Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#372057
Angelique schreef: Kan allemaal best wezen, maar als je hier de keuken niet kraakschoonmaakt na het eten klaarmaken (voor honden of jezelf) zitten er in notime 1000 vliegen op je aanrecht en je maakt mij niet wijs dat dat gezond is.
Daarom heb ik zowel in de keuken als in de bijkeuken een professionele electrische insectenverdelger hangen.
Diegene die het redt de bijkeuken door te komen, wordt alsnog in de keuken om zeep geholpen ........ ::) ::)
Ideaal, totaal geen last van vliegen meer ............
en ....... ik blijf natuurlijk ook normaal schoonmaken ;D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door K@rin op do 18 aug 2005, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#372059
Karin & Pyrs schreef: Daarom heb ik zowel in de keuken als in de bijkeuken een professionele electrische insectenverdelger hangen.
Diegene die het redt de bijkeuken door te komen, wordt alsnog in de keuken om zeep geholpen ........ ::) ::)
Ideaal, totaal geen last van vliegen meer ............
en ....... ik blijf natuurlijk ook normaal schoonmaken ;D

Afbeelding
Nou, dan bespaar ik mij de aanschaf van die dingen wel door een extra sopje over het aanrecht te gooien ;D
Door Lizzy
#372061
Angelique schreef: Kan allemaal best wezen, maar als je hier de keuken niet kraakschoonmaakt na het eten klaarmaken (voor honden of jezelf) zitten er in notime 1000 vliegen op je aanrecht en je maakt mij niet wijs dat dat gezond is.
Helemaal eens. En ik vind niks zo goor als van die vieze vette groene strontvliegen die binnen no-time eieren leggen op restjes vlees. En ze komen gewoon direct af op rauw vlees :-X!

Vorig jaar heb ik 1 keer gehad dat ik het kattenvoer niet direct had toegedekt (in de zomer). Katten zijn irri, die eten hun eten niet direct op. Binnen no-time zat er zo'n groene vette galbak z'n eitjes te leggen in haar voer :-X :-X :-X.
Door Laura2004
#372062
Lizzy schreef: Hahaha, briljant! Ik sta eerst het aanrecht te ontsmetten en vervolgens laat ik me ook lekker op mijn mond zoenen als ze net kip of pens hebben gegeten ;D. Vadaaaaar dat wij ook zo'n goeie weerstand hebben hier!
Je schijnt beter met je hond te kunnen zoenen dan met je vriend(in). In onze mond overleven bacterien beter. Was pas nog op tv. Dus we kunnen lekker zoenen met de honden ;)
Door Laura2004
#372065
Karin & Pyrs schreef: Daarom heb ik zowel in de keuken als in de bijkeuken een professionele electrische insectenverdelger hangen.
Diegene die het redt de bijkeuken door te komen, wordt alsnog in de keuken om zeep geholpen ........ ::) ::)
Ideaal, totaal geen last van vliegen meer ............
en ....... ik blijf natuurlijk ook normaal schoonmaken ;D

Afbeelding
Ik heb op mijn werk zo'n ding en ik vind het zo luguber, want sommige vliegen of vlindertjes gaan niet dood en liggen kapot te gaan van de pijn, echt zielig! :'( Pas geleden lag er nog een nachtvlindertje in die nog leefde, maar niet meer kon vliegen. Ik weiger dat ding ook aan te zetten.
Door K@rin
#372067
Laura2004 schreef: Ik heb op mijn werk zo'n ding en ik vind het zo luguber, want sommige vliegen of vlindertjes gaan niet dood en liggen kapot te gaan van de pijn, echt zielig! :'( Pas geleden lag er nog een nachtvlindertje in die nog leefde, maar niet meer kon vliegen. Ik weiger dat ding ook aan te zetten.
Zo zie je maar weer ..................... Meningen verschillen !
Ik vind hem ideaal ................ ;)
Door bas rouge
#372074
Voerbakken spoel ik weleens om, net als de waterbakken. Een heel enkele keer gebruik ik daarbij dan een sopje (ca. 1 x per maand). Water ververs ik 1 x per dag of 1 keer per twee dagen. Ze drinken overigens het meest buitenwater, uit slootjes en plassen.

De rubbermatjes waarop de honden hun grote vlees- en botdelen op krijgen als ik ze die thuis geef die maak ik na elke maaltijd met allesreiniger en een flinke scheut water schoon waarna ik de matten op het balkon te drogen leg.

Met echte vieze lekkende dingen, zoals pens en kalfsnekken ga ik met ze naar buiten, ik voer ze het liefste sowieso botten en hele kippen e.d. buiten maar heb geen tuin, dus dan moet je wat. Ik combineer dat dan met een wandeling op een plek in de buurt waar ik ongestoord kan zijn. Eerst lopen/zwemmen/graven e.d en dan ga ik daar samen met de hondjes een tijdje zitten en dan weer naar huis.
Zij een lekker maaltje en ik rustig in de zon, onthaasttijd...

