Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Envie
#3411958
Lizzy schreef: wo 21 okt 2020, 11:37 Ben benieuwd!

Novacam is een NSAID. Bijwerkingen: vermindering van de eetlust, braken, diarree, occult faecaal bloed apathie en nierfalen werden af en toe gemeld.
Darum duss...

Onderzoek van ruim een half uur gehad. Bloedje afgenomen en poepjes van 3 dagen inzamelen en vrijdag inleveren voor een compleet onderzoek incl giardia.
Vrijdag eind vd middag uitslag van alles.
Door Envie
#3412040
Uitslag bloedonderzoek is binnen, ik kan er alleen zelf weinig van maken...
Ontlasting niets in gevonden. Wel iets verhoogde ontstekingswaarden in bloed als ik het goed begrepen heb. En een kleine afwijking in nierwaarden. De ontsteking/diarree is waarschijnlijk toch het gevolg van de novacam (in combi met rauw voer..? Een half jaar geleden, voor hij novacam kreeg, verteerde hij bot al niet lekker meer)
Ontlasting is inmiddels weer bijna normaal. Advies is om te stoppen met novacam en tijdelijk Tralieve met maagbeschermer te geven. Helemaal stoppen met pijnbestrijding is geen optie nu hij ook last van zijn voorpoten begint te krijgen. Trekt haar uit zn voorpoten
Over 10 dgn dan over op cimalgex. ik mocht ook kiezen voor Galliprant.

Ben tevreden met deze uitslag, had erger gekund voor een 13+er. Voorlopig kook ik even zijn eten, schepje psyllium erbij, diarree is bijna over. En de Finidiar Forte is in de kast gebleven ;)
Door Lizzy
#3412051
Envie schreef: vr 23 okt 2020, 21:30 Uitslag bloedonderzoek is binnen, ik kan er alleen zelf weinig van maken...
Ontlasting niets in gevonden. Wel iets verhoogde ontstekingswaarden in bloed als ik het goed begrepen heb. En een kleine afwijking in nierwaarden. De ontsteking/diarree is waarschijnlijk toch het gevolg van de novacam (in combi met rauw voer..? Een half jaar geleden, voor hij novacam kreeg, verteerde hij bot al niet lekker meer)
Ontlasting is inmiddels weer bijna normaal. Advies is om te stoppen met novacam en tijdelijk Tralieve met maagbeschermer te geven. Helemaal stoppen met pijnbestrijding is geen optie nu hij ook last van zijn voorpoten begint te krijgen. Trekt haar uit zn voorpoten
Over 10 dgn dan over op cimalgex. ik mocht ook kiezen voor Galliprant.

Ben tevreden met deze uitslag, had erger gekund voor een 13+er. Voorlopig kook ik even zijn eten, schepje psyllium erbij, diarree is bijna over. En de Finidiar Forte is in de kast gebleven ;)
OK. Niks dat je zegt "vette paniek". Ik heb laatst gelezen dat Tannetje Koning behoorlijk positief schreef over Galliprant. Ook dat heeft bijwerkingen, vanzelfsprekend. Overgeven en diarree zijn de twee meest voorkomende. Het blijft allemaal troep natuurlijk. Zou je misschien met behulp van Golden Paste (kurkuma) en CBD olie de dosering zo laag mogelijk kunnen houden van de Cimalgex/Galliprant? En is Tramadol misschien nog een optie? Dat geeft in de regel toch ook minder maag/darmproblemen.
Door Envie
#3412065
Lizzy schreef: za 24 okt 2020, 07:24 OK. Niks dat je zegt "vette paniek". Ik heb laatst gelezen dat Tannetje Koning behoorlijk positief schreef over Galliprant. Ook dat heeft bijwerkingen, vanzelfsprekend. Overgeven en diarree zijn de twee meest voorkomende. Het blijft allemaal troep natuurlijk. Zou je misschien met behulp van Golden Paste (kurkuma) en CBD olie de dosering zo laag mogelijk kunnen houden van de Cimalgex/Galliprant? En is Tramadol misschien nog een optie? Dat geeft in de regel toch ook minder maag/darmproblemen.
Dank je wel dat je weer even met me mee leest, altijd heel blij mee :)
Net wat je zegt, het blijft troep. Ik heb naast de novacam ook cbd en golden paste gebruikt om de dosering van novc. zo laag mogelijk te kunnen houden. Het werkt niet voldoende helaas als ik zn gedrag zo bekijk.
We gaan gewoon straks de cimalgex proberen, kijken wat dat doet.

Wat ik wel nog heel graag wil weten is of ik het menu wat meer richting nierdieet kan sturen?

