Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EvitaP
#3414872
Wij wonen sinds kort op een eiland in het caribisch gebied met een hoge luchtvochtigheid. Nagenoeg alles wordt geïmporteerd en is relatief duur. Mijn intentie was/is om Punto op rauw te zetten, maar het vlees (en andere vers producten) blijken tijdens het vervoer hier naartoe ontdooid te zijn geweest, temperatuur schommelingen te hebben ondergaan en vervolgens opnieuw bevroren. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Toch maar alles koken? Deels brokken?
Laatst gewijzigd door EvitaP op zo 06 dec 2020, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3414881
Ontdooien en je neus volgen.
Als het nog goed ruikt zou ik het gewoon voeren.
Evt een vitaminenpreparaat bij als je bang bent dat die wat verloren gegaan zouden zijn..
Maar door koken ga je nóg meer verliezen. Dat zou ik enkel doen als je twijfelt of het nog goed is, maar het onduidelijk is.
Als het duidelijk slecht is, moet het weg. Dan gaat koken ook niet meer helpen om het eetbaar te maken.

Oh en honden kunnen het zelfs verdragen om rottend vlees te eten. Niet dat ik dat zou aanmoedigen, maar ze kunnen het wss wel verdragen...
Door EvitaP
#3414882
pearlsofpassion schreef: zo 06 dec 2020, 12:43 Ontdooien en je neus volgen.
Als het nog goed ruikt zou ik het gewoon voeren.
Evt een vitaminenpreparaat bij als je bang bent dat die wat verloren gegaan zouden zijn..
Maar door koken ga je nóg meer verliezen. Dat zou ik enkel doen als je twijfelt of het nog goed is, maar het onduidelijk is.
Als het duidelijk slecht is, moet het weg. Dan gaat koken ook niet meer helpen om het eetbaar te maken.

Oh en honden kunnen het zelfs verdragen om rottend vlees te eten. Niet dat ik dat zou aanmoedigen, maar ze kunnen het wss wel verdragen...
Ik was voornamelijk bezorgd om voedselvergiftiging eigenlijk. Als ik hem rauw geef zal het wel voedzamer zijn dan de brokken denk ik (ondanks wat verlies aan kwaliteit). Jouw advies is dus om mijn neus te volgen. Bedankt voor de snelle reactie!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3414891
Een gezonde hond die rauw vlees gewend is, zal echt niet snel voedselvergiftiging krijgen. De meeste bacteriën die op vlees groeien, worden zij niet ziek van.
Als je hond wat ziekjes is, kan je misschien wel best even gekookt voer geven. Of standaard een paar blikken in huis hebben voor dat soort momenten.
Blik is beter dan brok omdat je er ook hebt zonder koolhydraat en omdat het vocht erin zit wat zeker bij een ziekjes dier ook erg belangrijk is.

Dat is mijn mening en hoe ik het zou doen. Er zijn misschien ook mensen die liever op zeker spelen en geen vlees meer voeren...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door