Mijn onderschrift foto is daar ook gemaakt trouwens op die plek, die ik geheime plek noem omdat je er in het druk-honds-bevolkte DH maar zelden een hond tegenkomt. Ik ben heel blij dat ik deze plek heb.
Laatst gewijzigd door bas rouge op do 18 aug 2005, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door "inge"
#372086
Ik had een ome Kees en die sprak altijd de volgende wijze woorden:" Reinheid is goed maar het mag nooit ontaarden in hygiene"
De man is al 20 jaar dood maar dat zinnetje vergeet ik nooit.
Laatst gewijzigd door "inge" op do 18 aug 2005, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#372089
Rovanna schreef: Hier ook. Water uit de kraan drinken ze niet; altijd uit de tuin.
hier drinken ze dus alleen water binnen als t er net staat of als t thee is, maar liefst drinken ze water uit de tuin daar staan genoeg bakken met regenwater.
Door ~Joke~
#372101
sylvia schreef: Hier wordt al het eten in de zelfde keuken bereid, gebruikt worden de zelfde messen en planken als voor mijn eigen eten. Vlees voor de honden is niet anders dan het vlees voor onszelf dus ik zie geen reden waarom je puur omdat het eindresultaat anders is (het één verdwijnt in de koekepan en het ander rauw in de buikjes van mijn huisdieren) je extra of bijzondere maatregelen moet nemen.

Ik denk dat de angst voor bacterieen een beetje aan het doorslaan is hier in Europa, als we Brussel zouden moeten volgen worden we in een steriele omgeving "gehouden" en verworden we ongezonde allergische en voor alles vatbare mensen
Zo doe ik het ook en zo denk ik er ook over. Schoon water krijgen ze iedere dag, de water/voerbakken was ik nooit af [even met een schuursponsje de aanslag eruit halen en onder de kraan af spoelen] en tegen de vliegen heb ik overal horren en hordeuren.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op do 18 aug 2005, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#372129
Ik behandel het vlees van de hond/katten ook zoals ons eigen eten....Ik neem een snijplank & het grote "supermes" om alles te snijden, & mijn mixer om dat van de katten fijn te mixen...Hierna wordt alles afgespoeld en gaat het de vaatwasmachine in.
Het aanrecht + kraan wordt afgekuist met een "schotelvod" met Perr of dreft (daarna spoel ik ze uit)& 1 tot 2x per week vervang ik mijn "schotelvod". Die worden dan samen met mijn keukenhandoeken, zakdoeken etc op 90 graden gewassen.. De voerbakken van de hond & katten gaan ook in de afwasmachine, de drinkbakken spoel ik uit en vul ik terug met water. 1x om de 2maanden vliegen deze ook in de afwasmachine om de kalk eraf te krijgen...

Ik zal nooit vis snijden op dezelfde plank & met hetzelfde mes waarmee ik vlees gesneden heb..deze worden dan eerst afgewassen met warm water & afwasmiddel.

Verder staat het eten van de hond gewoon bovenaan in onze frigo te ontdooien op een bord ???
Dees gebeurd ook allemaal op hetzelfde aanrecht in dezelfde keuken, want we hebben er maar 1 & die is al niet zo groot ;D
Laatst gewijzigd door Anneke V op do 18 aug 2005, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#372132
Angelique schreef: Nou, dan bespaar ik mij de aanschaf van die dingen wel door een extra sopje over het aanrecht te gooien ;D
Of je kan ook van die vieze, plakkende vliegenvangers hangen ;D
Door Debora
#372136
Vandaag meteen de keuken met dettol bewerkt en de vloer gedweild etc. Ik ben er te laks voor eerlijk gezegd en ik leef nog steeds. ook hier katten die over het aanrecht lopen. Zo'n groot huis heb ik niet dus alles doe ik in hetzelfde piepkleine keukentje. Die vaatdoekjes mogen wel wat vaker verschoond, ik zal dr op letten ::) maar de etensbak voor de hond?? zeer weinig dat ik die schoonmaak....de vliegen hier vinden dan toch echt de hond in de pot :P alles wordt helemaal meer dan schoongelikt. De etensbakjes van de katten was ik dan wel weer dagelijks af.
Anyways, alles is weer superschoon en ontsmet nu...zelfs het toetsenbord. Wist je dat daar ook gigantisch veel vuil en bacteria op zit?? ;D
Door Helen
#372138
Ok, ik heb ook goed plannen opgevat. De keukendoekjes gaan vaker gewassen worden, de handdoeken en theedoekjes ook en dat was het ;D
Door Eef+Stippels
#372142
Ik heb ook zo'n electrische vliegenverdelger hangen, maar dan een kleintje. Hij helpt wel iets, maar nog wemelt het hier van de vliegen. Ik overweeg om van die plakkers op te hangen. Ik vind die vliegen zo goor! Ze leggen inderdaad overal eitjes op en als er rauw vlees in de buurt is, zijn ze er als de kippen bij :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door