[ Ik zou dan 80% spiervlees, 10% pens en 10% andere organen gaan/blijven voeren. Kom ik op 520 gram spiervlees, 65 gram orgaanvlees en 65 gram pens. Je voert daarop 1 volle theelepel eierschaalpoeder of zeg 1 + 1/4. ]
Gebruikersavatar
Door Ina
#3412072
Als geïnteresseerde meelezer zou ik wat medicatie betreft alleen even op willen merken dat mocht je voor Galliprant kiezen (mijn DA is groot voorstander ivm minder belastend) deze in tegenstelling tot andere pijnstillen absoluut nuchter gegeven moet worden.
Maar ook dat ze tot een uur na inname niks mogen eten.

Nu is de mijne niet de makkelijkste met medicatie, dus ik moest het met een spuitje water naar binnen werken omdat het niet met wat leverworst of zo mag
Maar vervolgens moesten we dan ook een uur wachten met wandelen omdat zij een fervent grazer is (gewoon omdat ze het lekker vindt ::) )

Allemaal niet onoverkoombaar en voor de periode dat ze het nodig had best te doen met goed opletten en vroeger opstaan zodat ze ver voor de wandeling alvast de Galliprant in kon nemen, maar wel iets wat je even in je achterhoofd moet houden.

Veel succes met de zoektocht, hopelijk vinden jullie de juiste oplossing.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3412077
Pum krijgt galliprant, inderdaad een uur voor ze eten krijgt (prettig als je om 7:00 moet beginnen :P ) Maar wel met een flupke kaas, anders tuft ze het zo tussen mijn ogen.
Door Envie
#3412078
Ina schreef: za 24 okt 2020, 12:06 Als geïnteresseerde meelezer zou ik wat medicatie betreft alleen even op willen merken dat mocht je voor Galliprant kiezen (mijn DA is groot voorstander ivm minder belastend) deze in tegenstelling tot andere pijnstillen absoluut nuchter gegeven moet worden.
Maar ook dat ze tot een uur na inname niks mogen eten.

Nu is de mijne niet de makkelijkste met medicatie, dus ik moest het met een spuitje water naar binnen werken omdat het niet met wat leverworst of zo mag
Maar vervolgens moesten we dan ook een uur wachten met wandelen omdat zij een fervent grazer is (gewoon omdat ze het lekker vindt ::) )
Allemaal niet onoverkoombaar en voor de periode dat ze het nodig had best te doen met goed opletten en vroeger opstaan zodat ze ver voor de wandeling alvast de Galliprant in kon nemen, maar wel iets wat je even in je achterhoofd moet houden.
Veel succes met de zoektocht, hopelijk vinden jullie de juiste oplossing.
je geeft al antwoord voor ik de vraag hier heb gesteld :D Bedankt hoor :-*
Inge en Bono schreef:Pum krijgt galliprant, inderdaad een uur voor ze eten krijgt (prettig als je om 7:00 moet beginnen :P ) Maar wel met een flupke kaas, anders tuft ze het zo tussen mijn ogen.


Ook jij bedankt :-*
Door Envie
#3412882
En Nu...wil vers helemaal niet meer. Zelfs een pakje Renske is hij misselijk van. Heel veel kwijlen en echt beroerd.

Vanaf nu dus echt niets meer rauw. Zijn eten gekookt gaat goed, maar...
krijgt hij nog wel voldoende vitamientjes binnen ? ! ?
Door Lizzy
#3412895
He bah...... :-\

Het ligt eraan. Als je vlees, orgaanvlees en groenten voert: heeft hij alleen een tekort aan calcium maar dat kun je wel opvangen met gemalen eierschalen. Als je meerdere dingen niet voert (orgaan of groenten), dan zou je toch wel moeten aanvullen. Ik ben er niet weg van maar je zou een multivitamine kunnen proberen. Van Puur bijvoorbeeld.
Door Envie
#3412967
Lizzy schreef: za 07 nov 2020, 07:13 He bah...... :-\

Het ligt eraan. Als je vlees, orgaanvlees en groenten voert: heeft hij alleen een tekort aan calcium maar dat kun je wel opvangen met gemalen eierschalen. Als je meerdere dingen niet voert (orgaan of groenten), dan zou je toch wel moeten aanvullen. Ik ben er niet weg van maar je zou een multivitamine kunnen proberen. Van Puur bijvoorbeeld.
Dank je wel weer voor t meedenken!!
Gebruikersavatar
Door harley
#3424617
Even meegelezen wegens hetzelfde probleem...maar hier wil zina helemaal niets! Meer eten. Zelfs geen pens haar favoriet. Heeft wel interesse als ik haar bakje neerzet, snuffelt eraan en loopt gewoon weg. Koekje, gedroogde visjes en zelfs kattebrokjes 🤔😳wil ze hebben, maar het lijkt wel of ze tegenwoordig een aversie tegen rauw heeft. Bot krijgt ze obstipatie van(ze is bijna 13) ook ik denk eraan om voortaan haar eten licht te gaan koken.
Door semjong
#3424765
Onderzoek van ruim een half uur gehad. Bloedje afgenomen en poepjes van 3 dagen inzamelen en vrijdag inleveren voor een compleet onderzoek incl giardia.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door