Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kim.lavreysen
#3414657
Ik had een vraagje. Ik heb nu 3.5 jaar een mix kooikerhondje van 9 kg uit Spanje.

Nu hebben ze giardia bij haar vastgesteld en ik ontworm haar regelmatig maar nooit tegen giardia, heeft de DA ook nooit aanbevolen maar ik denk dat ze die giardia al altijd gehad heeft want om de zo veel weken was haar stoelgang weer met slijm en bloed.

In ieder geval ik heb voor alle zekerheid een BN laten doen ook en daar was alles ok alleen haar eosinofielen waren verhoogd en de chloriden.

De eosinofielen dat kon liggen of wel door de giardia of wel door een allergie en de chloriden dat wist ze precies niet maar ik moest dan de voeding aanpassen.

Wat raad jij aan van kvv? Ik gebruik nu de gestoomde kalkoen van degomeat maar daar zouden al veel nutriënten weggestoomd zijn, klopt dit?

Maar ik heb ook konijn en eend geprobeerd en daar reageert ze precies op of wel is het door de giardia geweest.

Het is moeilijk om juist te kiezen.

Maar als ik nu de gestoomde kalkoen geef en daar supplementen bij doe bv eerst glutamine om de darmwand weer op te bouwen dan probiotica en calcium

Wat denk jij?

Gr Kim
Door Lizzy
#3414658
Hallo Kim,
Ik heb jouw vraag gesplitst van het andere lopende onderwerp.

Zolang jouw hond giardia heeft, kun je niet aan het opbouwen van de darmflora doen en zal Glutamine echt niet helpen. Eerst moet de giardia eruit.

Naar mijn beleving en ervaring inmiddels is de beste manier om je hond een food grade diatomeeënaarde te gaan geven. Dit is een voorbeeld van food grade diatomeeënaarde: https://www.natuurlijkvlooienmiddel.nl/ ... ood-grade/

Ik weet niet hoe je Engels is? Als dat goed is, kun je hier lezen hoeveel je moet geven en hoe lang je het moet geven en hoe het werkt:

https://wolfcreekranchorganics.com/libr ... rming.html

Geef je nu alleen gestoomd kalkoenvlees? Maar wat voor vlees is dat? Zit daar ook gemalen bot in en organen? Ja nee, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dit blijft stomen. Je stoomt dan inderdaad waardevolle enzymen en vitamines kapot. Maar als het goed is knapt de ontlasting van je hond enorm op van een diatomeeënaarde behandeling, omdat de giardia vermoord wordt en kun je gewoon KVV gaan voeren. Rauw.

Barfplaats wordt gesponsord door