Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3413478
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen.
Hoe doen jullie het als je op pad gaat/op vakatie? Met een BARF etende hond?
Want ik trek graag, en dan heb ik geen koeling, ik heb een beperkt hoeveelheid gewicht wat ik op mijn en mijn hond zijn rug mee kan nemen... Wat zouden jullie voeren in zulke gevallen?
Want ik wil natuurlijk wel dat hij goed gevuld is na een lange dag van hot naar her wandelen :)
Door Siberienne
#3413482
Ik voerde dan gevriesdroogd voer van k9 natural maar is geloof ik niet meer te krijgen in NL?

Of als het een paar dagen was Darf vol bites brokken - lam variant. Maar 1 van mijn honden at dat sowieso omdat hij geen vers meer verdroeg. Aangevuld evt met bv een blikje vis ed als ik dat onderweg kon krijgen of ik nam wat kleine blikjes sardines mee.

En de honden hadden ook een rugzak op ;)
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3413483
Ja mijne heeft dus ook een rugzak maar hij is niet zo groot dus zo veel kan hij niet meeslepen ;)
Zit toch snel al aan een heel gewicht, heb idd lopen zoeken naar een gevriesdroogd voer maar Orijen is me dan toch echt te prijzig.. En een andere heb ik nog niet gevonden :(
Door eelke
#3413498
Ziwipeak heet dat.

Als het maar kort is zou kijken naar wat mogelijk en handig is. Niet per se heel erg naar kwaliteit. Ik zou het wel van te voren testen en kijken of je hond er goed tegen kan.
Ik koop ook wel eens wat kippenbouten in de supermarkt ofzo, dat valt ook wel prima.
Door Siberienne
#3413499
Ziwipeak is duur maar kijk ook goed hoeveel gewicht je nodig hebt https://www.food4pets.be/webshop/235642-ziwipeak

Alternatief is nog zelf drogen. Doen wij met ons eigen eten op trekkings maar als je bv kvv droogt moet het wel echt goed droog zijn zodat het niet gaat schimmelen.
Wat je kan doen is spiervlees drogen, evt wat orgaan drogen, eischaalpoeder er bij, gedroogde groentemix en misschien ben je dan ook al een heel eind? Maar heb er niet genoeg verstand van of je dan essentiële dingen mist als je dit een week zou voeren bv?
Door Chouka
#3413518
Ik droog voor mijn honden. Dan neem ik zowel gedroogd vlees, vleesbot als orgaan mee. Als vleesbot beperk ik me tot kippennekjes en kalfsstaart. Voor de rest keuze genoeg.
En dat krijgen ze al altijd als snoepjes. Het is dus zeker dat ze dat lusten.
Je hebt er alleen een voedseldroger voor nodig.
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3413557
Ah allemaal bedankt!
Ik heb net een beginnersvoedseldroger besteld dus ik hoop vanaf morgen ook te kunnen drogen.
Ik was alleen niet zeker of de voedingsstoffen dan voldoende behouden werden. Ziwipeak lijkt kwa kosten nog wel te doen ook! Dus allicht een combinatie. :)

Echt heel erg bedankt ben hier goed mee geholpen! Een kwalitatief goede brok die ik geprobeerd had werkt voor geen meter, hij ziet er niet helemaal goed uit... en helemaal op trektocht vind ik dat de voeding goed moet zijn!
Door eelke
#3413560
Akeyti schreef: ma 16 nov 2020, 09:54 Ah allemaal bedankt!
Ik heb net een beginnersvoedseldroger besteld dus ik hoop vanaf morgen ook te kunnen drogen.
Ik was alleen niet zeker of de voedingsstoffen dan voldoende behouden werden. Ziwipeak lijkt kwa kosten nog wel te doen ook! Dus allicht een combinatie. :)

Echt heel erg bedankt ben hier goed mee geholpen! Een kwalitatief goede brok die ik geprobeerd had werkt voor geen meter, hij ziet er niet helemaal goed uit... en helemaal op trektocht vind ik dat de voeding goed moet zijn!
Als het een beginnersdrogertje is (die heb ik ook) moet je wel even bekijken en bedenken of het toch niet net wat te warm wordt als je vleesbot wilt drogen. Dan droogt het namelijk niet alleen, maar dan wordt het toch ook 'gaar' wat met bot natuurlijk niet de bedoeling is. Ik heb een Bomann maar daar droog ik daarom geen bot in.
Door Chouka
#3413561
Akeyti schreef: ma 16 nov 2020, 09:54 Ik was alleen niet zeker of de voedingsstoffen dan voldoende behouden werden.
Als je niet te heet droogt wel. Je mag wel op hoge temperaturen starten om het vlees, orgaan, vleesbot sneller op te warmen. daarna overgaan op max 50°C voor bot. En datzelfde of iets meer voor vlees en orgaan. De droogtijd is dan langer, maar er worden meer vitamines,... behouden.
Door hannabelgje
#3413562
Je hebt tegenwoordig heel veel gestoomde worsten die houdbaar zijn. Als hij dat goed eet dan ging ik daarvoor denk ik. Gedroogd, spiervlees, orgaanvlees en eierschaalpoeder klinkt leuk maar hoe krijg je dat poeder erin? Denk niet dat ze dat vrijwillig zo droog opeten dus niet zo praktisch.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door eelke
#3413563
hannabelgje schreef: ma 16 nov 2020, 10:31 Je hebt tegenwoordig heel veel gestoomde worsten die houdbaar zijn. Als hij dat goed eet dan ging ik daarvoor denk ik. Gedroogd, spiervlees, orgaanvlees en eierschaalpoeder klinkt leuk maar hoe krijg je dat poeder erin? Denk niet dat ze dat vrijwillig zo droog opeten dus niet zo praktisch.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Beetje warm water erover, en daar het poeder bij.
Door Siberienne
#3413567
eelke schreef: ma 16 nov 2020, 10:36 Beetje warm water erover, en daar het poeder bij.
Ja dat was mijn idee ook. Wij reisden vaak in de winter en dan was voer ook meteen moment voor water geven. En ook als je groentenmix erbij wil doen is even wellen in water goed.

Bij gevriesdroogde voer van K9 moet je het ook laten wellen in water voor je het geeft.

Die houdbare worsten zijn veel te zwaar om mee te sjouwen. Heb je toch al gauw 800 gram per dan van nodig tegenover de 175 gram als je droogt.

Wat wel zou kunnen; de houdbare worsten op de droger gooien. Ik denk dat je dan de helft aan gewicht over houdt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door