rookt dan gaart het vlees. Als het alleen vlees is, en als snack, dan is dat niet zo erg, maar als er bot in zit wel. Dus dat is wel iets om op te letten.

Ik heb ook geen idee of een hond het zou eten. De mijne denk ik wel, maar die eet alles :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sady
#3416256
Ik schaf een electrische rookoven aan waarin ik ook kan drogen. Maar als ik dan een keer ga roken dan is het zonde om niet alle ruimte te gebruiken. Dus dacht ik, dan ook voor de hond erbij. Het zou dan gaan om vlees / vis zonder bot.


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Door eelke
#3416261
Ooohh dan kun je het ook omdraaien; drogen voor de hond en beef jerky maken voor jezelf :biggrin2:
Door Lizzy
#3416393
Ik weet niet hoor, gerookt vlees... Volgens mij was dat niet erg gezond, toch? Ik zou dat dan niet aan mijn hond willen geven. Gevoelsmatig lijkt het me niks. Geloof ook niet dat ik mijn honden aan die smaak bloot zou willen stellen. Puur gevoelsmatig.
Gebruikersavatar
Door Sady
#3416394
Het wordt een aparte droger en mijn vriend gaat een rookoven zelf bouwen. Waarbij het ook mogelijk is om kleinschalige te roken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door